Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Bedre taktiker enn Drillo tror jeg faktisk du ikke får her i landet.

For Norge tror jeg ikke du får det i resten av verden heller. Det høres kanskje flåsete ut, men seriøst hvem skulle det være? Hvilke andre trenere kan vise til lignende resultater med et så dårlig lag?

 

Det er jeg ganske sikker på at du kan få. Det er flere trenere som aldri har ledet ett landslag og man kan da være minst like god/bedre som landslagstrener, selv om man har fått resultater med ett bedre landslag.

 

Du mener den fantastifulle oppdiktede samtalen mellom drillo og Semb? Eller at han snakker ned Barca som du hevder? Selv om han sa at Barca spilte den beste fotballen han hadde sett etter den ene kampen mot Real ifjor. Eller var det en annen rant du klassifiserer som et argument? Egentlig så ser jeg ingen argumenter som ikke er oppdiktet elelr bare galle. Det eneste jeg er enig i er at stilen til Norge ikke trenger være den Drillo kjører, og det ikke er eneste vei til rom. Og at det fins andre alternativer, selv om du ikke nevner et eneste et.

 

Det var jo noe Drillo godt kunne funnet på å si når han er på tomannshånd. Han har jo sagt det i media, så...Jeg tviler på at Drillo har sagt det du skriver i den tredje setningen...Men da kan du vel si hvilket argument du er uenig i. Nå hadde jeg ikke tenkt å diskutere alternativer til spillestil og dessuten så kommer neppe Drillo til å legge om. Da må man uansett velge en annen landslagstrener...

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10004459

 

Det var mot Arsenal, du får unnskylde meg.

 

- Det er noe av det aller beste jeg har sett av fotball noen gang' date=' sier han[/quote']
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det å få resultater uansett hvordan det spilles er viktigst så er nok Drillo en rett mann.

Og slik landslaget våres har vært de siste 10 årene så er det forståelig at dette er hva som blir mest tungtveiende og som gir Drillo den støtten han nå får.

 

Men, jeg synes han har noen klare svakheter som Step_Up har et poeng med, og det er det som blir kalt klippekortspillere.

Han velger å bruke folk som ikke spiller fast eller som er dårlige i langt over halvparten av landskampene de spiller, mens han utelater andre som er i form og spiller på høyt nivå både i Norge og europa.

Denne gangen er vel Carew inn, og at Nordtveit ble utelatt, med argumentet om at han uansett bare ville sittet på benken typisk Drillo dumhet.

Vi bør bruke de spillerene vi har som er i best form, spesiellt foran så viktige kamper vi har nå fremover.

 

Kvalifiserer vi oss er alt fryd og gammen, men loker vi det igjen håper jeg debatten kommer om vi ikke like gjerne skal bestemme oss for en ny kurs og gi den evt. nye treneren det da da ville blitt nok tid til å forme et nytt og yngre landslag for fremtiden.

 

Jeg skal være den første til å si at jeg og Drillo ikke deler samme syn om hvordan fotball bør spilles. Jeg klarer derimot ikke å se hvem Norge har råd til, og som kan være et like "sikkert" valg. Nordtveit, Singh, Drage, Fellah osv. kan være aktuelle for landslaget seinere, men Drillo ser ingen plass til de i førstelleveren/som viktige innbyttere nå, og det er i og for seg forståelig at de da heller får spille på U21-landslaget. Vi skal heller ikke undervurdere hva kontuinitet betyr på landslaget. Det er viktig at spillerne kjenner hverandre inn og ut, og det er ofte "tryggere" å satse på en spiller som kanskje ikke har spilt de to siste kampene for klubblaget sitt, men som tidligere har prestert på landslaget, enn å slenge på et urutinert talent som har gjort et par bra kamper i TL. Hvor skulle vi fått plass til Håvard Nordtveit i dag? Jeg ser ikke det umiddelbare behovet for han på landslaget. På A-landslaget handler det først og fremst om å komponere et lag som kan opptre kollektivt. Vi er ikke Brasil. Det hjelper ikke å sette våre seks beste individuelle spillere på topp. Vi må opptre som et kollektiv. Vi har et landslag der alle gjør sin jobb, og følger planen til punkt og prikke.

 

Jeg håper selv at vi staker ut en annen kurs etter 2014, men til syvende og sist er en A-landslagstrener helt avhengig av å levere resultater. Det skal dog nevnes at jeg har hørt fra flere som følger U21-landslaget/A-landslaget tett at det er nedlagt forbud mot å spille pasninger bakover på U21-landslaget. Hvis det er slik (jeg har ikke sett noen U21-kamper i år), så er det katastrofalt.

Lenke til kommentar

Er helt enig at kontuinitet er viktig for en landslag (og klubblag), og jeg skjønner godt at man ikke skal kaste innpå Nordtveit, Fellah, Singh eller en annen ungutt i startelveren. Men hvis de får en plass i troppen nå, så blir de en del av laget og blir med på å skape kontuiniteten i laget.

 

Hvis vi ser på hele troppen så er det ikke mange spillere under 22, noe jeg synes er dumt. Jeg kan tenke med at mediene kommer til å slå opp hvorfor man bruker uerfarne den dagen vi MÅ bruke dem, og da er de over 25. Hadde de største talentene fått en plass i troppen, så hadde det ikke vært vanskelig for dem å få en kamp når det var behov.

 

I tilegg tror jeg ikke u-21 landslaget bidrar så veldig mye for å bedre utviklingen. Dette må være en utviklingsarena der man ikke tenker på resultater, og når det da prates om at man bare slås langt og midtbanespillerne ikke får lov til å ha ballen, er det noe grunnleggende feil.

Lenke til kommentar

Nei, men kanskje du er ett troll? at han tullingen over går til personangrep fordi han er uenig, gjør ikke andre debattanter til ett troll...Jo, av argumentene jeg har levert så kan man være negativ mot Drillo. Og verden er ikke så svart/hvit at man ikke kan komme med kritikk mot Drillo til tross for at han tidligere har levert strålende resultater(+både i år og i fjor...)

Og du går ikke til personangrep når du karakteriserer meg som tulling...? Seriøst, det greiene du kom med i den posten jeg svarte på var så virkelighetsfjernt og injurierende at du absolutt ikke er for god til å få personangrep mot deg. Get a grip...

 

Det er heller du som trenger å få det. Det er ingen som er for gode eller ikke for gode(som du skriver det) til å få personangrep mot seg. poenget er jo at det ikke skal forekomme i det hele tatt! Nei, man er kun tulling når man faller så lavt at man går til personangrep.Jeg vil heller si at de som driver på med personangrep er de som er virkelighetsfjerne...

Lenke til kommentar

Bedre taktiker enn Drillo tror jeg faktisk du ikke får her i landet.

For Norge tror jeg ikke du får det i resten av verden heller. Det høres kanskje flåsete ut, men seriøst hvem skulle det være? Hvilke andre trenere kan vise til lignende resultater med et så dårlig lag?

 

Det er jeg ganske sikker på at du kan få. Det er flere trenere som aldri har ledet ett landslag og man kan da være minst like god/bedre som landslagstrener, selv om man har fått resultater med ett bedre landslag.

 

Du mener den fantastifulle oppdiktede samtalen mellom drillo og Semb? Eller at han snakker ned Barca som du hevder? Selv om han sa at Barca spilte den beste fotballen han hadde sett etter den ene kampen mot Real ifjor. Eller var det en annen rant du klassifiserer som et argument? Egentlig så ser jeg ingen argumenter som ikke er oppdiktet elelr bare galle. Det eneste jeg er enig i er at stilen til Norge ikke trenger være den Drillo kjører, og det ikke er eneste vei til rom. Og at det fins andre alternativer, selv om du ikke nevner et eneste et.

 

Det var jo noe Drillo godt kunne funnet på å si når han er på tomannshånd. Han har jo sagt det i media, så...Jeg tviler på at Drillo har sagt det du skriver i den tredje setningen...Men da kan du vel si hvilket argument du er uenig i. Nå hadde jeg ikke tenkt å diskutere alternativer til spillestil og dessuten så kommer neppe Drillo til å legge om. Da må man uansett velge en annen landslagstrener...

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10004459

 

Det var mot Arsenal, du får unnskylde meg.

 

- Det er noe av det aller beste jeg har sett av fotball noen gang' date=' sier han[/quote']

 

men spørsmålet er:skal den kommentarer rette opp det han har sagt før? nå vet jeg ikke om han sa det andre før eller etter denne artikkelen, men når en mann er gal nok til å snakke ned Barcelona EN gang, da sier det det meste om han...

Lenke til kommentar

Om det å få resultater uansett hvordan det spilles er viktigst så er nok Drillo en rett mann.

Og slik landslaget våres har vært de siste 10 årene så er det forståelig at dette er hva som blir mest tungtveiende og som gir Drillo den støtten han nå får.

 

Men, jeg synes han har noen klare svakheter som Step_Up har et poeng med, og det er det som blir kalt klippekortspillere.

Han velger å bruke folk som ikke spiller fast eller som er dårlige i langt over halvparten av landskampene de spiller, mens han utelater andre som er i form og spiller på høyt nivå både i Norge og europa.

Denne gangen er vel Carew inn, og at Nordtveit ble utelatt, med argumentet om at han uansett bare ville sittet på benken typisk Drillo dumhet.

Vi bør bruke de spillerene vi har som er i best form, spesiellt foran så viktige kamper vi har nå fremover.

 

Kvalifiserer vi oss er alt fryd og gammen, men loker vi det igjen håper jeg debatten kommer om vi ikke like gjerne skal bestemme oss for en ny kurs og gi den evt. nye treneren det da da ville blitt nok tid til å forme et nytt og yngre landslag for fremtiden.

 

Carew er faktisk en av de som bør ha klippekort. han vinner jo en haug med dueller og binder opp spillere. Simen Brenne derimot...Og Nordtveit måtte da kommet inn for spillere i sin posisjon...Alderen på landslaget har ikke en dritt å si, men dyktigheten til spillerne...

Lenke til kommentar

Norge er ikke Barcelona, punktum. Måten vi spiller på nå er den mest effektive måten for Norge å spille på. Never change a winning team er det noen som sier. Jeg er helt enig.

 

Det er vel ingen som har sagt at de trenger å spille som Barcelona? Er uenig i at det er den mest effektive måten å spille på. F.eks, den viktige regla om at det alltid skal være en mann i støtte er en viktig del av fotballen og gjør det mye lettere for en spiller med ballen i beina. men det er ikke noe Norge trenger å bry seg om med Drillo som sjef(han gjør det mye vanskeligere for ballfører)...Den mest effektive (og enkle)måten å spille på er possession. helt klart. vet man i tillegg når man skal utfordre, hvor man skal løpe, hvordan man skal åpne rom i tillegg til å ha en kreativ spiller eller to på banen, da blir det mye bedre enn denne Drillofotballen...

 

 

Never change a winning team er jeg enig i. nå var det ikke det vi gjorde mot Portugal og Danmark...

Lenke til kommentar

Om det å få resultater uansett hvordan det spilles er viktigst så er nok Drillo en rett mann.

Og slik landslaget våres har vært de siste 10 årene så er det forståelig at dette er hva som blir mest tungtveiende og som gir Drillo den støtten han nå får.

 

Men, jeg synes han har noen klare svakheter som Step_Up har et poeng med, og det er det som blir kalt klippekortspillere.

Han velger å bruke folk som ikke spiller fast eller som er dårlige i langt over halvparten av landskampene de spiller, mens han utelater andre som er i form og spiller på høyt nivå både i Norge og europa.

Denne gangen er vel Carew inn, og at Nordtveit ble utelatt, med argumentet om at han uansett bare ville sittet på benken typisk Drillo dumhet.

Vi bør bruke de spillerene vi har som er i best form, spesiellt foran så viktige kamper vi har nå fremover.

 

Kvalifiserer vi oss er alt fryd og gammen, men loker vi det igjen håper jeg debatten kommer om vi ikke like gjerne skal bestemme oss for en ny kurs og gi den evt. nye treneren det da da ville blitt nok tid til å forme et nytt og yngre landslag for fremtiden.

 

Jeg skal være den første til å si at jeg og Drillo ikke deler samme syn om hvordan fotball bør spilles. Jeg klarer derimot ikke å se hvem Norge har råd til, og som kan være et like "sikkert" valg. Nordtveit, Singh, Drage, Fellah osv. kan være aktuelle for landslaget seinere, men Drillo ser ingen plass til de i førstelleveren/som viktige innbyttere nå, og det er i og for seg forståelig at de da heller får spille på U21-landslaget. Vi skal heller ikke undervurdere hva kontuinitet betyr på landslaget. Det er viktig at spillerne kjenner hverandre inn og ut, og det er ofte "tryggere" å satse på en spiller som kanskje ikke har spilt de to siste kampene for klubblaget sitt, men som tidligere har prestert på landslaget, enn å slenge på et urutinert talent som har gjort et par bra kamper i TL. Hvor skulle vi fått plass til Håvard Nordtveit i dag? Jeg ser ikke det umiddelbare behovet for han på landslaget. På A-landslaget handler det først og fremst om å komponere et lag som kan opptre kollektivt. Vi er ikke Brasil. Det hjelper ikke å sette våre seks beste individuelle spillere på topp. Vi må opptre som et kollektiv. Vi har et landslag der alle gjør sin jobb, og følger planen til punkt og prikke.

 

Jeg håper selv at vi staker ut en annen kurs etter 2014, men til syvende og sist er en A-landslagstrener helt avhengig av å levere resultater. Det skal dog nevnes at jeg har hørt fra flere som følger U21-landslaget/A-landslaget tett at det er nedlagt forbud mot å spille pasninger bakover på U21-landslaget. Hvis det er slik (jeg har ikke sett noen U21-kamper i år), så er det katastrofalt.

 

Har råd til? det virker som at Norge har bedre trenere i norge til og med. Og skulle man hentet en trener fra utlandet så hadde det bare vært å få med seg en investor. Singh, Eikrem og Fellah kunne bidratt med kreativitet som landslaget ikke har.

 

Nordtveit spiller fast i bundesliga og skule selvfølgelig vært en del av Norges A-landslag!Det er ikke forståelig at flere spillere som er mer enn gode nok for A-landslaget kun spiller på U-21!Disse spillerne har spilt mer enn ett par gode kamper i TL!

 

De spiller som om de har rutinen til en 30-åring...SPørsmålet er hvorfor skulle vi IKKE fått plass til Håvard Nordtveit i dag?Det er ingen som har påstått at vi er Brasil, så jeg skjønner ikke hvor for du skriver det...At laget må opptre som ett kollektiv er da ingen uenig i. Ja, det er resultater som teller!

 

men du kan godt slenge inn en poll om Nordtveit er god nok for landslaget...Med mindre folk er ekstreme Drilloelskere(som selvfølgelig er den eneste måten han kunne tapt på), så ville Nordtveit selvfølgelig vunnet den pollen!

Lenke til kommentar

Frykter Wæhler får det gule korte mot Island og må stå over mot Danmark..

 

Flere som ikke tåler et gult til ; Hangeland, Riise og Carew(kke no krise spør du meg).

 

Gjør ingen ting om Wæhler må sone. Demidov er en bedre spiller og godt intigrert i gruppa.

 

 

Synes egenltig diskusjonen om Norge heller burde vært om hvem som skulle vært toppfotballsjef, for i mine øyne er ikke Semb riktig mann i det hele tatt. Måten han sier at vi kan sammenligne oss med Sveits er et så ekstremt godt eksempel på at han ikke følger med. Sveits startet sin fotballsatsning i 1992. Og det er først nå de begynner å få resultater for det med spillere først rundt 1990. Semb sa at u21-landslaget vårt hadde like gode muligheter som deres, og da mente han nå.

 

Det virket ikke som han skjønner man må starte satsinga må starte med de som starter å spille fotball, og ikke fra 16 og oppover.

Lenke til kommentar

Håper Carew har spilt sin siste kamp på landsen. Når man som spiss ikke evner å skåre mål, da har du ikke noe på et landslag å gjøre heller

 

Han gjorde da en uvurderlig jobb mot Portugal og tror han kommer til å score ett par mål i denne kvalliken. og som jeg sa, det er jo viktig å vinne dueller og binde opp spillere og. Det som teller er at det BLIR mål, IKKE HVEM som scorer de...

Lenke til kommentar

Frykter Wæhler får det gule korte mot Island og må stå over mot Danmark..

 

Flere som ikke tåler et gult til ; Hangeland, Riise og Carew(kke no krise spør du meg).

 

Gjør ingen ting om Wæhler må sone. Demidov er en bedre spiller og godt intigrert i gruppa.

 

 

Synes egentlig diskusjonen om Norge heller burde vært om hvem som skulle vært toppfotballsjef, for i mine øyne er ikke Semb riktig mann i det hele tatt. Måten han sier at vi kan sammenligne oss med Sveits er et så ekstremt godt eksempel på at han ikke følger med. Sveits startet sin fotballsatsning i 1992. Og det er først nå de begynner å få resultater for det med spillere først rundt 1990. Semb sa at u21-landslaget vårt hadde like gode muligheter som deres, og da mente han nå.

 

Det virket ikke som han skjønner man må starte satsinga må starte med de som starter å spille fotball, og ikke fra 16 og oppover.

 

Wæhler har vært bra på landsen og vi har god kontinuitet på stopperplass. er enig i at Semb er så feil som det går an...

Lenke til kommentar

Håper Carew har spilt sin siste kamp på landsen. Når man som spiss ikke evner å skåre mål, da har du ikke noe på et landslag å gjøre heller

 

Han gjorde da en uvurderlig jobb mot Portugal og tror han kommer til å score ett par mål i denne kvalliken. og som jeg sa, det er jo viktig å vinne dueller og binde opp spillere og. Det som teller er at det BLIR mål, IKKE HVEM som scorer de...

Si meg når sist Hadde Carew en god kamp for Norge? Bortsett fra målet mot Portugal har han ikke prestert på landsen. Da bør han heller ikke bli tatt ut. Det gjør ikke saken enklere at han ikkepresterer på klubblaget sitt heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...