Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Når skal Norge lære seg å slå dødballer? Lompene til Riise bidrar med null og niks. Ein ball som dett ned i feltet er det svært vanskeleg å klare å få i mål, den har for liten fart. Riise hadde ein bra dødball i kampen med ballen i retning av mål, lågt og hardt, men dette var av dei sjeldne. Same skjedde mot Skottland, me hadde frispark i massevis, men alt vart slått høgt inn i feltet. Dei må vel forstå at spelarane ikkje kan generere stort meir hastighet enn det ballen ellerede har, den må være hard med retning mot mål. Om ingen er borti den har du ein sjanse for at den går rett inn, om nokon skulle gje den ein stuss så har ballen langt høgare hastighet og sjansen for å score er større. Spesielt mot ein keeper som Van der Saar er dette greier håplaust, mannen er høg, har spenst som fy og er ein av verdas beste keepere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hareide i et nøtteskall, tør ikke å satse offensivt. Hvorfor i helvete kan han ikke kjøre 2 spisser? Carew er god, men han klarer ikke alt alene. 2 spisser er vi nødt til å ha for og få poeng. Til nå en veldig kjedelig kamp, men håper dette bygger seg opp. Tippet foran kampen at det enten ville bli uavgjort eller seier til Nederland, står fortsatt for det.

 

Kan være glad for at Affelay bommet på den store sjansen mot slutten her. I alle dager, her trodde jeg at vi skulle få en rett imot før slutt. Dette kommer ifra slurv, og det må Norge slutte med hvis de øyner om poeng i denne matchen. Høiland må stoppe med de smådriblingene i eget forsvar. Det er ikke Tippeligaspillere du spiller mot nå!

Endret av Pizzatrance
Lenke til kommentar

Nederland spiller på 2.gir. Orker de å sette opp til 3 eller 4, blir nok Norge blåst av banen. Makan i dødfødt møkka fotball har jeg ikke sett på lenge. Som fotballidiot er det lenge siden jeg har sovnet under kamp, men dette var nære på.

 

Godt resultat, men mtp at Nederland "slækker" og ikke gjør noe særlig av seg fremover på banen, er det veldig skuffende at vi ikke klarer å holde ballen i laget i mer en 2-3 trekk før den blåses opp på Carew.

 

Flaks at Babel ble skadet, så slipper vi han.

 

0 Sjangser for oss i første omgang og 1 til Nederland.... wow, samba.

Lenke til kommentar
Nederland tar dette her.

 

Og for å si det sånn, dette Nederland-laget er ikke blant de beste i verden.

 

Riise sine cornere er patetiske.

 

Og Carew, det må da gå ann å plassere ballen?

Tenker du på situasjonen da han ikke sto rett vendt med mann i ryggen?

 

Nå skrudde jeg av tv. kan ikke si jeg overrasket over at Nederland får et mål, skrur opp tempoet i 2 minutter og bang..

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...