Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra kamp synes jeg, i alle fall klar fremgang. Nyland skal selvsagt ta mesteparten av skulda for førstescoringa, men Johansen og ikke minst Hangeland var også langt fra gode. Andremålet synes jeg også er billig.

Hangeland synes jeg faktisk har svak i de siste kampene han har spilt på landslaget, ikke helt imot å prøve noen andre der hvis formen hans på Fulham fortsetter på samme nivå.

Lenke til kommentar

Var positivt overrasket over angrepsviljen vår, det var går å se på hvordan vi bygde opp angrepene. Tarik var ofte på rett sted til rett tid, men avslutningene hører jo hjemme i 2. divisjon. Moa var helt usynlig, med unntak av assisten. Med unntak av perioden etter 1-0 målet var vi det beste laget og skapte mest. Selv i 2. omgang hvor de hadde mer posession skapte de ikke noe stort. Men vi ble ganske tamme fremover siste halvtimen. Defentsivt sliter vi for tiden. Forren ligger langt bak der han var før han gikk til Southampton, Hangeland er dessverre utdatert. Hva skjer med Demidov?

Vi har jo også hatt med noen unge lovende fra Tippeligaen tidligere, usikker på hvor gode de er. Men vi må få inn litt friskt blod bakover, og noen spisser som kan skåre litt mål. Frode Johnsen :p ? Hvordan gjør Stefan det i Celtic egentlig?

EDIT: Mats Møller Dæhli var helt magisk i går, utvilsomt banens beste spiller :D

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Stefan gjør det fint i Chelsea, spiller fast oftest tror jeg.

Midtbanen, der har vi mangfold og flere under utvikling. Der er vi bra besatt. Konradsen feks er også en coming man som gjør det bra. Folk som Henriksen, Berisha kan også komme tilbake i form.

Hovedbekymringen er utvislom det fremre ledd, altså spillere som kan score mål.

Hvilke spillere kan gjøre framgang og bli potensielle der i oversiktelig fremtid? Det er det mest legitime spørsmål som ligger i lufta nå.

Det så en stund til at King og Marcus pedersen var på gang. De havnet dessverre i Champ leage og ser ut til å slite. Kan de komme tilbake?

Kan Moa få tilbake scoringsformen? Hva med Kamara og han andre fra Strømsgodset som reiset ut (husker ikke navnet). Vet ikke hvordan de gjør det.

Hva med Børven i Twente, Bård Finne i Køln, hvordan gjør de det? Håvard Nielsen viser bra takter, men scorer ikke så mye.

Hvem i tippeligaen pr i dag har potensialle til å bli goalgettere?

En eller annen slår kanskje til om ikke lenge. Får hvertfall håpe det.

Forsvaret bedres seg en del i annen omgang. Noe som slo positivt ut framover. Vet ikke om Nortveits inntreden spilte inn der, er alltid litt vanskelig å få øye på. Men det bedret seg hvertfall defensivt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Troppen mot Frankrike og Russland henholdsvis den 27. og 31. mai. Kampen mot Frankrike spilles i Paris, mens Norge tar imot russerne på Ullevaal stadion

Norges tropp

Rune Almenning Jarstein - Hertha Berlin
Ørjan Håskjold Nyland - Molde

Andre Hansen - Odd

Per Egil Flo - Molde
Vegard Forren - Molde
Brede Hangeland - Fulham
Even Hovland - Molde
Tom Høgli - Brugge

Martin Linnes - Molde
Håvard Nordtveit - Borussia Mönchengladbac
Jonathan Parr - Crystal Palace

Mats Møller Dæhli - Cardiff
Morten Gamst Pedersen - Rosenborg
Per Ciljan Skjelbred - Hertha Berlin
Alexander Tettey - Norwich
Ruben Yttergård Jenssen - Kaiserslautern
Stefan Johansen - Celtic
Anders Konradsen - Rennes
Yann-Erik de Lanlay - Viking

Tarik Elyounoussi - Hoffenheim
Håvard Nielsen - Eintracht Braunschweig
Mohammed Abdellaoue - Stuttgart
Daniel Braaten - FC København

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/sport/fotball/landslaget/hoegmo-aapner-treninger-og-fjerner-vakter/a/10131288/

Veldig bra. Jeg håper Høgmo gir MMD og de andre unggutta en sentral rolle på landslaget fremover. Vi trenger mer entusiasme for landslaget. Selv om resultatene har vært ræva, er publikumstallene også ødeleggende for resultatene og vice versa. Glemmer ikke det fantastiske trøkket på Ullevaal da vi slo Portugal for noen år sida. Å få et resultat mot Frankrike eller Russland nå ville ha vært en oppsving!

Men før vi kan tenke på å kvalifisere oss til noe mesterskap må vi ha en spiss som scorer mål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ville kjørt dette laget neste kvalikk som "First XI"

Nyland

Elabdellaoui-Forren-Reginiussen-Høgli
Abdi Ibrahim
Konradsen-Johansen-Moi
Dæhli
Tarik/Børven/Noe som kan score mål

Må bygge laget rundt Dæhli. Kaste ut de alt for gamle (Hangeland kan godt ta siste kamp mot England). Heller slippe et EM, og bygge et lag, enn å bare kjøre gamlinger og aldri kvalifisere seg.

Lenke til kommentar

Noe bedre enn en 3. eller 4. plass vil for Norge sin del være en sensasjon slik situasjonen er nå om dagen.

Men om Høgmo og styret har trua på prosjektet får det bare ta den tiden det trenger, også får vi bare ta eventuelle tap på strak arm og forhåpentligvis lære av det. Vi kan ikke bli stort dårligere.

Lenke til kommentar

Ville kjørt dette laget neste kvalikk som "First XI"

Nyland

Elabdellaoui-Forren-Reginiussen-Høgli

Abdi Ibrahim

Konradsen-Johansen-Moi

Dæhli

Tarik/Børven/Noe som kan score mål

Nå har ikke jeg sett alt for mye av Molde (eller Rennes), men er ikke Moi en litt mer offensiv type enn en indreløper-ish i den formasjonen. Konradsen er jo også mer en sentral midtbanespiller. Synes ikke den formasjonen der virker å være noe satste på, men når det er sagt så er jeg ikke veldig uenig i spillerne.

Blir spennende å se hvordan Ibrahim og Elabdellaoui klarer seg i Olympiakos neste år, spiller de fast der kan det bli en fin duo på backen og sentral midt. To sykker jeg savner hos deg er Nordtveit og Skjelbred, selv om førstnevnte aldri spiller bra på landslaget, imo er han heller ingen stopper som Høgmo mener.

Mitt lag/tropp ville vært noe slikt: høyresiden er til venstre nedover.

Nyland/Jarstein

Elabdellaoui/Høgli - Hangeland*/Hovland - Forren/Reginiussen/Semb Berge/Nordtveit** - Parr/Vilsvik

Konradsen/Tettey - Johansen/Nordtveit

H.Nielsen/De Lanley - MMD/Valon Berisha*** - Skjelbred/M.Elyounoussi

Moa/"sett inn formspiss"****

Laget kan (bør) variere formasjonen fra 4-2-3-1 til 4-3-3 med anker til 4-4-1-1 og 4-5-1 alt ettersom hvem man har tilgjengelig og hvem man møter. Denne rene 4-4-2 som Høgmo har holdt på med må han bare legge av seg fort som faen.

Andre som bør være i nærheten av troppen:

Andre Hansen

Linnes

Hedenstad (når skadefri...)

Alle stopperne jeg ramset opp

Eikrem(?)

Ibrahim

Henriksen(?)

Lekven(?)

Gamst

King

Berget

Pedersen

Børven

T. Elyounoussi

*Sett at Hangeland får en ny klubb der han spiller bra, fortsetter han formen han har hatt på høsten bør han vrakes.

**Det viktigste egentlig hos stopperne er at vi finner et godt stopperpar, ikke to gode stoppere. Men det er veldig vanskelig å vite før de prøver seg sammen. Tipper også at Nordtveit kommer til å være stopper uansett hva, selv om jeg er imot.

***Berisha er ute i 6 måneder leste jeg, men absolutt en spiller vi burde satse på.

****Jeg tror at hvis Moa får spille på klubblaget og har gode teknikkere og pasningsspillere bak seg så kan han være en god spiss for Norge, men mot Italia og Kroatia skulle vi hatt en annen type og i tillegg skriver vi etter andre gode spisser. Her synes jeg man bør gi mange sjansen i de treningskampene vi har og ta de med i troppen om de er unge og gjør det greit i utlandet. Bedre å ta en sjanse på Bård Finne og Børven hvis de er i form enn å ta med Søderlund som vi allerede vet hva han (ikke) kan.

edit:

Italia og Kroatia har vi selvsagt ikke sjans i havet på å slå. Malta og Aserbasjdan SKAL vi komme foran, så blir da en kamp om å komme foran Bulgaria. De interne kampene der blir ekstremt viktige.Vi kommer ikke til å bli det beste 3-plasserte laget, så da blir det eventuellt playoff. Det kan gå hvis man er heldige med hvem man møter.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare viktig å få riktige spiller sentralt da. Stefan Johansen er hvertfall bankers. Håper på han og Skjelbreid der. Nordveit synes jeg har vært under pari i mange kamper jeg har sett med landslaget.

edit: forøvrig helt latterlig at Mohamed Elyounoussi aldri (?) har spilt på landslaget.

Endret av VaporHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...