Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etterpåklok, fordi jeg synes Norge har hatt et tragisk år? Poenget er at vel at rankingen tar utgangspunkt i kamper som er spilt de siste 8 (mener det var 8 år), hvor siste kamper teller mest, og kamper bakover i tid teller mindre.

 

Formelen bak FIFA-rankingen vet jeg dessverre fint lite om. Tidligere var det slik at man fikk bedre betalt for å komme på 2-plass i kvalifisering, for så å vinne 2 kvalikkamper, usikker på hvordan det fungerer i dag.

Lenke til kommentar
Ergo er det ikke merkelig at de ligger over Norge. Ironi er en farlig sak på nett.

 

Lett å være etterpåklok er det noe så heter i virkeligheten...

Haha. Jeg tør å påstå at den første posten til "Sovehest" var ironisk. Det kommer ganske tydlig frem, særlig i den siste linja.

 

OFF-T:Jeg kunne ikke se noe ironisk ved dette innlegget. Isåfall meget dårlig formulert.

 

ON-T: Dette er skammelig. Har Norge ligget dårligere enn dette noen gang? Isåfall når var det?

Lenke til kommentar

Igjen tilbake til hvordan de lager Fifa-ranken. Basert på resultater før 90-tallet, så var Norge et søppellag som fikk veldig godt betalt for å vinne kamper mot "bedre" nasjoner. Ikke at jeg husker stort av 80-tallet, men etter hva jeg har lest var Norge stort sett en miniputt i kvalifiseringskamper mot slutten av 80-tallet. Stygge tap gjorde sitt til at vi raste på rankingen. Når Drillo fikk sving på sakene og vi feide over lag som England og Nederland i kvalifiseringen. Da vi i tillegg var lavt ranket, fikk vi veldig godt betalt for å slå dem, og vi inntok 2. plassen på rankingen.

 

Hadde forøvrig vært artig å få større innblikk i hvordan de regner ut fifa-rankingen.

Lenke til kommentar

Har du sett; de ser bare på de siste 4 årene nå. Helt greit egentlig.

 

Visste ikke vi hadde ligget på 2. plass 2 ganger på 90-tallet. Ellers klatret visst Norge nest mest i fjor (da i poeng, ikke i ranking). Ser hjemme-borte fordelen er fjernet, noe man kanskje burde tatt hensyn til med en faktor på 1,2 eller noe. Det vet sikkert Drillo mye om, kanskje de skulle hørt med han.

Lenke til kommentar

Problemet er at Hareide prøver å spille fotball.. Han vil la ballen gå gjennom ledd gjennom ledd og gjennom ledd(forsvar-midtbane-angrep). Dette funker ikke. Vi har ingen på midtbanen som kan spille sånn fotball. Laget under Drillo var bra fordi den var så rask og direkte. Man spilte en fotball som var mye enklere og mere egnet for et Norsk lag som ikke klarer å spille langs bakken.

Lenke til kommentar
Ruud spiller høyrekant.

 

Han er for dårlig defensivt.

Der tok du ganske feil gitt, han er back og er strålende defensivt.

 

 

Han spilte back i Odd ja, men han ble også lagt om til høyrekant der også på slutten, og i OB er han fast på høyre kanten. Han er bedre offensivt en defensivt Og, om han hadde vært strålende som du sier, så hadde han vell kanskje allerede vært på landslaget, noe han ikke er.

Endret av Dalglish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...