Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er skummelt hvor ekstrem hype han får etter tre-fire gode kamper. Jeg er en av dem som blir lamslått av å se en femtenåring gjøre det han gjør i Tippeligaen, men det kan umulig være bra for en guttunge å få så mye oppmerksomhet sånn plutselig. Så selv om han kanskje kan bidra på landslaget allerede neste landskamp, så håper jeg Høgmo holder han ute. Landslaget bør vente til han har vent seg til oppmerksomheten rundt å være megatalent i TL. Deretter bør overgangen til en utenlandsk klubb vente til han er best i TL. Det er han sikkert som tenåring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes ikke det er så dumt å ta han ut på landslaget. Å gi han spilletid er en annen diskusjon, men det kan umulig være negativt at han er med på samling og får sett hvordan det er.

 

Er helt enig med det Ronny Deila sa før og etter debuten. Er han god nok så er han gammel nok, og det jeg har sett han gjøre så langt i TL er noe svært få norske spillere er i stand til uansett alder.

Lenke til kommentar

Bare jeg som syns det er hinsides at vi skal hive en 15-åring på landslaget, bare fordi han har imponert denne sesongen? Liker fyren, men det er minst et par år for tidlig.

 

Jeg synes det blir feil å si at det er minst et par år for tidlig. Det er for meg heller 20+ kamper for tidlig. En av grunnene til at han har vært så god kan jo være det at han har spilt relativt lite og dermed fått matchet seg perfekt. Jeg vil generellt også at spillere skal prestere i litt flere kamper for å komme på a-landslaget.

 

Flytt han opp på u21-landslaget ut sesongen og la oss se hvordan han gjør det der. Hvis han tar det nivået og fortsetter (begynner) å spille fast kan han være med i en landslagstropp tidlig i 2015. Det beste hadde vært hvis han kunne vært med i en tropp bare for å være med på treningene utenfor radaren til pressen, slik han 16(?) år gamle keeperen var. Da hadde han fått følt på nivået uten å fått mediepresset på seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Troppen:
Rune Almenning Jarstein - Hertha Berlin
Ørjan Håskjold Nyland - Molde

André Danielsen - Viking
Mohamed Elyonoussi - Molde
Per Egil Flo - Molde
Vegard Forren - Molde
Thomas Grøgaard - Odd
Fredrik Gulbrandsen - Molde
Steffen Hagen - Odd
Yann-Erik de Lanlay - Viking
Martin Linnes - Molde
Marcus Pedersen - Brann
Morten Gamst Pedersen - Rosenborg
Tore Reginiussen - Rosenborg
Jone Samuelsen - Odd
Harmeet Singh - Molde
A
lexander Søderlund - Rosenborg
Fredrik Ulvestad - Aalesund
Martin Ødegaard - Strømsgodset

Grøgaard kjenner jeg ingenting til, absolutt en overraskelse i mine øyne. Savner Zahid fra Vålerenga, som pent kunne tatt plassen til Søderlund eller Gamsten. Ser at de prioriterer å ha med TL spillere, er kun Jarstein som spiller i utlandet (eller han gjør jo ikke det) som er med.

Lenke til kommentar

 

Troppen:

*Insert random names*

 

Grøgaard kjenner jeg ingenting til, absolutt en overraskelse i mine øyne. Savner Zahid fra Vålerenga, som pent kunne tatt plassen til Søderlund eller Gamsten. Ser at de prioriterer å ha med TL spillere, er kun Jarstein som spiller i utlandet (eller han gjør jo ikke det) som er med.

 

 

Det er vel fordi de fleste er midt i sesongen når kampen går. Jarstein fikk fra av Hertha.

Lenke til kommentar

Ødegaard er veldig spennende, ja, men jeg liker ikke den hypen som er nå. Dette skjer jo gang på gang på gang; en unggutt leverer gode kamper over en viss periode og med en eneste gang er media der og nærmest ber Messi legge opp fordi han vil for alltid leve i skyggen av denne unggutten.

 

Angående Hangeland så er det veldig synd at han gir seg. Han har vært en våre mest markante spillere i mange år nå, og er en av den typen profiler norsk fotball (og spesielt landslaget) desperat trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...