Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe forhold til dem du nevnte. Kun Drillo, Semb og Hareide. Semb fikk oss ihvertfall til et sluttspill, men han var ingen höjdare for det.

Hareide har per dags dato ingen tillit ifra min side, tror heller han aldri kommer til å få det.

Nei hadde liten tro på Hareide som LT fra begynnelsen. Sollied var mitt forslag.

Drillo har fremhevet K.T. Eggen, og Drillo vet som regel hva han snakker om..

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror de fleste hadde store forhåpninger til Hareide. Mannen hadde store prestasjoner ifra både inn og utland, men så feil kan man ta.

Gir ham en sjans til; som sagt, Onsdag er bankmannens definitive ildprøve

Med tap bør han han gå. Med uavgjort er vi Status quo. Med seier er han plutselig med i "gjengen" igjen..

Men så harde bud er det - det er jo i realiteten en stilling omtrent på samme nivå som den Jensemann har.. :p

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er tall som er lett tilgjengelig et eller annet sted, men jeg hadde uansett ikke noe bedre å gjøre.

På fire år (siden 1. januar 2004) og 56 kamper er dette hva Norge har oppnådd:

Seire: 24 (43%)

Uavgjort: 18 (32%)

Tap: 14 (25%)

Største seier: Norge - Malta 4-0 (2. juni 2007)/Norge - Ungarn 4-0 (6. juni 2007) Etter antall mål: Singapore - Norge 2-5 (28. januar 2004)

Største tap: USA - Norge 5-0 (29. januar 2006)

Største uavgjort (Å, jadda!): 2-2 mot Ungarn, Island, Tyrkia, Hellas, Paraguay, Belgia, Østerrike

Målforskjell: 88-63 (1,4 scoringer per mål imot.) Per kamp: 1,6/1,1.

Hjemme/borte-statisikk

Hjemme: 8 - 11 - 5 (24 kamper) 35 poeng, 1,5 per kamp.

Borte: 13 - 5 - 9 (27 kamper) 44 poeng, 1,6 per kamp.

Norge er altså best på bortebane!

Endret av Bramle
Lenke til kommentar
Jeg tror de fleste hadde store forhåpninger til Hareide. Mannen hadde store prestasjoner ifra både inn og utland, men så feil kan man ta.

Med tap bør han han gå. Med uavgjort er vi Status quo. Med seier er han plutselig med i "gjengen" igjen..

Men så harde bud er det - det er jo i realiteten en stilling omtrent på samme nivå som den Jensemann har.. :p

Hvordan kan du gi en sjansen til en person som har lovet mye, men ikke innfridd det han har lovet? Sånne mister jeg sympatien for. Ihvertfall når han sa at han skulle ta hatten å gå, hvis han ikke fikk Norge til verken VM eller EM, nå kan det faktisk skje igjen. Det blir for dumt. Kan ikke håpe på sluttspill hvert 10. år

Lenke til kommentar

Det er ganske sykt. Hadde vi klart å skape hjemmebanen våres til et sted der vi nesten aldri tapte og hadde skikkelig trykk på kampene hadde vi kvalifisert oss til de fleste mesterskap. men folk støtter ikke Norge lenger på hjemmekampene. 13-15.000 på hjemmekampene som tror det er om og gjøre og ikke lage lyd

Lenke til kommentar

Hvordan kan du gi en sjansen til en person som har lovet mye, men ikke innfridd det han har lovet? Sånne mister jeg sympatien for. Ihvertfall når han sa at han skulle ta hatten å gå, hvis han ikke fikk Norge til verken VM eller EM, nå kan det faktisk skje igjen. Det blir for dumt. Kan ikke håpe på sluttspill hvert 10. år

Som sagt; dette er Ildprøven. Feiles det her, regner jeg med det er Stage-exit-

Lenke til kommentar

Det er skuffende med 2 uavgjort, men kampen idag syns jeg er oppløftende. Lenge siden jeg har sett en slik innsats og et så bra defensivt arbeid i den bakre firern. Winsnes spilte også bra defensivt! Det ser heller ikke håpløst ut om det bare blir uavgjort mot Nederland på onsdag. Skottland har 1 kamp mer spillt enn oss og ligger 2 poeng foran. Det er jo fortsatt en del kamper igjen å gjøre det på. Vinner vi mot Nederland på onsdag, noe vi kan greie om vi fortsetter å spille slik som idag. Men håper virkelig Åge våger litt mer, at han setter inn Tarik i løpet av kampen dersom ting går i stå der fremme. En med løpskraft! Hodekraft har vi nok av uansett, så Iversen kunne godt ha blitt byttet ut på slutten der.. Bjørn Helge Riise spilte en skuffende kamp, noe jeg fryktet han skulle gjøre før kampen.. Gamsten derimot overrasket meg! Han spilte godt idag :)

Lenke til kommentar
Vinner vi mot Nederland på onsdag, noe vi kan greie om vi fortsetter å spille slik som idag.

:thumbup:

Nederland klarte noe ikke vi klarte. De slo Island 2-0 hjemme.

Faen, ikke snakk om den Island kampen. AAAAH frustrerende å ikke vinne hjemmekamp mot Island når vi faktisk hadde en lett kamp å starte med. Typisk.

Lenke til kommentar
Norge - Island kampen er en slik vi må vinne for å komme til VM. Uavgjort mot større land er ok, men mot mindre land må vi vinne.

Mener du uavgjort mot Skottland er en bra prestasjon? Skottland er ingen stor nasjon, men vanskelig å slå borte. Har kun tapt 3 kamper på Hampden park.

Lenke til kommentar

Nordlie er definitivt ikke rett mann for jobben. Det Norge trenger er en trener med internasjonal erfaring. Dersom man absolutt må ha en norsk trener, så er det kun Trond Sollied som er aktuell. Jeg kunne tenkt meg en utenlandsk trener med pondus a là Guus Hiddink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...