Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, da er vel EM så å si utelukket for vår del. Ergelig at vi mest sansynlig ender på samme poengsum som Danmark, kanskje til og med med bedre målforskjell, og kanskje bedre enn samtlige toere i alle de andre gruppene, men ryker på innbyrdes mot danskene. Men på en annen side, det eneste bra vi har gjort i denne kvalifiseringen er å slå Portugal hjemme, alt annet var som forventet eller verre, så ikke sikkert vi har noe der å gjøre.

 

Nå er det vel på tide å se fremover, og da må vi ut med de eldste spillerne og satse på de yngre. Carew er nær 35 år når VM i Brasil starter, og Kjetil Whæler er allerede 35 år. har troa på at John Arne Riise holder koken da, selv om han vil være 34 år, og Hangeland som vil bli 33 da. Bytt ut Whæler med Demidov, og la han få erfaring, bytt ut Carew med Moa og finn et annet ungt alternativ til en sterk spiller av Carew/Flo/Iversen typen. Få litt kreativitet inn på midtbanen, som noen av Vålerenga spillerene, Singh og Fellah. Hva har skjedd med Hæstad og Strømstad? Føler faktisk at Midtbanen er vårt mest vaklende ledd, og det er et utrolig viktig ledd i Drillofotball. Blir spennende å følge med Nordtveit fremover, om han kan bli en stabil og god spiler.

 

Jaja, ett år til neste spennende kamp for Norge, med mindre Portugal eller Danmark avgir poeng i deres neste kamp...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Drillo mener Nederland bør lære av Norge

 

Og før dere tar den der, han har skrytt av Nederland...Det unnskylder han ikke så lenge han i det hele tatt sa dette her. En gang er mer enn nok. Det finnes ingen unnskyldning for det.

Med Drillo som trener kunne kanskje Nederland vunnet noe for en gangs skyld. Helt greit at han sier det, og han har helt rett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet når Kyproskampen som er avgjørende for Norge, går?

 

 

Det blir nesten likeså interessant å følge de to kampene som går 7 oktober.

Vinner både Danmark og Potugal der, nytter det lite hva som skjer i Kyproskampen. ( om jeg ikke tar helt feil nå)

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Noen som vet når Kyproskampen som er avgjørende for Norge, går?

 

 

Det blir nesten likeså interessant å følge de to kampene som går 7 oktober.

Vinner både Danmark og Potugal der, nytter det lite hva som skjer i Kyproskampen. ( om jeg ikke tar helt feil nå)

 

Med mindre Danmark knuser Portugal og vi knuser Kypros, da tar vi Portugal på målforskjell. Vi vet vel alle hvor realistisk det er...

Lenke til kommentar
Drillo mener Nederland bør lære av Norge

 

Og før dere tar den der, han har skrytt av Nederland...Det unnskylder han ikke så lenge han i det hele tatt sa dette her. En gang er mer enn nok. Det finnes ingen unnskyldning for det.

Med Drillo som trener kunne kanskje Nederland vunnet noe for en gangs skyld. Helt greit at han sier det, og han har helt rett.

 

:!: :rofl: Jeg kan love deg at Nederland ikke hadde vunnet av den grunn(for en gangs skyld? vet du hva de har vunnet før????jeg tror Nederland kommer til å vinne enten førstkommende EM eller VM dessuten så vant de faktisk sølv nå i VM, og det er vel ikke akkurat dårlig.) Selvfølgelig er det ikke greit. Er det en ting jeg kan love deg, så er det at Nederland IKKE kan lære noe av Norge. Med mindre vi skal lære de å tape som vi nettopp gjorde...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Også har han prestert å si dette:

- Det er bare flott om andre lag tar etter Barcelona, for jeg tror på mange måter de representerer fortidas fotball.

 

:!: Jo flere lag som klarer å ta etter Barcelona, jo lengre unna kommer Norge ett sluttspill.

 

Har du sett Barcelona spille? Når spillestilen deres går ut på å ikke la motstander låne ballen setter man utrolig høyre krav til spillernes ferdigheter.

Norge kan aldri spille som Barcelona. Det kan neppe så mange andre landslag enn Spania, og kanskje Argentina, gjøre heller. Om dårlige lag prøver å spille som Barcelona, vil det passe Norge ypperlig, ettersom norsk taktikk normalt er å ligge bakpå med raske overganger...

Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke den delen med å ikke la motstander låne ballen jeg tenkte på...Men man finner nok mange elementer i spillet deres som mange lag/landslag rundt om vil tjene på...

 

Men for n'te gang, det er vel aldri noen som har sagt at Norge skal spille som Barcelona?!?!?!?!?!

 

Det vil ikke passe Norge ypperlig om flere landslag klarer å ta etter Barcelona. nå har vel ikke dårlige lag for vane å prøve å ta etter Barcelona heller...Og hvilke dårlige lag er det du snakker om?

 

nå har vi lag i gruppen vår som gjør at vi på tross av Drillo, skal klare å kvalle oss til VM uansett, så slike lag er neppe en stor bekymring med det første...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jeg skriver at det vil passe det norske landslaget ypperlig om andre lag enn Spania prøver å spille som Barcelona. Du må gjerne peke på andre lag som har gode nok enkeltspillere i alle ledd til å spille som Barca... Jeg mener ingen landslag i Europa har evner til å spille som Barca, bortsett fra Spania. Jeg tror ikke Portugal, Frankrike, Italia, England eller Nederland har gode nok enkeltspillere på alle plasser til å ha samme spillestil.

 

Vålerenga er et lag som ønsker å spille som Barca. Det er uttalt av trener og spillere. Vi ser jo hvordan det går når man ikke besitter ferdighetene som trengs.

 

På tross av Drillo? Spilte "Nye Norge" bedre under Hareide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...