Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

10 hours ago, VifteKopp said:

Ok, jeg er uenig. Mot en blokk av ti mann som spiller for uavgjort må stopperne lenger opp så laget kan flyttes lenger opp. Det er vanskelig når stopperne ikke er ballspillere.

Det er i alle fall vanskelig når forsvaret mangler selvtillit, de har fått så mange mål imot på enkle feil at jeg kan forstå hvorfor de ikke vil ta mange sjanser. De trenger en del kamper på rad der de holder nullen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 hours ago, VifteKopp said:

Nettopp, så hvorfor skal han hente ballen nede hos stopperne? De må jo opp, så man kan utligne overtallet.

Se neste kamp med Arsenal, spill reprise av denne, og se hvor lavt ødegaard henter av landslagsstopperne i fht denne.

Det handler ikke om kvaliteten på stopperne, men hva SS har bestemt at de skal gjøre.

Lenke til kommentar
1 hour ago, .berZerk said:

Ole med kontringsfotballen han kjørte i United, gi meg det. Norge har ikke sjans til å hevde seg om de tror de kan tiki taka seg inn i mål, det er fullstendig håpløst.

Den fotballen hadde faktisk passet bra for mange av våre spillere. Vi har jo mye fart i laget. Men da vil vel folk klage på kjedelig "drillo fotball".

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
hocanee skrev (13 timer siden):

Norge bør gi opp fotball 

Finn på noe annet å gjøre.

Ja, vi har jo flere sporter vi er bedre på enn fotball, slik som: Langrenn, skiskyting, håndball, sandvolleyball, curling, sjakk (hvis brettspill er sport), ishockey, seiling, sykling og mange flere, så da får vi være helt mæh i fotball tenker jeg.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
13 hours ago, Tåkefyrste said:

Ødegaard er jo dårlig for landslaget sammenlignet med Arsenal, så det får meg til å tvile på at han brukes riktig.

Han må drible mer når han ikke har spillere på sitt nivå rundt seg for å kompensere for lav spillerkvalitet

I Arsenal kan han trille ball med Saka og Havertz og få fantastiske pasninger spilt til seg. Det får han ikke i Norge

Endret av hocanee
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (2 timer siden):

Det handler ikke om kvaliteten på stopperne, men hva SS har bestemt at de skal gjøre.

Haha. Hanche Olsen og Østigaard er gode med ball? Begge to er svært begrenset, det ser man i hver eneste landskamp, 

Den eneste ålreit spillende stopperen vi har er Ajer, og han kjøres stort sett som back i Brentford

Lenke til kommentar
1 hour ago, knipsolini said:

Synes Solskjær fikk mye ut av et veldig middelmådig United-lag, er ikke fremmed for tanken om at han kunne gjort det bra som landslagssjef. 

Solskjær fikk middelmådige resultater ut av en verdensklassetropp. Det var ikke mange lag med bedre spillere i stallen i verden under Solskjærs tid i United. Trøsten er at det antagelig ikke var Solskjærs skyld. Den klubben er råtten fra innsiden.

Når det er sagt, er Solskjær antagelig den beste treneren med norsk pass med soleklar margin. Om NFF absolutt må ha en norsk trener, er Solskjær det absolutt beste valget.

Lenke til kommentar
mellomkjøttet skrev (51 minutter siden):

Solskjær fikk middelmådige resultater ut av en verdensklassetropp. Det var ikke mange lag med bedre spillere i stallen i verden under Solskjærs tid i United. Trøsten er at det antagelig ikke var Solskjærs skyld. Den klubben er råtten fra innsiden.

Når det er sagt, er Solskjær antagelig den beste treneren med norsk pass med soleklar margin. Om NFF absolutt må ha en norsk trener, er Solskjær det absolutt beste valget.

United var ikke en verdensklassetropp. Det var en broket samling profiler, halvdaue stjerner og lovende talenter som overhodet ikke passet hverandre og Solskjær fikk dem i en lengre periode til å spille den beste fotballen post Alex Ferguson.

Men det er uansett ikke noe vits i å ha denne diskusjonen før i 2026. Solbakken er trener frem til da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, mellomkjøttet said:

Solskjær fikk middelmådige resultater ut av en verdensklassetropp. Det var ikke mange lag med bedre spillere i stallen i verden under Solskjærs tid i United. Trøsten er at det antagelig ikke var Solskjærs skyld. Den klubben er råtten fra innsiden.

Når det er sagt, er Solskjær antagelig den beste treneren med norsk pass med soleklar margin. Om NFF absolutt må ha en norsk trener, er Solskjær det absolutt beste valget.

Midtbane av Mctominay og Fred, verdensklasse 😅 Anbefaler deg å ta en grundig titt på den stallen, det var heller en av de verste united stallene de siste 30 årene.

Lenke til kommentar
2 hours ago, VifteKopp said:

United var ikke en verdensklassetropp. Det var en broket samling profiler, halvdaue stjerner og lovende talenter som overhodet ikke passet hverandre og Solskjær fikk dem i en lengre periode til å spille den beste fotballen post Alex Ferguson.

Men det er uansett ikke noe vits i å ha denne diskusjonen før i 2026. Solbakken er trener frem til da. 

Det er omtrent 1200 profesjonell fotballklubber bare i Europa. Hvor mange av de hadde bedre stall enn United i Solkskjærs periode?

Kanskje 10

Jeg vil kalle det verdenklassetropp.

Lenke til kommentar
mellomkjøttet skrev (24 minutter siden):

Det er omtrent 1200 profesjonell fotballklubber bare i Europa. Hvor mange av de hadde bedre stall enn United i Solkskjærs periode?

Kanskje 10

Jeg vil kalle det verdenklassetropp.

Du må ikke sammenligne med lag fra hele verden, du må sammenligne med de aller beste. Og United hadde aldri en tropp under Solskjær som realistisk kunne konkurrere om PL-tittelen eller CL-trofeet. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Du må ikke sammenligne med lag fra hele verden, du må sammenligne med de aller beste. Og United hadde aldri en tropp under Solskjær som realistisk kunne konkurrere om PL-tittelen eller CL-trofeet. 

Kunne Leicester gjøre det i 15/16 så kunne definitivt M.united ha gjort det med den troppen de hadde, det hele avhenger av en manager som som har ferdighetene som skal til, det hadde de ikke da, og det tror jeg ikke de har nå, men spillerne både var og er gode nok. 

 

.berZerk skrev (2 timer siden):

Midtbane av Mctominay og Fred

Matic, Pogba og Bruno fernandes, kort sagt ikke bare en potensiell verdensklasse midtbane, men veldig solid backup også. Spillere har ikke vært problemet siden fergie forsvant, problemet er at fergie forsvant, ja og styret selvsagt som ikke akkurat har gjort en knalljobb med å erstatte en av tidenes beste managere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Kunne Leicester gjøre det i 15/16 så kunne definitivt M.united ha gjort det med den troppen de hadde, det hele avhenger av en manager som som har ferdighetene som skal til, det hadde de ikke da, og det tror jeg ikke de har nå, men spillerne både var og er gode nok. 

Kan ikke sammenlignes. 15/16 var et skremmende dårlig år, og Leicester utnyttet det hullet. 

Solskjær var i sin tid opp mot to av historiens beste lag leder av to av historiens beste managere. Han var to tre gode overgangsvinduer unna å kunne konkurrere.

 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Solskjær var i sin tid opp mot to av historiens beste lag leder av to av historiens beste managere. Han var to tre gode overgangsvinduer unna å kunne konkurrere.

Nei han var ikke 3 vinduer unna å konkurrere, han har aldri muligheten til å konkurrere, ikke engang med stallen til city, en virkelig god manager kunne konkurrert, og det er poenget mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Nei han var ikke 3 vinduer unna å konkurrere, han har aldri muligheten til å konkurrere, ikke engang med stallen til city, en virkelig god manager kunne konkurrert, og det er poenget mitt. 

Jeg er enig det, jeg mente at stallen hans var tre vinduer unna å konkurrere. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

jeg mente at stallen hans var tre vinduer unna å konkurrere. 

Kanskje, kanskje ikke, men det kan vi ikke vite, det var en meget god stall, en god manager kunne definitivt vunnet noe med den, både PL og CL, langt svakere tropper har gjort det mange ganger før, et lag er bare så godt som sin manager, united med og uten fergie burde være en god indikator på det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...