Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Raser man så mye på rankingen etter bare et tap..? :hmm:

 

----------------------------

 

Det blir litt interessant å følge kampene den 7 okt. Jeg tror det er brukbar mulighet for at Danmark taper poeng mot Kypros ute.

 

Selv om det blir uavgjort vil da Norge havne på annenplass, samme hva som skjer i siste kampen mellom Danmark og Portugal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vålerenga er et lag som ønsker å spille som Barca. Det er uttalt av trener og spillere. Vi ser jo hvordan det går når man ikke besitter ferdighetene som trengs.

 

Det fungerte vel i fjor. Dessuten har Vålerenga aldri forsøkt å være noen direkte kopi av Barcelona, men har hentet inspirasjon fra både Barcelona/Nederland.

 

Det finnes da vitterlig en gråsone. Du må ikke enten spille som Norge eller spille som Barcelona.

 

Jeg synes som TKK har nevnt i en god stund nå, (Det ligger flere blogginnlegg på tv2sporten) at vi har mye å lære fra f.eks. Sveits.

Lenke til kommentar

Jeg skriver at det vil passe det norske landslaget ypperlig om andre lag enn Spania prøver å spille som Barcelona.

 

Ja hvis de ikke har ferdighetene til det ja, men det kommer jo an på hva de prøver å etterape. Hvis de får til å spille som Barcelona så vil det jo være fatalt for Norge.

 

Du må gjerne peke på andre lag som har gode nok enkeltspillere i alle ledd til å spille som Barca... Jeg mener ingen landslag i Europa har evner til å spille som Barca, bortsett fra Spania. Jeg tror ikke Portugal, Frankrike, Italia, England eller Nederland har gode nok enkeltspillere på alle plasser til å ha samme spillestil.

 

Uenig. Jeg mener både Nederland og Portugal fint kan klare å spille som Barcelona. Eller ihvertfall å spille på samme måte i deler av spillet.

 

Vålerenga er et lag som ønsker å spille som Barca. Det er uttalt av trener og spillere. Vi ser jo hvordan det går når man ikke besitter ferdighetene som trengs.

 

Nå kan vel ikke Enga sammenligne seg med de beste landslagene i verden. Tror de landslagene vi snakker om her vil beherske det litt bedre...

 

På tross av Drillo? Spilte "Nye Norge" bedre under Hareide?

 

Hareide har ingenting med dette å gjøre. og hva han gjorde i den forrige perioden har ingenting med dette å gjøre heller. Jeg kommer til å skrive noe mer her senere...

Lenke til kommentar

Norge har spilt bedre under denne perioden med Drillo enn vi gjorde under vår forrige trener, som tilfeldigvis er Hareide.

 

Om man skal kritisere Drillo, må man nesten vise til hva han gjør feil. Vi har tross alt langt i fra de beste spillerne, men presterer stort sett over evne likevel...

 

Grafisk fremstilling av Flo-pasningen. Folk må gjerne peke på hvor prinsippet bak skiller seg fra City sitt 2. mål mot Fulham... =)

 

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7279385

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Gitt at Portugal og Danmark vinner sine neste kamper, så håper jeg at Drillo velger å gå ut meget offensivt å satse på en storseier, og heller risikere noe bakover met Kypros på Ullevaal. Hadde vært gøy med en god start og tidlig mål, en sjelden storseier til Norge. Drillo nevnte selv i et intervju i dag at det var mulig med en storseier (7-8 mål om jeg ikke husker feil), men da i så fall på bekostning av Portugal siden Danmark har oss innbyrdes. Prøv på den målforskjellen da, blir sur om vi spiller en kjip kamp med ettmålsseier eller uavgjort hvis vi allerede er ute...

Lenke til kommentar

Norge har spilt bedre under denne perioden med Drillo enn vi gjorde under vår forrige trener, som tilfeldigvis er Hareide.

 

Om man skal kritisere Drillo, må man nesten vise til hva han gjør feil. Vi har tross alt langt i fra de beste spillerne, men presterer stort sett over evne likevel...

 

Grafisk fremstilling av Flo-pasningen. Folk må gjerne peke på hvor prinsippet bak skiller seg fra City sitt 2. mål mot Fulham... =)

 

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7279385

 

Vel, nå har ikke Hareide noe med dette å gjøre, så jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn han. han er ikke landslagstrener. det er Drillo som nå leder oss til tap eller seier. hold Hareide utenfor. Hans involvering i dette landslaget sluttet i 2009...

 

Vi har spillere av ett veldig bra kaliber og de er mer enn gode nok til å kvalifisere oss til sluttspill. så spørs det da på landslagssjefen om han klarer å gjøre endringer i spillet/på laget...det klarte han ikke å gjøre mot Danmark og derfor sier vi nå ganske så sikkert farvel til EM...

Lenke til kommentar

Jeg bruker Hareide for å ha et sammenligningsgrunnlag for Drillos resultater opp mot andre i tilsvarende posisjon.

 

Danmark har vel et bedre spillermateriell enn Norge om man ser spiller for spiller. Kampen mot Danmark var uansett tragisk dårlig for Norge sin del. At Portugal har bedre spillermateriell er det vel ingen som er uenig i.

 

Jeg ser ikke at vi har spillere av "et veldig bra kaliber". Vi har Moa som holder høy klasse, og rundt ham en gjeng halvgode som må ha dagen + en god taktikk for å fungere. Vi er direkte svak på keeperplass.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Hareide for å ha et sammenligningsgrunnlag for Drillos resultater opp mot andre i tilsvarende posisjon.

 

Danmark har vel et bedre spillermateriell enn Norge om man ser spiller for spiller. Kampen mot Danmark var uansett tragisk dårlig for Norge sin del. At Portugal har bedre spillermateriell er det vel ingen som er uenig i.

 

Jeg ser ikke at vi har spillere av "et veldig bra kaliber". Vi har Moa som holder høy klasse, og rundt ham en gjeng halvgode som må ha dagen + en god taktikk for å fungere. Vi er direkte svak på keeperplass.

 

vel, nå er ikke jobben til Drillo å måle seg opp mot hareide, men det er å kvalifisere oss...Og det gikk jo rakt til helvete. Og uten at det har noen ting med at Drillo er landslagssjefen nå, så er det mye man ikke tar med når man plutselig skal begynne å sammenligne Drillo mot Hareide selv om det er totalt irrelevant. Og husk på at Drillo i sin andre periode ikke har klart å kvalifisere oss enda...og nå har vel flere av de beste norske trenerne aldri hatt noe å gjøre med landslaget(eller tilsvarende posisjon som du sier), så å sammenligne noe der er ganske umulig...selv om det og hadde vørt bra å få investorer på banen og hente en utenlandsk trener...

 

Ja Danmark har kanskje litt bedre spillermateriell enn oss, men det betyr jo ikke på noen måte at vi ikke kunne/burde ha klart å slå de. vi har jo en veldig god bakre firer på papiret. og vi har gode offensive spillere i Huseklepp, Braaten, Moa, Gamst, Tettey+mange flere...Vi har flere kreative spillere som ikke har fått sjansen på landslaget. en god taktikk er alltid en fordel ja, men det ligger jo og en del på hva man aksepterer av standarden på spillet og når det ikke fungerer optimalt, så må man gjøre endringer. det handler om å finne en måte å alltid spille seg ut av trengte situasjoner på som f.eks å alltid ha en mann i støtte og det handler om å finne måter å skape sjanser på...f.eks sette en plan på når man skal utfordre, hvordan man skal åpne rom, hvor spillerne skal løpe, m.m.

 

dette tror jeg ikke Drillo har en plan på i det hele tatt...Eller, han hadde jo en plan på det siste som nå har forsvunnet helt. de to punktene før har han ikke sagt noe på tenker jeg...

 

Ikke skjønner jeg hvorfor knudsen ikke kom direkte inn på landsen etter at hans problemer var over. At det gikk rakt til helvete med Jarstein går jeg ikke ut fra at noen ble overrasket over. man kan rett og slett ikke ha slike tikkende bomber som landslagskeepre...Så ja, vi har keepre som kunne gjort det bra på landsen.

 

det var jo det verste Semb kunne ha gjort. skrive ny kontrakt med Drillo før han så om vi kvallet oss...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...