Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Troppen mot Malta og Bulgaria:

 

André Hansen - Odd
Rune Almenning Jarstein - Hertha Berlin
Ørjan Nyland - Molde

Mats Møller Dæhli - Cardiff
Omar Elabdellaoui - Olympiakos
Tarik Elyounoussi - Hoffenheim
Per Egil Flo - Molde
Vegard Forren - Molde
Steffen Hagen - Odd
Henning Hauger - Elfsborg
Markus Henriksen - AZ Alkmaar
Tom Høgli - FC København
Stefan Johansen - Celtic
Joshua King - Blackburn
Håvard Nielsen - Eintracht Braunschweig
Håvard Nordtveit - Borussia Mönchengladbach
Jone Samuelsen - Odd
Per Ciljan Skjelbred - Hertha Berlin
Alexander Tettey - Norwich
Martin Linnes - Molde
Martin Ødegaard - Strømsgodset

Ytterligere spillere kan bli tatt ut senere.

 

Positivt med Henriksen tilbake.

Lenke til kommentar

Ser det, at de to kampene nå i October går den 10 (Malta borte) og så den 13 (Bulgaria hjemme).

 

Det er Fredag den 10 og så allerede Mandag som er den 13, bare 3 dager etter med reising og stress. Det var da voldsomt. Ikke bare at det er så tett etter hverann, men har aldri hørt om kvalik kamper som går på mandag før. De kunne vel satt den til Tirsdag eller Onsdag syns jeg.

Lenke til kommentar

Og så? Er da mange spillere fra engelsk og tysk andredivisjon med.

 

Og det er vel nettopp det som er problemet vårt... For noen år siden hadde vi spisser som banket inn gåller for Man Utd og Valencia, Lyon, Roma whatever, og resten av laget spilte fast i Premier League, eller i Rosenborg og spilte CL hver høst. Nå har vi ingen av delene. Spillerne våre er middelmådige, at best. Vi går så langt som å hive inn en uferdig 15-åring på A-landslaget. Det er helt kokos det som skjer på landslaget for tiden.

 

Å tro at en "totalt ukjent" spiller fra Portugisisk andredivisjon (som du ikke kan sammenligne med Engelsk og Tysk andredivisjon...) skal komme inn og skyte oss til EM, er litt som å tro på julenissen. For all del, la han prøve seg, men han kommer ikke til å heve landslaget whatsoever.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Tror det sto forleden, at Tarik nå er den som scorer nest mest i Bundesliga. Hvis jeg ikke så feil.

 

Men det jeg syns var litt rart, at Høgmo ikke visste om denne i Portugal og drev og stresset for å finne ut mer etter tips fra VG for en uke siden.
Han og medarbeiderne må jo sørge for å ha såpass oversikt mener jeg.

 

Han er visst litt spesielt på gang og da, som er i søkelys hos Benfica står det.

Lenke til kommentar

 

Og så? Er da mange spillere fra engelsk og tysk andredivisjon med.

 

Og det er vel nettopp det som er problemet vårt... For noen år siden hadde vi spisser som banket inn gåller for Man Utd og Valencia, Lyon, Roma whatever, og resten av laget spilte fast i Premier League, eller i Rosenborg og spilte CL hver høst. Nå har vi ingen av delene. Spillerne våre er middelmådige, at best. Vi går så langt som å hive inn en uferdig 15-åring på A-landslaget. Det er helt kokos det som skjer på landslaget for tiden.

 

Å tro at en "totalt ukjent" spiller fra Portugisisk andredivisjon (som du ikke kan sammenligne med Engelsk og Tysk andredivisjon...) skal komme inn og skyte oss til EM, er litt som å tro på julenissen. For all del, la han prøve seg, men han kommer ikke til å heve landslaget whatsoever.

 

 

Skjønner ikke hva det første avsnittet ditt har med saken å gjøre. Alle vet at det norske landslaget er dårlig og at spillerne våre er i dårlige klubber. Men hvorfor skulle det gjøre at vi ikke kan hente inn enda en spiller på det nivået? Hvis ikke jeg tolket det opprinnelige innlegget ditt feil og at du ikke mente "er da naturlig at han ikke vet hvem han er siden han spiller i portugisisk 2.div". Det er jo mulig :)

 

Er faktisk ikke så sikker på at man ikke kan sammeligne de. Championship er enormt hypet opp i kvalitet pga kjente navn høye lønninger. Mest sannsynelig er det lavere nivå totalt sett, men at det tekniske nivået der er høyere tror jeg er fullt mulig.

Og hovedpoenget mitt er at når Norge henter spillere fra Championship og 2. Budesliga, så SKAL man ha oversikt over ALLE norske spillere i de nest øverste ligaene rundt det nivået. Og når Premeira Liga ligger på 5.plass, ett fattig poeng bak Serie A så er Segunda Liga virkelig en av de ligaene man skal ha kontroll på. Når Italia kunne ta ut spillere fra et Serie B-lag til EM, så skal Norge ha 100% oversikt over Segunda Liga i Portugal.

 

Det kan hende han er Tor Henning Hamre-dårlig og det kan hende han er Norges svar på Immobile/Insigne. Men det er ikke mulig for landslagsledelsen å vite hvis de aldri ser han spille eller ikke vet at han finnes.

"Nå undersøker vi nærmere hvilken kompetanse han har. Slike type tips er gøy, sier Høgmo." Slike tips er jobben din å gjøre selv Høgmo. Herregud.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Troppen som er tatt ut til de neste kampene: Rune Jarstein, Steen Grytebust, Ørjand Nylan, Mats Møller Dæhli, Omar Ellabdelaoi, Tarik Elyounoussi, Vegard Forren, Frederik Gulbrandsen, Steffen Hagen, Per Egil Flo, Tom Høgli, Stefan Johansen, Alexander Søderlund, Anders Kondradsen, Martin Linnes, Håvard Nielsen, Håvard Nordtveit, Tore Regionussen, Jone Samuelsen, Harmeth Singh, Per CIlian Skjelbred, Alexander

Tettey, Martin Ødegaard

Lenke til kommentar

Med den troppen håper jeg vi får se en slags 4-4-2.

 

Nyland

Omar - Nordtveit - Forren - Linnes

Ødegaard - Per Ciljan - Johansen - Dæhli

King - Nielsen/Tarik

 

To spisser hadde vært konge i alle fall. Håper egentlig ikke vi får se Tarik, men jeg tror han kommer til å spille uansett.

 

Evt. en 4-3-1-2 med samme backfirer og spiss, men med

 

Per Ciljan - Tettey - Johansen

Dæhli

 

på midten.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...