Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi blir rundpult av B-laget til Wales, spiller uavgjort (kunne fort tapt) mot Island hjemme osv (mange eks) og har ikke vunnet på over et år. Og det mot mye dårlig motstand. Vi fortjenter å ligge bak land som ingen har hørt om på FIFA rankinga. .

 

Så ansetter vi mesias aka Drillo og plutselig så kan vi leke med the big boys? 2-1 seier? Wtf, hva sniffer dere til lunsj? Drillo som presterer å komme med at Tysklands svake punkt er Lahm, som var VM'06 beste back og kanskje spiller, fordi han er liten. Herregud. Flopassningen utgår bestefar! Metzelder og Mertesacker mfl hadde pult Jostein Flo så hardt i asle at han ikke hadde klart å gå inn i garderoben etterpå. Fotballen har utviklet seg siden Norge var det eneste landet i verden som praktiserte slik dritt"fotball". Både Semb og Hareide forsøkte i det minste å ta fotballen i Norge videre, med sine desperate forsøk på å holde ballen på matta - men de feilet. Når sistnevnte ble sparket for litt siden, fikk jeg forhåpninger om en Gus Hiddink type, som evner å få det beste av ut det han har. En som ønsker å spille angrepsfotball og som får det til. I steden fikk vi tidenes tilbakeslag av en left hook slengt rett i fleisen, nemlig Drillo. En inkompetent idiot i gummistøvler. Så dere under EM sendingene i sommer? Alt han sa var rett å slett HELT feil. Mannens analyser så ut som de var skrevet Helen Keller. Bl.a så var Russland dårlig, fordi han ikke hadde hørt om noen spillere. Mannen har herpa Wimbeldon, fått sparken i Irak (Hvordan er det mulig?) og hans siste trenerjobb var FK Zebra. Nuff said.

 

Vårt eneste håp om en pent resultat i kveld (0-0), er at Tyskland stiller med en dårlig innstilling fordi det er vennskapskamp. Det er heldigvis en reél mulighet.

 

Morsomt at Daniel Bratheen er med på landslaget forresten. Vi så jo mot Skottland, hvilket gigatalent han er. Jeg hadde mest lyst til å dra ned å bæsje i afroen hans, så dårlig var gutten. Klarer jo ikke å slå en bredsidepassning engang. Teknikken hans er jo helt latterlig dårlig. Kuyt ser ut som Ronaldinho i forhold og da snakker vi om en mann som har mottak som er hardere enn skudd. Det med passninger er riktignok en gjenganger på laget, så skal ikke slakte Daniel alene her. Legg merke til i kveld, hvor få trekk vi klarer, før vi mister den ved å slå en håpløs og umotivert langpassning. 3-4 trekk er maks!

 

Og hva med Tarik? Hvorfor får han aldri spille? At han har valgt, eller vurderer å spille for Norge skjønner jeg faktisk ikke. De få talentene vi har drites det i og man satser på aldrene kanoner som Martin Andresen. Feiten har som har som merkevare å fremstå som en usympatisk tulling og fotball kan han i alle fall ikke. Sorry Enga fans, men ... ÆSJ!

 

Negativ og barnslig kommentar, men det er hva jeg føler. Gleder meg til generasjonsskifte nå, for laget vårt er så kvalmende at jeg sier til emg selv at jeg er Svensk (har svensk familie på far siden) når det er landslagspause.

Lenke til kommentar

Vi blir rundpult av B-laget til Wales, spiller uavgjort (kunne fort tapt) mot Island hjemme osv (mange eks) og har ikke vunnet på over et år. Og det mot mye dårlig motstand. Vi fortjenter å ligge bak land som ingen har hørt om på FIFA rankinga. .

 

Så ansetter vi mesias aka Drillo og plutselig så kan vi leke med the big boys? 2-1 seier? Wtf, hva sniffer dere til lunsj? Drillo som presterer å komme med at Tysklands svake punkt er Lahm, som var VM'06 beste back og kanskje spiller, fordi han er liten. Herregud. Flopassningen utgår bestefar! Metzelder og Mertesacker mfl hadde pult Jostein Flo så hardt i asle at han ikke hadde klart å gå inn i garderoben etterpå. Fotballen har utviklet seg siden Norge var det eneste landet i verden som praktiserte slik dritt"fotball". Både Semb og Hareide forsøkte i det minste å ta fotballen i Norge videre, med sine desperate forsøk på å holde ballen på matta - men de feilet. Når sistnevnte ble sparket for litt siden, fikk jeg forhåpninger om en Gus Hiddink type, som evner å få det beste av ut det han har. En som ønsker å spille angrepsfotball og som får det til. I steden fikk vi tidenes tilbakeslag av en left hook slengt rett i fleisen, nemlig Drillo. En inkompetent idiot i gummistøvler. Så dere under EM sendingene i sommer? Alt han sa var rett å slett HELT feil. Mannens analyser så ut som de var skrevet Helen Keller. Bl.a så var Russland dårlig, fordi han ikke hadde hørt om noen spillere. Mannen har herpa Wimbeldon, fått sparken i Irak (Hvordan er det mulig?) og hans siste trenerjobb var FK Zebra. Nuff said.

 

Vårt eneste håp om en pent resultat i kveld (0-0), er at Tyskland stiller med en dårlig innstilling fordi det er vennskapskamp. Det er heldigvis en reél mulighet.

 

Morsomt at Daniel Bratheen er med på landslaget forresten. Vi så jo mot Skottland, hvilket gigatalent han er. Jeg hadde mest lyst til å dra ned å bæsje i afroen hans, så dårlig var gutten. Klarer jo ikke å slå en bredsidepassning engang. Teknikken hans er jo helt latterlig dårlig. Kuyt ser ut som Ronaldinho i forhold og da snakker vi om en mann som har mottak som er hardere enn skudd. Det med passninger er riktignok en gjenganger på laget, så skal ikke slakte Daniel alene her. Legg merke til i kveld, hvor få trekk vi klarer, før vi mister den ved å slå en håpløs og umotivert langpassning. 3-4 trekk er maks!

 

Og hva med Tarik? Hvorfor får han aldri spille? At han har valgt, eller vurderer å spille for Norge skjønner jeg faktisk ikke. De få talentene vi har drites det i og man satser på aldrene kanoner som Martin Andresen. Feiten har som har som merkevare å fremstå som en usympatisk tulling og fotball kan han i alle fall ikke. Sorry Enga fans, men ... ÆSJ!

 

Negativ og barnslig kommentar, men det er hva jeg føler. Gleder meg til generasjonsskifte nå, for laget vårt er så kvalmende at jeg sier til emg selv at jeg er Svensk (har svensk familie på far siden) når det er landslagspause.

What he said.

Lenke til kommentar

Hvem er det som IKKE er bedre enn Norge? Men for å være litt seriøs, så hadde vi nok spilt jevnt med de nasjonene der på en god dag. Og nei, jeg undervurderer dem ikke. Tipper du har sett på et eurogoals program og overvurderer dem? Og før du drar opp VM 02: Det var et resultat av hjemmebanefordelen og et spell of luck. Finnes mange eksempler på nasjoner som har hatt sine 15 sekunder i rampelyset for å så vise sitt sanne annsikt. Asiatisk fotball står langt tilbake for europeisk og de beste nasjonene er bare et par hakk bedre enn Norge. Mao ganske dårlig, sett i større perspektiv.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Negativ og barnslig kommentar, men det er hva jeg føler. Gleder meg til generasjonsskifte nå, for laget vårt er så kvalmende at jeg sier til emg selv at jeg er Svensk (har svensk familie på far siden) når det er landslagspause.

 

Jeg ser på det på den samme måten. Norge kommer jo aldri til noen sluttspill lenger, så da heier jeg heller på Nederland - har nederlandsk far. De klarer i hvert fall fan meg å spille ordentlig fotball. Klarer ikke glemme noen av de fantastiske kampene sist sommer.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Så ansetter vi mesias aka Drillo og plutselig så kan vi leke med the big boys? 2-1 seier? Wtf, hva sniffer dere til lunsj? Drillo som presterer å komme med at Tysklands svake punkt er Lahm, som var VM'06 beste back og kanskje spiller, fordi han er liten. Herregud.

 

Virker som om du ikke er helt kjent med Drillo-retorikken. Dette er typisk Drillo og det sørger for at spillerne får fjernet noen av "gudeillusjonene" man fort får av store navn. Som Fjørtoft og Mini var inne på. Det gjelder å få frem at de gode spillerne har sine svakheter.

 

Om Drillo hadde sagt "Lahm er sykt bra, VMs beste back og en spiller vi helt klart vil slite med." kunne man heller undre seg over hva pokker han drev med. Da ville spillerne gått på banen med en mentalitet om at de møter uovervinnelige spillere. 90% av fotball er i hodet på spillerne, Drillo-retorikken sørger for at spillerne ikke går utpå banen med overdreven respekt.

 

Du burde rose Drillo for den retorikken der, ikke si Herregud. Dette handler om psykologi. Om du blir fotballtrener noen gang så håper jeg ikke du går rundt og bedriver hype-retorikk, for da vil spillerne i hvert fall ikke prestere. If you know what I mean :)

 

Se gjerne intevjuet med Fjørtoft og Mini så vil du skjønne hvorfor retorikken er viktig. Hvorfor Mini gikk på banen og trodde han kunne yppe seg med de store (noe han også endte opp med å gjøre). Det er nettopp ved å påpeke svakheter til spillerne du liker å hype.

Lenke til kommentar
I steden fikk vi tidenes tilbakeslag av en left hook slengt rett i fleisen, nemlig Drillo. En inkompetent idiot i gummistøvler. Så dere under EM sendingene i sommer? Alt han sa var rett å slett HELT feil.

 

Er du gal..? :ph34r: Drillo er nærmere et geni enn en idiot, temmelig mye nærmere også. Han vet nok hva han gjør.

 

Det er snakk om å satse på effektiv lagspill vet du. Fungerer laget, er ikke den individuelle kvaliteten så viktig lenger.

 

Og så snakke om av Norske landslagspillere blir "pult" ..hva i svarte :huh:

Lenke til kommentar

Drillo ledet Norge til 2. plass på Fifa-rankingen og til et par VM-sluttspill. Hvor vi blant annet slo "uslåelige" utgaven av Brasil. Et lag som vi slo to ganger ila et år.

 

Han uttalte i tillegg geniale ting som at "vi ikke må undervurdere England" før vi banket dem også :wee:

 

Dette er en mann som vet hvordan man skal ta et bondelag og gjøre dem til et lag som kan hamle opp med de største. Han klarte ikke dette fordi han var idiot eller inkomepetent. Alle som har levd lenge nok til å oppleve hva han fikk til på 90-tallet vet det.

 

Om han er gått ut på dato vil tiden vise. Men det er toppen av useriøsitet å prøve å fremstille Drillo som en lite kompetent trener. Han har alt bevist nok til å være tidenes norske trener ved siden av Eggen og ingen kan ta fra ham det, med mindre de på magisk vis klarer å viske vekk 90-tallet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

kan bli spennende ikveld,men forventer ikke seier, men det gjorde vi ikke i 98 heller.

Forventer aldri seier med Drillo,men seier vi får.

 

Best case scenario:1-1.

Hovedsaken ikveld er at vi spiller bra.

Lenke til kommentar

Har nok levd lenge nok til å ha fulgt hans regime på landslaget. Jeg er et 80-talls barn... Jeg snakker ikke om gårsdagen, jeg snakker om fremtiden. Drillo er ikke det han var. Fotballen er ikke det den var. Hvis du vil leve i fortida og tro, så værsågod. Rim på høyt nivå?

 

Jeg tror du overvurderer Drillos mind games. Om Lahm hadde orket å få med seg dette, hadde han vært ekstra tent på å motbevise mannen, så dette går begge veier. Men hovedpoenget bak mitt barnslige satt-på-spissen innlegg, var å poengtere at fotballen har utviklet seg enormt siden sist og at tankegangen hans ikke vil funke i dagens fotball. Nå er vi ikke fysisk overlegne lenger, noe vi var mot Brasil feks. Jeg skal ikke ta fra Drillo noe (selv om jeg egentlig har litt lyst, ettersom fotballen han representerer ikke står nær mitt hjerte), men alt han har prestert etter Norge har vært den ene fiaskoen etter den andre. Han er virker dessuten temmelig senil og lite oppdatert i sine uttalser på tv. Spesiellt har jeg og flere med meg funnet hans opptredener som "fotballekspert" på TV2 finurlig, rett som det er.

 

Ellers morsomt at du underbygger din påstand, med noe Fjørtoft og Mini har uttalt. :wee:

Lenke til kommentar
Har nok levd lenge nok til å ha fulgt hans regime på landslaget. Jeg er et 80-talls barn... Jeg snakker ikke om gårsdagen, jeg snakker om fremtiden. Drillo er ikke det han var. Fotballen er ikke det den var. Hvis du vil leve i fortida og tro, så værsågod. Rim på høyt nivå?

 

Jeg tror du overvurderer Drillos mind games. Om Lahm hadde orket å få med seg dette, hadde han vært ekstra tent på å motbevise mannen, så dette går begge veier. Men hovedpoenget bak mitt barnslige satt-på-spissen innlegg, var å poengtere at fotballen har utviklet seg enormt siden sist og at tankegangen hans ikke vil funke i dagens fotball. Nå er vi ikke fysisk overlegne lenger, noe vi var mot Brasil feks. Jeg skal ikke ta fra Drillo noe (selv om jeg egentlig har litt lyst, ettersom fotballen han representerer ikke står nær mitt hjerte), men alt han har prestert etter Norge har vært den ene fiaskoen etter den andre. Han er virker dessuten temmelig senil og lite oppdatert i sine uttalser på tv. Spesiellt har jeg og flere med meg funnet hans opptredener som "fotballekspert" på TV2 finurlig, rett som det er.

 

Ellers morsomt at du underbygger din påstand, med noe Fjørtoft og Mini har uttalt. :wee:

 

Helt greit å undervirdere, det passer bra nok det :p

 

Men Drillo har nok neppe blitt dummere med tiden, selv om det kan høres sånn ut for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...