Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Et par spørsmål angående bygging av kasse


Anbefalte innlegg

Skal til å bygge meg ny kasse i bilen.. Men denne gangen skal det være skrå vegg både fremme og bake..

 

Slik som dette:

 

Untitled-1-1.jpg

 

Så lurer jeg på hvordan jeg finner ut hva vinkelen er om f.eks. jeg skal ha en forskjell på 15 cm fra bunn og topp på hver side?

 

Kassen skal være 45 cm høy som er greit.. Men frem og bakplaten skal jo være bøyd å da vil jo ikke kassen være 45 cm høy lenger.. Hvordan finner jeg ut lengden på de platene? Kassen skal være 40 liter og den skal være 40cm bred, 45cm høy.. Dybden skal være 40cm på bunn, toppen skal være 10..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik som du har tegnet opp der, og jeg går ut fra at målene er innvendig, så blir den kassen der 45 liter, noe som bør bli bra med tanke på at elementet også tar litt plass... med mindre du har tenkt til å snu elementet (ser sånn ut);)

 

Eller har jeg missforstått noe nå?

post-63261-1180657393_thumb.jpg

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Hvis jeg tar utganspunkt i at målene dine er utvendige mål, og du benytter 22mm materiale, så vil det bli slik som på tegning.

 

Vinklene i kassa vil være på 18.4 (71,6) grader.

 

Alle målene er i mm.

8755332[/snapback]

 

Laget du dette nå? Veldig bra :) Hvilket program bruker du?

 

Etter mine beregninger blir denne kassen på 35,8 liter? Stemmer det?

Lenke til kommentar
Slik som du har tegnet opp der, og jeg går ut fra at målene er innvendig, så blir den kassen der 45 liter, noe som bør bli bra med tanke på at elementet også tar litt plass... med mindre du har tenkt til å snu elementet (ser sånn ut);)

 

Eller har jeg missforstått noe nå?

8754448[/snapback]

 

Jeg har planer om å snu elementet ja.. Jeg skal ha to kasser ut i hver side..

Målene var utvendige mål.. Det jeg hadde å gå på! :b

 

Høyden skal være 45cm ja, utvendig!

Lenke til kommentar
Hvis jeg tar utganspunkt i at målene dine er utvendige mål, og du benytter 22mm materiale, så vil det bli slik som på tegning.

 

Vinklene i kassa vil være på 18.4 (71,6) grader.

 

Alle målene er i mm.

8755332[/snapback]

 

Laget du dette nå? Veldig bra :) Hvilket program bruker du?

 

Etter mine beregninger blir denne kassen på 35,8 liter? Stemmer det?

8757714[/snapback]

Tegnet den i google sketchup (gratis versjonen). Tok ca. 5 min. å tegne.

Jeg beregnet ikke volume i kassen iom at du allerede hadde fastsatt mål, men 35.8 liter kan vel høres fornuftig ut det.

Lenke til kommentar
Tegnet den i google sketchup (gratis versjonen). Tok ca. 5 min. å tegne.

Jeg beregnet ikke volume i kassen iom at du allerede hadde fastsatt mål, men 35.8 liter kan vel høres fornuftig ut det.

8759427[/snapback]

 

Kunne du ha tegnet en kasse til med litt andre mål om du er grei? :)

 

Har funne ut at den blir litt for liten..

 

Kassen skal være 45cm høy, 40cm bred og nedre dybde skal være 44,4cm og topp dybden 14.4cm.. Dette er utvendige mål! Kassen skal da bli 36.134 liter med 22mm mdf. Fint om du kunne gjort akkurat som på den andre tegninga, med hvor mye vinkelen er osv :)

Endret av eyzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...