Delvis Skrevet 19. august 2014 Rapporter Del Skrevet 19. august 2014 Vi er vel ikke så godt stelt i forsvaret nå. Det blir en utfordring. Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 19. august 2014 Rapporter Del Skrevet 19. august 2014 Hvem blir bænkers på midstopperplass nå da? Forren og...? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. august 2014 Rapporter Del Skrevet 19. august 2014 Tullete å kalle opp Ødegaard etter noen gode kamper i Tippeligaen. Han er FEMTEN ÅR. Fallhøyden er enorm. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 19. august 2014 Rapporter Del Skrevet 19. august 2014 Hvem blir bænkers på midstopperplass nå da? Forren og...? Semb, Strandberg, Reginiussen, Rogne, Valsvik og Jesper Mathisen er jo en start å vurdere. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. august 2014 Rapporter Del Skrevet 19. august 2014 Sett bort fra denne kampen, der ikke alle spillere er tatt ut som det ville være naturlig å ta ut, så tror jeg Nordtveit kommer til å spille midtstopper. Dessverre, han er jo mye bedre på midten. Lenke til kommentar
kwah Skrevet 19. august 2014 Rapporter Del Skrevet 19. august 2014 Lucas Knecht spilte en kamp for Nord-Marianene da han var 14 år og 2 dager da... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Tullete å kalle opp Ødegaard etter noen gode kamper i Tippeligaen. Han er FEMTEN ÅR. Fallhøyden er enorm. Tull. Det er dette som dreper norske talenter. Vi skal alltid overbeskytte de og vente til de er 20 år før de får lov å prøve seg. Sterling debuterte som 17-åring i PL. Nå er i tillegg nivået i England X antall ganger bedre enn i Norge, så jeg synes det er på tide at Norge satser på de som er gode nok. Det beste hadde vært om Ødegaard kommer til en stor europeisk klubb som vil satse på han. Det er en grense for hvor mye han kan utvikle seg i Norge. Håper at landslagsdebuten vil gjøre at det kommer en storklubb, som f.eks. Barcelona og henter han. Ville vært perfekt. Han er uten tvil en av de aller beste spillerne i tippeligaen. Og ja, han er FEMTEN ÅR!!!! Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 avkorta sitat: Tull. Det er dette som dreper norske talenter. Vi skal alltid overbeskytte de og vente til de er 20 år før de får lov å prøve seg. Det første der irriterer meg voldsomt at folk bruker som argument for at Ødegaard bør på landslaget. "Åååå, vi i Norge gir aldri talenter sjansen, han er god nok, typisk jantelov å ikke gi han sjansen" osv. Man hadde ikke overbeskyttet en spiller(les person) om man hadde latt han spille på u21 fremfor a-landslaget i en alder av 15. Det er INGEN andre land som bruker en så ung spiller, ikke en 16-åring og så og si ingen som bruker en 17-åring heller. Og så skal vi kritisere NFF og resten av Norge for at vi ikke gir en 15-åring med en halv sesong i Tippeligaen plass på a-landslaget? Det er mange eksempler der NFF er alt for forsiktige og spillerne skal ta steg for steg selv om de er klare for noe mer, men det kan virkelig ikke bli sagt om Ødegaard. Mats Møller Dæhli er et annet eksempel der dette blir brukt. Spesielt etter at VG med Svea i spissen mente at han burde vært i u21-em, noe han liker å nevne gang på gang. Men ser vi på den situasjonen er det klart at det ikke er så alt for mye å kritisere. Han hadde ikke spilt a-lagsfotball (det er dermed fullstendig forstålig at Skullerud var skeptisk når man skal møte La Liga, Serie A og Premier League-spillere) og han hadde også bare kort tid før u21 tatt en pause fra landslagsfotball. Litt mer komplisert enn "ta steg for steg". Men at det har vært (mange) tifeller av slik tenking er klart. Men Zlatan spilte ikke for Sverige før han var 19, så ikke alltid bare Norge. Når det er sagt. Morsomt med Ødegaard med a-landslaget, men jeg synes han kanskje kunne tatt u21 først. Ikke fordi han ikke er god nok sportslig, men fordi jeg er redd for at han ikke skal takle presset/opperksomheten og at NFF ikke er flinke nok til å takle dette. Også er jeg redd for at han ved å spille denne kampen mot Emiratene så kommer mediekjøret på at han skal tas med mot Italia og England, og da er tross alt utelandsproffene med, som er bedre enn han. Hadde man droppet å ta med han nå, så hadde mest sannsynelig ikke det mediekjøret kommet. Men jeg vet tross alt ingen ting om hvordan han er mentalt så får håpe på det beste. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Er litt i mellomsjiktet når det gjelder dette. Han er tatt ut til en privatkamp, der bare tippeliga-spillere(untagen Jarstein) er med. Det syns jeg er greit nok. Her er det snakk om å prøve spillere i en uhøytidlig match, som normalt ikke blir tatt ut til A-troppen når det er viktige kamper. Men når de vikltige kvalik kampene begynner, er det ikke riktig at han er med lenger mener jeg. En factor oppi det, er at det blir et råere kjør i slike kamper, og han kan lett bli skadet i sånne tøffe kamper på det nivået. Til slike kamper mener jeg man helst bør være myndig, altså fyllt 18. Og det er egentlig tidlig nok. Så etter min mening syns jeg det bør være et klart skille på det, men vet ikke om LL ledelsen ser det slik.. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Laget til England og Italia-kampene: 18 spillere i dag, 5-6 spillere blir tatt ut senere. Andre Hansen, Rune A. Jarstein Ørjan H. Nyland Mats M. Dæhli Omar Elabdellaoui Tarik Elyonoussi Vegard Forren Tom Høgli Ruben Y. Jenssen Stefan Johansen Joshua King Anders Konradsen Martin Linnes Håvard Nielsen Håvard Nordtveit Per Ciljan Skjelbred Tore Reginiussen Alexander Tettey Høgmo vil ikke røpe hvem som blir ny kaptein, da de skal diskutere det innad. Endret 25. august 2014 av Knewt 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Føler forøvrig det er litt rart balansert lag. Både Høgli, Omar og Linnes er vel høyrebacker, mens det ikke er tatt ut en eneste venstreback? Kommer kanskje inn en VB i de 5-6 nye spillerne, da. Ikke at det bugner over av gode VB-er i Norge. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Per Egil Flo (som er tatt ut i første kampen) er venstreback. Hvordan ble det av med han Hedenstad, er han falt helt ut? Spiller i Tyskland eller Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Han er vel ikke tatt ut til kampene mot England og Italia, men mot Emiratene. Hedenstad er vel lånt ut til Eintracht i 2. bundesliga. Jeg har lurt på hvor Markus Henriksen er blitt av jeg. Han har jo spilt mange kamper for AZ. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Ja det var til kampen mot Emiratene jeg mente. De vil vel se på noen spillere der. Hedenstad var jo ganske lovende en periode på landslaget, men. Markus Henriksen ja. Det er sant det. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Rimelig sikker på at det blir Høgli på venstrebacken og at også han blir kaptein. Litt stusselig. Han er en fin fyr og sikkert en god og rolig leder av banen for de andre spillerne, men i den situasjonen Norge er i nå skulle jeg likt at det var en litt mer tøff type som var kaptein. Både av og på banen, en som setter høye krav til de andre. Desverre aner jeg ikke hvem det skulle vært, vi har vel egentlig ikke den typen i nærheten av landslaget. I disse Martin Ødegaard-tider er det jo Markus Henriksen aktuell. Han er på topp 10 lista over yngste spillere på a-landslaget, men har falt helt utenfor de to siste årene. Aldri synes han har vært veldig god og synes han fikk veldig mye ekstra oppmerksomhet pga mange mål fra langskudd, men litt rart at han har havna så langt bak i køen. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Henriksen ble jo faktisk årets spiller blant fansen i debutsesongen sin i AZ. Men slet med spilletid forrige sesong etter at det ble trenerbytte. Ser ut som han får mer spilletid igjen iår, dog. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Gamst Pedersen vel passet som en sånn Captein. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. august 2014 Rapporter Del Skrevet 27. august 2014 KAMPTRÅD FOR KVELDEN (JA, JEG ER JÆVLIG GLAD I CAPS LOCK): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1624688 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. august 2014 Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Nei, hva pokker! Nå har resten av troppen til England- og Italia-kampene blitt tatt ut, og jammen er ikke Gamsten med. Fatter ikke hvorfor han har klippekort til landslaget. Elendig spiller som er LANGT over toppen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2014 Rapporter Del Skrevet 31. august 2014 Hedenstad med igjen og Kamara. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå