Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Nå har flere gode spillere blitt droppet fra uttakene de siste årene:

 

Marius Johnsen: Hadde en utrolig periode i Start da de tok sølv, men han ble dårlig prioritert.

 

Pah Moudu Kah: Vet mange er motstandere av Kah i Norge. Men han er en nøkkelspiller i Nederland, og han greier ikke å spille Hareide sin type fotball.

 

Morten Moldskred: Burde vært bankers i disse dager. Burde erstatte Ivers som begynner å dra på årene, noe som lar å stå med spissene: Moldskred, Carew, Helstad, Elyounoussi og Moa

 

Erlend Hanstveit: Kaptein i Brann, og er utrolig god. Aldri hørt han bli vurdert engang jeg, kanskje påtide å tenke så langt av Åge.

 

Ardian Gashi: Nøkkelspiller i Fredrikstad siden han kom, burde heltklart få prøve seg i en av privat kampene vi har fremover.

 

Trond Olsen: Kanskje den beste venstre vingen i Tippeligaen. Trenger vel ikke si mer.

 

Sikkert mange flere, men nå har ihvertfall Norge et kompetibelt midforsvar og en keeper som ikke tabber seg ut. Med midtstoppere som: Hangeland, Wæhler og Reginiussen har vi et godt forsvar. Også er gode spillere som Forren og Soma som kan komme inn i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Johnsen, Kah, Moldskred, Hanstveit, Gashi.... :wow:

 

Den eneste jeg ville ha gitt en sjanse er Trond Olsen. Dette er kun på grunnlag av Morten Gamst Pedersens formsvikt på landslaget.

Jeg ville dog gitt han sjansen i treningskampene Norge spilte tidligere i år og ikke i VM-kvalifikasjonen.

Lenke til kommentar
Johnsen, Kah, Moldskred, Hanstveit, Gashi.... :wow:

 

Den eneste jeg ville ha gitt en sjanse er Trond Olsen. Dette er kun på grunnlag av Morten Gamst Pedersens formsvikt på landslaget.

Jeg ville dog gitt han sjansen i treningskampene Norge spilte tidligere i år og ikke i VM-kvalifikasjonen.

Ikke Johnsen da, men ja Gashi, Moldskred, Hanstveit og Kah kunne godt fått spilt en av de treningskampene senere.

Lenke til kommentar
Marius Johnsen: Hadde en utrolig periode i Start da de tok sølv, men han ble dårlig prioritert.

 

At Johnsen ikke har fått sjansen de siste par årene, skyldes vel at han stort sett har vært skada hele tida. Han er fortsatt ikke spilleklar, så det kan nok drøye enda en stund før han er i nærheten av landslagsaktuell.

 

Av de andre du nevner, så er jeg enig i Trond Olsen. Men han er en typisk ving i 4-3-3, og det er vel aldri landslaget i nærheten av å spille. Men kanskje hvis Nordlie tar over som sjef?

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Nå har flere gode spillere blitt droppet fra uttakene de siste årene:

 

Marius Johnsen: Hadde en utrolig periode i Start da de tok sølv, men han ble dårlig prioritert.

 

Pah Moudu Kah: Vet mange er motstandere av Kah i Norge. Men han er en nøkkelspiller i Nederland, og han greier ikke å spille Hareide sin type fotball.

 

Morten Moldskred: Burde vært bankers i disse dager. Burde erstatte Ivers som begynner å dra på årene, noe som lar å stå med spissene: Moldskred, Carew, Helstad, Elyounoussi og Moa

 

Erlend Hanstveit: Kaptein i Brann, og er utrolig god. Aldri hørt han bli vurdert engang jeg, kanskje påtide å tenke så langt av Åge.

 

Ardian Gashi: Nøkkelspiller i Fredrikstad siden han kom, burde heltklart få prøve seg i en av privat kampene vi har fremover.

 

Trond Olsen: Kanskje den beste venstre vingen i Tippeligaen. Trenger vel ikke si mer.

 

Sikkert mange flere, men nå har ihvertfall Norge et kompetibelt midforsvar og en keeper som ikke tabber seg ut. Med midtstoppere som: Hangeland, Wæhler og Reginiussen har vi et godt forsvar. Også er gode spillere som Forren og Soma som kan komme inn i mine øyne.

 

Hanstveit har tidligere vært vurdert og jeg tror nok han ikke er langt bak dagens kandidater på venstrebacken. Kan også spille midtstopper og er veldig stabil. Banket ut den ene innkjøpte konkurrenten etter den andre i norsk tippeliga og har sagt nei til å spille for topplag. Kanskje en tabbe at han ikke dro ut som ung, når sjansen bød seg (var vel storklubber i England). Stagnert litt. Men uansett trolig en av de mest stabile norske spillerne som er å oppdrive og han er sjeldent dårlig. I år har han stort sett vært middelmådig på et middels-dårlig Brann-lag.

Lenke til kommentar
----------------------------------------------------------------------

QUOTE(groenn @ 16/10-2008 : 09:28) Så ikke kampen, men saken er at det ikke helt "like godt" kunne endet motsatt i en jevn kamp.

Det er det som oftest skiller de gode lag fra de mindre gode i jevne kamper.

-----------------------------

 

 

Det jeg sier er at ett lag som Norge i det hele tatt klarer å spille jevnt med Nederland er jo en prestasjon så jeg skjønner ærlig talt ikke kritikken mot Hareide ut fra denne kampen isolert.

----------------------------------------------------------------------

 

Helt enig i det. Har ment han bør gå ved tap i denne kampen. Ikke på grunn av at han nøvendigvis har gjort en dårlig jobb i det hele tatt, men fordi man trenger en markerings-grense for hva som kan aksepteres i et helhetlig resultatmessig bilde over en viss tid.

 

Målet må jo være å ha på plass en trener som tilfører noe ekstraordinært som hever laget over det som er på papiret. Norge er av de nasjoner som er avhengig av det.

Lenke til kommentar
Nå har flere gode spillere blitt droppet fra uttakene de siste årene:

 

Marius Johnsen: Hadde en utrolig periode i Start da de tok sølv, men han ble dårlig prioritert.

 

Pah Moudu Kah: Vet mange er motstandere av Kah i Norge. Men han er en nøkkelspiller i Nederland, og han greier ikke å spille Hareide sin type fotball.

 

Morten Moldskred: Burde vært bankers i disse dager. Burde erstatte Ivers som begynner å dra på årene, noe som lar å stå med spissene: Moldskred, Carew, Helstad, Elyounoussi og Moa

 

Erlend Hanstveit: Kaptein i Brann, og er utrolig god. Aldri hørt han bli vurdert engang jeg, kanskje påtide å tenke så langt av Åge.

 

Ardian Gashi: Nøkkelspiller i Fredrikstad siden han kom, burde heltklart få prøve seg i en av privat kampene vi har fremover.

 

Trond Olsen: Kanskje den beste venstre vingen i Tippeligaen. Trenger vel ikke si mer.

 

Sikkert mange flere, men nå har ihvertfall Norge et kompetibelt midforsvar og en keeper som ikke tabber seg ut. Med midtstoppere som: Hangeland, Wæhler og Reginiussen har vi et godt forsvar. Også er gode spillere som Forren og Soma som kan komme inn i mine øyne.

 

Hanstveit har tidligere vært vurdert og jeg tror nok han ikke er langt bak dagens kandidater på venstrebacken. Kan også spille midtstopper og er veldig stabil. Banket ut den ene innkjøpte konkurrenten etter den andre i norsk tippeliga og har sagt nei til å spille for topplag. Kanskje en tabbe at han ikke dro ut som ung, når sjansen bød seg (var vel storklubber i England). Stagnert litt. Men uansett trolig en av de mest stabile norske spillerne som er å oppdrive og han er sjeldent dårlig. I år har han stort sett vært middelmådig på et middels-dårlig Brann-lag.

 

Wolves har vell ikke vært en storklubb i England på flere år?

Lenke til kommentar

Synes vi har altfor dårlige spillere i seg selv jeg. Og at Hareide ikke utnytter de han kan bruke på best mulig måte gjør det bare enda verre. De spillerne vi har er mer enn gode nok til å slå for eksempel Island og Skottland også, og for så vidt alle de andre lagene vi har møtt tidligere i år, men jeg forventa ikke akkurat seier mot Nederland som faktisk har stjernespillere over hele fjæla.

 

Det er som det blir sagt på forrige side her, Drillo kunne velge og vrake blant store og etablerte spillere fra toppklubber i Europa. Nå har vi bare noen få sånne, og når det er stort sett bare Carew som presterer av disse blir det jævlig tynt ute på banen. Men Hareide bruker som sagt de spillerne han har feil og det virker som han ikke helt klarer å manne opp spillerne skikkelig på den psykiske delen heller spør du meg. Synd hvis Hareide ikke trekker seg snart. Få inn noe utenlandsk noe, ingen norske trenere som er gode nok, muligens Sollied, men han har det vel bra der han er tenker ejg.

Lenke til kommentar

Hadde bare Wæhler og Høiland greid å klarere ordntlig eller sentre ballen presist fremover i banen, da hadde vi kanskje fått flere overgangsmuligheter også! Men det greier de jo faen meg ikke, er jo rene kaoset hver gang de prøver å få ballen unna. Det eneste de tenker på er å sleivsparke ballen oppå tribunen eller midt i en motstander. Hangeland og Riise er litt mer presis..

 

Skjønner heller ikke hvorfor i all verden Åge bytter så jævla seint i hver eneste kamp!? Han velger å tviholde på sin egen taktikk og nekter å innrømme at det ikke funker. Det må være mer entusiasme i angrepsfasen, i overgangene, og vi må komme med mer trøkk. Mer guts fremover, vi må jo for faen meg våge å angripe i slike kamper! Carew er god men han er jo ingen mirakelmann! Han trenger hjelp rundt seg, av raske og tekniske spillere. Iversen er en god tilrettelegger, men syns han har fått for mange sjanser nå. Nå vil jeg se de som virkelig har gjort det bra i det siste, og slik jeg ser det så er Tarik den beste mannen vi har som makker til Carew nå. Så jo bare hvor fort det gikk før han fikk tatt ned ballen på brystet, vendt, skutt på volley og TRAFF mål.

Lenke til kommentar
Hadde bare Wæhler og Høiland greid å klarere ordntlig eller sentre ballen presist fremover i banen, da hadde vi kanskje fått flere overgangsmuligheter også! Men det greier de jo faen meg ikke, er jo rene kaoset hver gang de prøver å få ballen unna. Det eneste de tenker på er å sleivsparke ballen oppå tribunen eller midt i en motstander. Hangeland og Riise er litt mer presis..

 

Skjønner heller ikke hvorfor i all verden Åge bytter så jævla seint i hver eneste kamp!? Han velger å tviholde på sin egen taktikk og nekter å innrømme at det ikke funker. Det må være mer entusiasme i angrepsfasen, i overgangene, og vi må komme med mer trøkk. Mer guts fremover, vi må jo for faen meg våge å angripe i slike kamper! Carew er god men han er jo ingen mirakelmann! Han trenger hjelp rundt seg, av raske og tekniske spillere. Iversen er en god tilrettelegger, men syns han har fått for mange sjanser nå. Nå vil jeg se de som virkelig har gjort det bra i det siste, og slik jeg ser det så er Tarik den beste mannen vi har som makker til Carew nå. Så jo bare hvor fort det gikk før han fikk tatt ned ballen på brystet, vendt, skutt på volley og TRAFF mål.

Enig med at iversen er oppbrukt å at Tarik skulle fått spilt mer. Men de er en altfor dårlig midtbane der også.

Lenke til kommentar
Åge må trekke seg nå, eller så må NFF få ut finger'n! Vi kan ikke la nok et sluttspill forsvinne fordi vi har en landslagssjef som ikke holder mål!

Enig at Åge bør gå men ikke på grunn av denne kampen men en stor helhet av mange kvalifiseringer. Kampen mot Nederland var veldig jevnspilt med omtrent like mange målsjanser i hver ende og det kunne like godt endt 1-0 til oss.

 

Sa ikke vi skal basere oss på denne kampen, men ser du posten min litt lengre nede, så har ikke Norge vunnet en fotballkamp i 2008. Vi ligger sist i gruppespillet. Hareide må gå uansett..

Lenke til kommentar
Leeds var en storklubb da de var interessert. Usikker på om han fikk tilbud derfra, men det vet sikkert andre.

Man U var visst ganske interessert i han en stund. Syns selv han har virker veldig tam de gangene jeg har sett han spille mot Tromsø.mener også å huske noen tabber.

 

"Hanstveit ble regnet som et av Norges største fotballtalenter da han debuterte i eliteserien for Brann som 17-åring i 1998. Da hadde allerede Manchester United-manager Sir Alex Ferguson på egen hånd vært i kontakt med Hanstveit for å få ham til å skrive under for den engelske storklubben, men Hanstveit prioriterte skolegang."
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...