Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med NGT ADSL 2+ - råtreg upload

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det bare meg? Eller har andre opplevd det samme: Jeg "oppgraderte" til ADSL 2+ fra NGT i går, skal nå ha 2500/1000 fått, hadde tidligere 4000/600 (fra NGT). Årsaken til byttet er at jeg ønsker bedre ytelse på IP-telefoni når barna er på MSN med lyd og bilde på hver sin PC.

Problemet er at jeg nå får 110-160 kbps på upload (Surfometeret på DinSide). Download gir ca 2,5 mbps, slik den skal. Har hatt Telenor tidligere, og alltid fått mer enn lovet. I den tiden jeg har hatt NGT har jeg fått omtrent som lovet tidligere, men nå funker det dårlig. Ingenting er endret hos meg, det var ikke nødvendig å bytte router, den jeg hadde var 2+-kompatibel (SpeedTouch 546??). Jeg har restartet router flere ganger, restartet WLAN-accesspoint, koblet fra alt unntatt en PC fra router og kjørt direkte mot router, alltid går det like tregt.

Konklusjonen min er at noe er galt med enten router, linje eller DSLAM, men NGT kundeservice sier alt er i orden, og jeg har ikke klart å komme i kontakt med noen som faktisk kan bidra her. Noen som har gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som skrevet over, gå inn på modemet og se hva det syncer som mot i hastighet opp mot sentralen din.

Bor du langt unna sentralen?

Vet du om NGT har egen sentral og DSLAM?

Som du også hentyder selv, kan det være at deres DSLAM er fult/ustabilt, og derfor vil du ikke få angitt hastighet.

Hadde samme problemer med dem hvor jeg bor, de klarte selvsakt ikke finne noe feil, og klaget på at Telenor sine linjer som var for dårlige (kobbernett og trådparene inn til huset). Dette stemte da ikke når vi selv har brukt Telenor før, hvor vi fikk hastigheten en betalte for.

Bruker nå Ventelo Bluecom, og her får jeg linje etter hva jeg betaler for, samt god svartid i ping mot omverdenen. Det skal dog sies at Ventelo, har egene DSLAM og sentraler i området, noe ikke NGT hadde selv (Vet ikke om de har det nå heller)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Router er satt riktig opp, med 1.348 / 3.069 (jeg skal ha 1000/2500 down/up). Jeg bor ca 200 m fra sentralen. Jeg kjører mot NGTs DSLAM, men de byttet visst om noe i sentralen for at jeg skulle kunne få 2+. Med vanlig ADSL Classic 4200/600 (?) funket alt fint.

Jeg har nå hatt ubrukelig internettoppkobling siden 29., og kundeservicen hos NGT er like deprimerende :realmad: som vanlig. Kan se ut til at Telenor får en ny kunde igjen? Hadde Telenor ADSL i mange år før jeg byttet, nesten aldri feil, kjempegod kundeservice, både rask og kompetent. Dette er resultatet av å ville spare noen kroner :(

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Du syncer alså normalt opp, og det er vel dette NGT kommenterer som 'alt i orden'.

Det kan være feil i router, powersupply eller en form for QoS en plass?

Hvis du har mulighet så kan du låne routermodem hos noen og teste, evt legge inn ny firmware eller be NGT sende deg et nytt routermodem (de vil sikkert ha betalt for frakt begge veier?).

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...