Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Norge er rundt nr. 30 i Europa, så da skal det godt gjøres å komme med blant de 23 som kvaler. Jeg vil si vi har ca. 20% sjanse til å nå EM.

 

Jeg tror det er litt hipp som happ hva vi trekker, men litt mindre Øst-Europa hadde vært fint for underholdningsverdien. Ofte hever Norge seg ved antatt bedre lag. Sveits, Island, Albania og Slovenia skulle jo være overkommelig, men Norge gjorde den dårligste kvaliken på mange tiår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Aldri har landslaget engasjert meg så lite. Hvordan går det med proffene våre i Nederland, Tyskland, Østerrike, Belgia etc? Følger egentlig bare med på England. Når det er sagt, håper Mats Møller får spille hele kampen i kveld, fatastisk talent. Men typisk Norge er å ikke slippe han skikkelig til før han er >21 år.

Lenke til kommentar

Neida. Landslaget engasjerer alltid.

 

Ja det er litt av problemet, at Nordmenn er så fokusert på England. For Norske spillere gjør det bedre andre steder. Mats Møller blir nok å regne som fast A lagspiller nå. Selv han ikke trenger hel kamp alltid. Han er jo bare såvidt fulgt 19 år. Man skal ikke overdrive heller. Der er en del alternativer på midtbanen.

 

Det kan være et interessant lag under utvikling nå. Om Høgemo er den rette treneren, det gjenstår fortsatt å se. Men jeg tror ikke du finner noen maximal trener i Norge. Da må de rette blikket mot de store i utlandet, og det er muligens noe de må innse, at det er det som må til om de skal få en ny glansperiode med sluttspill og greier.

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt landslaget tett siden VM'94, men innså etter at VM glapp at min optimisme rundt landslaget har vært sævrt overdrevet de siste 14 årene. Vi klarer ikke 2. plassen i kvalikkens kanskje svakeste gruppe. Sveits er svært oppskrytt, og hadde ikke klart å komme seg til VM som 3. seedet fra noen av de andre gruppene. Island, hva kan jeg si? De er bedre enn hva FIFA rankingen vil ha det til, men allikevel...

 

Vi har noen spennende spillere på gang som vi så i U21 mesterskapet, men er det nok? Er skeptisk til Høgmo, men han må få lov til å prøve litt til. Tror faktisk ikke vi har noe bedre reelt alternativ. NFF kommer aldri til å bla opp for en profilert utlending, så nestemann blir vel Solbakken eller Solskjær, selv om jeg ikke tror at de kan gjøre gull av gråstein. Hadde jeg bestemt, hadde vi satset på Keiko. Nordlie har snudd opp ned på klubber i motgang mange ganger, men det ender som vanlig opp med at spillerne blir helt utkjørt, eller at han går på en psykisk knekk. Det problemet blir irrelevant på et landslag der de ser hverandre så sjeldent, så belastningen blir langt mindre. Men han er nok dessverre alt for kontroversiell og ustabil for NFFs ideologi.

 

Men vi får håpe på det beste fremover, ønsker naturligvis Høgmo og Norge all mulig hell og lykke. Hadde vært gøy med et mesterskap igjen, og bra for norsk fotballeksport. :)

Lenke til kommentar

 

Drillo var genial med at han utnyttet spisscompetanse og spillere til å lage en effektiv lagmaskin som tok andre litt på senga, og vi fikk resultater. Mange klaget dog tidlig på stilen til Drillo.

 

I dag er verden en annen, og det ser ut til at det kreves mer avansert opplegg for å ha chans henge med noenlunde. Jeg er enig i at Høgmo skal gis en mulighet, absolutt.

Spillet framover har vist tendenser, det er mest bakover vi sliter og helt framme. Det kommer nok mest av at der mangler vi enerne der pr i dag. Forhåpntligvis er der noen på gang.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Skeptisk til å bruke en spiller som stopper når han på klubblaget spiller midtbane. Er selvsagt eksempler på spillere som klarer det, men de er som regel på et mye høyere nivå enn Nordtveit.

 

Bør være litt fremgang siden landskampene i høst, men er ikke før kvalikken starter at det må sitte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...