Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alanzinho er uansett alt for lett mot store motstandere, jfr. det at han er 26 år og faktisk spiller i tippeligaen (poenget er at han hadde vært i en bedre liga hvis han hadde vært god nok).

Men over til mine tanker om kampen.

 

Norges dårligste var Hangeland og Riise, Hangeland gjorde mye rart defensivt og Riises "berømte" venstrebein var helt håpløst. Resten av laget gjorde jobben sin, problemet er at jobben de blir satt til å gjøre ikke holder for å få Norge til et VM. Taktikken med at Ivers stusser til Carew går ikke når sistnevnte ikke har roen som skal til for å putte. Vi mangler en målscorer på topp, kanskje Hareide burde turt å prøve Carew som tilbaketrukken spiss og Tarik på topp?

Lenke til kommentar

Greit nok at vi ikke slår Nederland, det kan man ikke forvente, men uavgjorten mot Island gjør kampen om andreplassen forbausende jevn:

 

Nederland: 9

Skottland: 4

Island: 4

Makedonia: 3

Norge: 2

 

Vi er nok nødt til å vinne begge kampene mot Makedonia, Island borte og Skottland hjemme for å ha noen sjans.

Lenke til kommentar
Landslaget trenger internasjonale innflytelser. Men tviler sterkt på at amøbene i NFF har nok baller til det.

Bare to år til Alanzinho kan bli norsk statsborger. :wee:

 

Hmm. Mulig du misforstod meg. Tenkte ikke så langt. Jeg mente at vi trenger en trener fra utlandet. Tror ikke at det er tilfeldighet at det trolig er en svensk trener som stikker med gullet i TL i år. RBK begynner også å få ting på plass nå som en utlending er på plass. Ellers har man jo en nording og en trønder som tenker utradisjonellt. Tror den norske tenkemåten har vært på vei ut en lang tid nå..

Lenke til kommentar

Dritkamp. Et Nederland på halv maskin hadde ikke noe særlig problem med å dra ihjem tre poeng mot døve Norge. Målet var skikkelig billig though. At byttene kommer etter 80 minutter. Hva er det for noe? Vi kommer oss ikke til VM med dette.

 

Dette var elendig. Carew er et angrep alene og Winsnes var vår beste i dag.

Helt enig.

Lenke til kommentar

Vi har hatt to tenke måter i norsk internasjonal fotball.

 

Drillo: offensiv fotball, lite drøying, ingen tversoverpasninger og veldig høyt tempo.

Var landslagstrener mellom 1990 og 1998.

 

og

 

Hareide: Halv defensiv fotball, tunge sentrale midtbane spillere, lite fart, mye kroppstyrke, og lite kreativ fotball.

Er landslagstrener fortsatt, og begynte i 2004.

 

Norges fifa ranking i årene under de to landslagstrenerene kan forøverig ses her: fifa.com

 

Ingen tvil om at drillo fotballen ville vært mitt førstevalg!

Lenke til kommentar

Det som er bittert er at vi taper på en dag vi spiller bedre enn dem. Glad Tarik endelig er "norsk". Han burde få kamper fra start.

 

Jeg tror nok at VM-toget har gått nå. Det er bare de åtte beste toerne som går videre, og Norge har jo bare to poeng. Om det ikke er nok, har vi også to kamper mindre enn alle andre grupper (dvs. mindre poeng). Og om vi skal ta en urealistisk 2. plass i gruppa, så venter to vanskelige Play-Off kamper. Mission impossible spør du meg...

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at drillo fotballen ville vært mitt førstevalg!

 

Drillo hadde et veldig godt komponert lag. Best illustrert med Bjørnebye som hadde en god langpasning. Jostein Flo som var flink til å heade og Leohnardsen som var flink til å løpe. De tre sammen ga et slagkraftig angrep mot etablert forsvar. Det fantes flere lignende kombinasjoner.

 

Jeg har også et sterkt inntrykk av at Drillo brukte langt færre spillere. Langt fra like mange utskiftninger. Men det er kun en følelse, kan godt være det er feil.

 

I tillegg var det langt mer kreativ kraft på midtbanen. Mest med Myggen, men også med Bohinen. Og i angrep fikk man etterhvert en T.A. Flo som ikke var blitt pappa (og derfor fortsatt hadde full fokus på fotball).

 

I forsvar var det spillere som Berg, Johnsen, Bratseth og T. Pedersen. Slike midtstoppere overgår dagens. Og med Erik Thorstvedt i mål hadde vi en knall keeper.

 

Jeg tror ikke dagens landslag hadde hatt særlig sjanse mot Drillos. Drillos var en stor epoke, Hareides et parentes. Sembs lag var en større notis enn Hareide. Semb pleide i hvert fall å vinne mye borte.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall tragisk det Norge presterer, er flau av å være nordmann. Vi må skifte trener, og få endret spillestilen. Gammel norsk dampefotball fungerer ikke mot europeiske lag. At Hareide står fast på sin stilling synes jeg er rart, etter de presentasjonene Norge har hatt de siste årene.

Nå skal det sies at det ikke er for mange tap, men det er bare uavgjort, uavgjort og atter tap.

Laguttakene er også på hodet til tider.

Lenke til kommentar
Gir meg aldri

 

FORBANNET: Åge Hareide var oppgitt etter tapet for Nederland --> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=538289

 

For en idiot, kjenner jeg hater han mer og mer nå. Henrik Elvestad hadde et viktig poeng under dagens kommentering. "Åge Hareide har tidligere uttalt man skal aldri forlate en klubb før kontrakten er fullført, men hvorfor i all verden har han da forlatt. Molde, Helsingborg, Brøndby og Rosenborg?"

 

Eneste jeg tror som holder liv i Hareide nå er at han håver inn penger for sin stilling, pluss at vi har verdens dårligste fotballforbund, noe Hareide trives godt med. Er jo et fett for han om Norge taper eller ikke. Han får ca. 3 millioner kroner i året for å "trene"

Endret av Pizzatrance
Lenke til kommentar
Åge må trekke seg nå, eller så må NFF få ut finger'n! Vi kan ikke la nok et sluttspill forsvinne fordi vi har en landslagssjef som ikke holder mål!

Enig at Åge bør gå men ikke på grunn av denne kampen men en stor helhet av mange kvalifiseringer. Kampen mot Nederland var veldig jevnspilt med omtrent like mange målsjanser i hver ende og det kunne like godt endt 1-0 til oss.

Lenke til kommentar
Åge må trekke seg nå, eller så må NFF få ut finger'n! Vi kan ikke la nok et sluttspill forsvinne fordi vi har en landslagssjef som ikke holder mål!

Enig at Åge bør gå men ikke på grunn av denne kampen men en stor helhet av mange kvalifiseringer. Kampen mot Nederland var veldig jevnspilt med omtrent like mange målsjanser i hver ende og det kunne like godt endt 1-0 til oss.

 

Så ikke kampen, men saken er at det ikke helt "like godt" kunne endet motsatt i en jevn kamp.

Det er det som oftest skiller de gode lag fra de mindre gode i jevne kamper.

 

Vi har nok litt problemer med å innse at vi ikke er bedre enn dette. Hareide blir sikkert nødt til å gå nå. Presset blir for stort.

 

Men det spørs hvor lett det blir å finne noen som det ekstra ut av laget som må til. Det er bare Drillo som har fått til det i nyere tid.

Lenke til kommentar
*snip*

Dette kan best illustreres ved å se på hvor spillerne tjente pengene under Drillos kontra Hareide. Drillo hadde den luksusen at han kunne velge blant spillere som var faste på Manchester United, Chelsea, Werder Bremen, Liverpool og Tottenham, mens Hareide nå må stille med Tippeliga-spillere og debutanter fra nederlandsk og fransk toppserie.

 

Den bakre fireren under tidlig Drillo-styre var i verdensklasse. Nå må vi ta takke med spillere som Høiland og Wæhler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...