Gå til innhold

Kan ikke bytte bruker når jeg låser pcen!

Anbefalte innlegg

Ja, som topic sier så har jeg et lite problem:

Når jeg trykker på windows tasten og L komme det fram: låser denne maskinen(som vanlig)

Alt er som det skal være helt til jeg skal bytte til en annen bruker...den knappen er der bare ikke, bare bildet, navnet på brukeren og der du skal skrive inn passord vises på skjermen, men ikke den hersens knappen det står: "bytt bruker" på... :dontgetit:

Og jeg er dønn sikker på at den knappen var der før...

Noen som har noen råd? er det jeg som er dom eller har jeg vært borti en eller annen funksjon jeg ikke skulle ha tukla med? (Det er en bærbar)

mX

(og en ting til: vist noen kunne ha lagt ut en liten guide om hvordan jeg kan bruke en skriver som er tilkoblet en xp home pc på denne bærbaren som har vista, vill jeg blitt meget glad, slenge opp en link til en tidligere tråde eller no sånt).

Endret av mX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke svaret på det første spørsmålet, men det høres jo fornuftig ut at du skal kunne logge inn en annen bruker. Det kan også være at MS har gått bort i fra dette og gjort som blant annet novell. At du kun kan logge inn med admin eller samme konto som låste PCen.

For å bruke printeren via nettverk på den andre maskinen må du dele printeren på xp home-maskinen. Akkurat som en vanlig mappe, og så finner du den på nettverket på samme måten som mapper også.

Lenke til kommentar

Når jeg låser maskinen min har jeg "Switch User" knapp rett under der du taster passordet. Skal være en slik knapp i Vista.

Når det gjelder skriver, kan du gå i kontrollpanelet, hardware, skrivere. Høyre klikk og velg legg til skriver. Da kan du velge om det er en lokal eller nettverkskriver. Har ikke prøvd videre. Har ingen delt skriver i nettet.

Lenke til kommentar

Skriveren er delt og vista finner den men nekter å instalere den...Har prøvd å lagt inn driver manulalt men vista vil ikke av en eller annen grunn legge den inn... :(

(Er en canon i865)

Anngående det største problemet mitt så er jeg, (som i første post) dønn sikker på at den knappen var der før...vet ikke når den kom bort, men la merke til det i går når en annen skulle bruke pcen etter en den hadde stått en liten stund og jeg hadde blitt automatisk logget av... :dontgetit:

Ingen som har noen råd?

Endret av mX
Lenke til kommentar
Anngående det største problemet mitt så er jeg, (som i første post) dønn sikker på at den knappen var der før...vet ikke når den kom bort, men la merke til det i går når en annen skulle bruke pcen etter en den hadde stått en liten stund og jeg hadde blitt automatisk logget av... :dontgetit:

8754631[/snapback]

Hvis du ble automatisk logget av er ingen logget på. Da får du ikke knappen for å bytte bruker.

Prøv å logg på først. Lås så windows med win+L. Da skal du få påloggingen med en knapp under for å bytte bruker.

Lenke til kommentar

8754631[/snapback]

Hvis du ble automatisk logget av er ingen logget på. Da får du ikke knappen for å bytte bruker.

Prøv å logg på først. Lås så windows med win+L. Da skal du få påloggingen med en knapp under for å bytte bruker.

8755443[/snapback]

Skal teste det når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...