Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Selvsagt håper man på 6 poeng, akkurat som man håper på å vinne i lotto.

 

I dette tilfellet her er det lettere å vinne i lotto, enn at Norge skal få med seg 6 poeng ifra disse kampene.

Åge kan ta med samtlige spillere fra Verdal BK til Skottland.

Lenke til kommentar

Han burde kjørt en Donald Trump-frisyre. Kunne det endelig vært noe gøyt å snakke om relatert til landslaget. :)

 

Jeg skjønner fint lite av hva BH Riise og Pedersen gjør på laget, men håper uansett de slår til og sikrer oss en seier. Målene til Norge kommer vel på dødball eller langskudd.

Lenke til kommentar
Den dagen Hareide sparkes/trekker seg bør vervet gå videre til Tom Nordlie. Hareide er jo en kjent figur for NFF. De elsker han, så han sparkes sansynligvis ikke med det første.

 

Hareide er og forblir en klubbtrener (en av de flinkeste faktisk).

 

Jeg synes ikke at dette hadde vært noe god løsning. Mannen kan bare trene et lag en liten periode før alt går til dundas. Jeg mener at vi bør ha inn noe nytt blod, helst i form av en utlending. Vil ikke ha noe trener som har gått rett inn fra en tippeligaklubb til en landslagsrolle.

Lenke til kommentar

Hmm, vi har Nordlie som jeg ikke helt har tellingen på hvor mange klubber han er sparket fra de siste 6-7 årene. Og så har vi Mons Ivar Mjelde som tok over et sønderknust og konkurstruet Brann og førte dem til seriegull, cupgull og gode prestasjoner i Europa. Dette er snakk om laget som hadde som kultur å være preget av kaos og skandaler, uten evne til noe annet enn å glimtvis gjøre noe bemerkelsesverdig.

 

Med tanke på kontinuitet så tar jeg derfor heller Mjelde som landslagssjef. Men han er fortsatt for urutinert i min bok. Trond Sollied for the rescue. Eller Hiddink?

 

Nordlie klarer knapt å kontrollere seg selv, ønsker han hverken som landslagssjef eller som Brann-trener. Keiko har strandet alt for mange ganger til å være verdig å lede landslaget.

Lenke til kommentar
Den dagen Hareide sparkes/trekker seg bør vervet gå videre til Tom Nordlie. Hareide er jo en kjent figur for NFF. De elsker han, så han sparkes sansynligvis ikke med det første.

 

Hareide er og forblir en klubbtrener (en av de flinkeste faktisk).

 

Jeg synes ikke at dette hadde vært noe god løsning. Mannen kan bare trene et lag en liten periode før alt går til dundas. Jeg mener at vi bør ha inn noe nytt blod, helst i form av en utlending. Vil ikke ha noe trener som har gått rett inn fra en tippeligaklubb til en landslagsrolle.

 

Er det ikke det vi trenger på landslaget? Grunnen til at han ble sparka fra trenerrollen i IK Start var pga. han krevde for mye av spillerne. Start gikk fra å vinne 1. divisjon under Nordlie til å ende kun ett fattig poeng fra seriegulli Tippeligaen året etter! De hadde 6 landslagspillere for Norge en periode. Det ble også sagt at de var Norges best trente fotballspillere. Når han tok over LSK ble det også sagt de var blant de best trente spillerne i Norge. B.H. Riise skyldte på at Nordlie kjørte han for hardt og derfor har noen skader som slår seg opp igjen. Nordlie er en krevende mann i lengden, men hvor ofte samler landslaget seg? På landslaget SKAL du yte 110%. Dette gjør du kanskje 1 gang/måned. Nordlie kommer til å kreve at spillerne vinner hver kamp under han.

 

Vi trenger en trener som er hard hele tiden og krever raske resultater.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nordlie som landslagtrener? Hvor har jeg sett det før? Jo, i et Sleivdal-album.

Det sier alt. Mannen er jo en normade,ikke trener. Vi trenger en trener på langsikt.

 

Ser så absolutt ikke Monsemann som landslagtrener. men kan godt komme som Motivator.

Lenke til kommentar

Skedsmo damelag: 1988(?)

Løvenstad Fotballklubb: 1989(?)

Bærum Sportsklubb: 1992(?)

Lørenskog Idrettsforening: 1993 - 94(?)

Strømmen Idrettsforening: 1995 - 96(?)

Skjetten SK: 1997(?)

Odd Grenland: 1998(Sparken)

Vålerenga Fotball: 2000(Sparken)

Sandefjord Fotball: 2002 - 03(Sparken)

Idrettsklubben Start: 2004(Sparken)

Viking Fotballklubb: Sept 2006(Messias)

Lillestrøm Sportsklubb: 2007(Sparken)

Kongsvinger IL Toppfotball: Sept 2008(Messias)

 

Denne mannen trenger vi for landslaget... Not

 

I løpet av sin karriere som trener har han til gode å vise til noen seriemesterskap, det blir bare nesten med denne mannen.

 

Så er ikke enig med deg Vrinsk, du må tenke litt utenfor Norge også.

Lenke til kommentar
Ser så absolutt ikke Monsemann som landslagtrener. men kan godt komme som Motivator.

 

Motivator var vel den egenskapen Mjelde manglet. Men som Andresen utfylte (ryktene om Mjeldes taktiske mangler er sterkt overdrevet). Andresen fikk i hvert fall Brann-spillerne til å løpe. Noe de ikke gjør i år. Ser ut som Mjelde og Andresen i så måte utfylte hverandre ganske godt. Mens de på hver sin front ikke akkurat leverer varene.

 

Tar gjerne en som dreper primadonnanykkene til landslaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...