Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag

Anbefalte innlegg

Skedsmo damelag: 1988(?)

Løvenstad Fotballklubb: 1989(?)

Bærum Sportsklubb: 1992(?)

Lørenskog Idrettsforening: 1993 - 94(?)

Strømmen Idrettsforening: 1995 - 96(?)

Skjetten SK: 1997(?)

Odd Grenland: 1998(Sparken)

Vålerenga Fotball: 2000(Sparken)

Sandefjord Fotball: 2002 - 03(Sparken)

Idrettsklubben Start: 2004(Sparken)

Viking Fotballklubb: Sept 2006(Messias)

Lillestrøm Sportsklubb: 2007(Sparken)

Kongsvinger IL Toppfotball: Sept 2008(Messias)

Denne mannen trenger vi for landslaget... Not

I løpet av sin karriere som trener har han til gode å vise til noen seriemesterskap, det blir bare nesten med denne mannen.

Så er ikke enig med deg Vrinsk, du må tenke litt utenfor Norge også.

Men det er fortsatt en grunn til at han alltid blir tilbudt en ny jobb i en stor klubb. Blir ikke overraska om Brann spør han om å overta klubben. Hvordan kan du sammenligne klubbtrening med landslaget?

Forøvrig er det riktig at han ble sparket fra de klubbene du nevner, men du nevner ikke grunnen bak det. Han er en krevende trener. Han hadde alltid en god første sesong, men sesong 2 var også ofte dårlig. Da var spillerne utslitte. Å ha Nordlie som trener hver eneste dag virker veldig stressende, men å ha han som trener 1 gang i måneden er bare bra. Nordlie er en av de beste trenerne både Sandefjord og Start noensinne har hatt. Med Sandefjord tok han allerede i sin første sesong laget til kvalik kamp mot Brann der de hadde desverre litt for uflaks og tapte det over 2 kamper. I 2003 ble det også kvalifiseringsplass, og motstanderen var Vålerenga. Hjemmekampen endte 0-0, men Sandefjord tapte 3-5 i Valhall - en kamp som lenge ble omtalt som en dommerskandale etter at alle trodde at Trym Bergman hadde gitt SF ledelsen 4-3 20 minutter før slutt.

Start hadde ikke tatt gull eller sølv medalje i Norsk Tippeliga siden 80-tallet, men med Nordlie tok Start sølv og fikk spille sin første kamp i Europa på lenge. Start kom til semifinalen i Cupen første gang på 6 år. Fikk i tillegg spille Royal League. Start tok sølvmedalje i 2005, i sin comebacksesong (under Tom Nordlie) i Tippeligaen. Med et lag bestående av mange unge talenter overrasket laget med å ligge på toppen av tabellen det meste av sesongen. Gullmedaljen glapp i siste runde, da laget tapte 1-3 for Fredrikstad. Starts suksess i serien medførte storinnrykk på A-landslaget, og på det meste fant Åge Hareide plass til seks Startspillere i samme landslagstropp.

Han gjorde Sandefjord til et godt lag som på en god dag holder høy tippeliga nivå. Han utrettet mirakler i Viking og det samme gjør han nå i Kongsvinger. Hvordan kan det gå galt for landslaget? Spillerne kan ikke klage på at de føler at han presser de for hardt på treningene. Landslaget kan neppe gjøre det dårligere enn det de gjør nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de norske trenerne ville jeg aller helst sett Trond Sollied. Han har stort sett gjort det bra uansett hvilket lag han har trent, og har bred internasjonal erfaring. Ellers er Ståle Solbakken en spennende mann, men jeg synes kanskje han burde få noen år til, for å få enda litt mer erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Hvor og når går kampen...finner den ikke

C+ Fútbol

Polsat Sport Extra

Sky Sports 1 (uk)

Sky Sports HD1 (uk)

Viasat 4

Choose yourself, og google nestegang...

Lenke til kommentar

Har selv observert på nært hold hva som er problemet med Tom Nordlie. Sportslig er han en bra trener i begynelsen, men han mister fort respekten og humøret i spillergruppa. Fyren tar mye plass både på og utenfor treningsfeltet, med sitt vanvittige temprament. Han skjeller gjerne ut folk fra egen staff (jf jobb) i full offentlighet om han ikke får som han vil.

Trond Sollied om vi må velge Norsk også denne gangen. IMO bør vi se utenlands.

Lenke til kommentar

Få inn noe utenlandsk blod. Er ingen trenere her i landet som er gode nok til at vi skal få et respektabelt landslag. KANSKJE Sollied, men jeg tviler jaggu meg på han også jeg.

Edit: Innerst inne håper jeg så klart at vi vinner disse kampene og kommer oss til VM, men på en annen måte hadde det bare vært flaut om vi faktisk kom oss dit og blir pissa på og jeg har også lyst til at vi skal bli grusa nå sånn at Hareida må gi seg snart.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Få inn en nederlender, uansett hvem det nå er.... Frank Rijkaard er vel arbeidsledig nå??

EDIT: Åge Hareide sin ranking på verdens beste ligaer.

Premier League

Primera Division

Serie A

Tippeligaen

Fransk ligue 1

Tysk Bundesliga

Ihvertfall sånn jeg tror det er... han tar jo aldri ut stjerner i utlandet, bare se på Kah og Nevland. Begge store spillere i Nederland, men ikke gode nok for Hareide.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Få inn en nederlender, uansett hvem det nå er.... Frank Rijkaard er vel arbeidsledig nå??

Premier League

Primera Division

Serie A

Tippeligaen

Fransk ligue 1

Tysk Bundesliga

Ihvertfall sånn jeg tror det er... han tar jo aldri ut stjerner i utlandet, bare se på Kah og Nevland. Begge store spillere i Nederland, men ikke gode nok for Hareide.

Er helt enig i at Nevland ikke virkelig har fått muligheten sin, men Kah fikk faktisk prøve seg og falt gjennom noe fryktelig.

Lenke til kommentar

Premier League

Primera Division

Serie A

Tippeligaen

Fransk ligue 1

Tysk Bundesliga

Er helt enig i at Nevland ikke virkelig har fått muligheten sin, men Kah fikk faktisk prøve seg og falt gjennom noe fryktelig.

Kah fortjener benkeplass ihvertfall, han har jo bare spillt kamper der resten av laget har sugd

Lenke til kommentar

Premier League

Primera Division

Serie A

Tippeligaen

Fransk ligue 1

Tysk Bundesliga

Nevland har ikke fått sjanser fra start for Fulham denne sesongen, så jeg tror ikke han får spille på landslaget med det førse.

Kah spilte tidligere i år på landslaget, og dreit seg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...