Delvis Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Raser man så mye på rankingen etter bare et tap..? ---------------------------- Det blir litt interessant å følge kampene den 7 okt. Jeg tror det er brukbar mulighet for at Danmark taper poeng mot Kypros ute. Selv om det blir uavgjort vil da Norge havne på annenplass, samme hva som skjer i siste kampen mellom Danmark og Portugal. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Vålerenga er et lag som ønsker å spille som Barca. Det er uttalt av trener og spillere. Vi ser jo hvordan det går når man ikke besitter ferdighetene som trengs. Det fungerte vel i fjor. Dessuten har Vålerenga aldri forsøkt å være noen direkte kopi av Barcelona, men har hentet inspirasjon fra både Barcelona/Nederland. Det finnes da vitterlig en gråsone. Du må ikke enten spille som Norge eller spille som Barcelona. Jeg synes som TKK har nevnt i en god stund nå, (Det ligger flere blogginnlegg på tv2sporten) at vi har mye å lære fra f.eks. Sveits. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Jeg sier bare at "Drillofotball" egentlig er det Barca står for defensivt. Drillo ønsker også å være med direkte og fremoverrettet enn "Barca-stilen". Noen som så 2. målet til Agüero i helgen? Lo litt da kommentatorene hylte det var fantastisk. Snytt ut av en Drillo-setning fra '94... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Norge har vel aldri spilt med en second striker i tillegg til targetman'en, slik Man City spiller? For meg var det en oppvisning i hvordan bruke slike store sterke targetmen riktig. Endret 21. september 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Måten de brukte Agüero på der var jo ikke som en bakromspiss? Norge har heller aldri spilt med en Argentiner. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Bakromspiss ble helt feil ord, ja. Second striker er vel mer riktig. Litt slik som Rooney ofte spiller bak Hernandez i Man Utd, f.eks. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Leo gikk vel ofte på de løpene og plukket opp ballene som Flo headet ned til han, slik som Dzeko gjør til Agüero der. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Jeg skriver at det vil passe det norske landslaget ypperlig om andre lag enn Spania prøver å spille som Barcelona. Ja hvis de ikke har ferdighetene til det ja, men det kommer jo an på hva de prøver å etterape. Hvis de får til å spille som Barcelona så vil det jo være fatalt for Norge. Du må gjerne peke på andre lag som har gode nok enkeltspillere i alle ledd til å spille som Barca... Jeg mener ingen landslag i Europa har evner til å spille som Barca, bortsett fra Spania. Jeg tror ikke Portugal, Frankrike, Italia, England eller Nederland har gode nok enkeltspillere på alle plasser til å ha samme spillestil. Uenig. Jeg mener både Nederland og Portugal fint kan klare å spille som Barcelona. Eller ihvertfall å spille på samme måte i deler av spillet. Vålerenga er et lag som ønsker å spille som Barca. Det er uttalt av trener og spillere. Vi ser jo hvordan det går når man ikke besitter ferdighetene som trengs. Nå kan vel ikke Enga sammenligne seg med de beste landslagene i verden. Tror de landslagene vi snakker om her vil beherske det litt bedre... På tross av Drillo? Spilte "Nye Norge" bedre under Hareide? Hareide har ingenting med dette å gjøre. og hva han gjorde i den forrige perioden har ingenting med dette å gjøre heller. Jeg kommer til å skrive noe mer her senere... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Norge har spilt bedre under denne perioden med Drillo enn vi gjorde under vår forrige trener, som tilfeldigvis er Hareide. Om man skal kritisere Drillo, må man nesten vise til hva han gjør feil. Vi har tross alt langt i fra de beste spillerne, men presterer stort sett over evne likevel... Grafisk fremstilling av Flo-pasningen. Folk må gjerne peke på hvor prinsippet bak skiller seg fra City sitt 2. mål mot Fulham... =) http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7279385 Endret 21. september 2011 av Sovehest Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. september 2011 Rapporter Del Skrevet 26. september 2011 Gitt at Portugal og Danmark vinner sine neste kamper, så håper jeg at Drillo velger å gå ut meget offensivt å satse på en storseier, og heller risikere noe bakover met Kypros på Ullevaal. Hadde vært gøy med en god start og tidlig mål, en sjelden storseier til Norge. Drillo nevnte selv i et intervju i dag at det var mulig med en storseier (7-8 mål om jeg ikke husker feil), men da i så fall på bekostning av Portugal siden Danmark har oss innbyrdes. Prøv på den målforskjellen da, blir sur om vi spiller en kjip kamp med ettmålsseier eller uavgjort hvis vi allerede er ute... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. september 2011 Rapporter Del Skrevet 26. september 2011 Om både Danmark og Portugal vinner, vil begge stå med 16 poeng. Som Norge kan oppnå med seier over Kypros. Er det da mulig å ta noen av dem igjen på målforskjell om en av dem taper i siste kamp dem imellom? Hva teller forresten først, målforskjell eller innbyrdes oppgjør? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. september 2011 Rapporter Del Skrevet 26. september 2011 innbyrdes teller først, så vi kan ikke ta Danmark, og Portugal har ganske god målforskjell. Så hvis de kun vinner med ett mål mot Island, og taper 1-0 mot DK, må vi vinne med 8 mål, hehe... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. september 2011 Rapporter Del Skrevet 30. september 2011 Norge har spilt bedre under denne perioden med Drillo enn vi gjorde under vår forrige trener, som tilfeldigvis er Hareide. Om man skal kritisere Drillo, må man nesten vise til hva han gjør feil. Vi har tross alt langt i fra de beste spillerne, men presterer stort sett over evne likevel... Grafisk fremstilling av Flo-pasningen. Folk må gjerne peke på hvor prinsippet bak skiller seg fra City sitt 2. mål mot Fulham... =) http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7279385 Vel, nå har ikke Hareide noe med dette å gjøre, så jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn han. han er ikke landslagstrener. det er Drillo som nå leder oss til tap eller seier. hold Hareide utenfor. Hans involvering i dette landslaget sluttet i 2009... Vi har spillere av ett veldig bra kaliber og de er mer enn gode nok til å kvalifisere oss til sluttspill. så spørs det da på landslagssjefen om han klarer å gjøre endringer i spillet/på laget...det klarte han ikke å gjøre mot Danmark og derfor sier vi nå ganske så sikkert farvel til EM... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. september 2011 Rapporter Del Skrevet 30. september 2011 Jeg bruker Hareide for å ha et sammenligningsgrunnlag for Drillos resultater opp mot andre i tilsvarende posisjon. Danmark har vel et bedre spillermateriell enn Norge om man ser spiller for spiller. Kampen mot Danmark var uansett tragisk dårlig for Norge sin del. At Portugal har bedre spillermateriell er det vel ingen som er uenig i. Jeg ser ikke at vi har spillere av "et veldig bra kaliber". Vi har Moa som holder høy klasse, og rundt ham en gjeng halvgode som må ha dagen + en god taktikk for å fungere. Vi er direkte svak på keeperplass. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 2. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Moa er ihvertfall i form Moa-hat trick mot Werder Bremen Endret 2. oktober 2011 av HulkHaugen Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Men også skadet. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Er det noen steder de sender de to andre kampene på radio? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Jeg bruker Hareide for å ha et sammenligningsgrunnlag for Drillos resultater opp mot andre i tilsvarende posisjon. Danmark har vel et bedre spillermateriell enn Norge om man ser spiller for spiller. Kampen mot Danmark var uansett tragisk dårlig for Norge sin del. At Portugal har bedre spillermateriell er det vel ingen som er uenig i. Jeg ser ikke at vi har spillere av "et veldig bra kaliber". Vi har Moa som holder høy klasse, og rundt ham en gjeng halvgode som må ha dagen + en god taktikk for å fungere. Vi er direkte svak på keeperplass. vel, nå er ikke jobben til Drillo å måle seg opp mot hareide, men det er å kvalifisere oss...Og det gikk jo rakt til helvete. Og uten at det har noen ting med at Drillo er landslagssjefen nå, så er det mye man ikke tar med når man plutselig skal begynne å sammenligne Drillo mot Hareide selv om det er totalt irrelevant. Og husk på at Drillo i sin andre periode ikke har klart å kvalifisere oss enda...og nå har vel flere av de beste norske trenerne aldri hatt noe å gjøre med landslaget(eller tilsvarende posisjon som du sier), så å sammenligne noe der er ganske umulig...selv om det og hadde vørt bra å få investorer på banen og hente en utenlandsk trener... Ja Danmark har kanskje litt bedre spillermateriell enn oss, men det betyr jo ikke på noen måte at vi ikke kunne/burde ha klart å slå de. vi har jo en veldig god bakre firer på papiret. og vi har gode offensive spillere i Huseklepp, Braaten, Moa, Gamst, Tettey+mange flere...Vi har flere kreative spillere som ikke har fått sjansen på landslaget. en god taktikk er alltid en fordel ja, men det ligger jo og en del på hva man aksepterer av standarden på spillet og når det ikke fungerer optimalt, så må man gjøre endringer. det handler om å finne en måte å alltid spille seg ut av trengte situasjoner på som f.eks å alltid ha en mann i støtte og det handler om å finne måter å skape sjanser på...f.eks sette en plan på når man skal utfordre, hvordan man skal åpne rom, hvor spillerne skal løpe, m.m. dette tror jeg ikke Drillo har en plan på i det hele tatt...Eller, han hadde jo en plan på det siste som nå har forsvunnet helt. de to punktene før har han ikke sagt noe på tenker jeg... Ikke skjønner jeg hvorfor knudsen ikke kom direkte inn på landsen etter at hans problemer var over. At det gikk rakt til helvete med Jarstein går jeg ikke ut fra at noen ble overrasket over. man kan rett og slett ikke ha slike tikkende bomber som landslagskeepre...Så ja, vi har keepre som kunne gjort det bra på landsen. det var jo det verste Semb kunne ha gjort. skrive ny kontrakt med Drillo før han så om vi kvallet oss... Endret 8. oktober 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Vel vi kan fortsatt kvalifisere oss, visst Portugal knuser Danmark eller Danmark knuser Portugal. I tillegg må vi knuse Kypros Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Glem det da folkens. Vi går ikke til EM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå