Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Drit og dra Semb. Faen ta deg! Er målet ditt å ødelegge landslaget fullstendig? Beklager Fellah, Eikrem og Singh, dere kommer antakeligvis ikke til å få spille på landslaget før i 2014(selv om Drillo faktisk har etterlyst kreative spillere :roll: ). Det er en eneste skandale at kameraderi skal få bestemme hvem som skal være noe så viktig som landslagstrener. Og hvem blir landslagstrener? jo, en fyr som forbyr noe av det viktigste i fotballen, støttepasninger, som har prøvd å snakke ned Barcelona og som tror at Nederland har noe å lære av Norge...

Bahahahaha. Seriøst. Dette er helt latterlig. Seier mot blandt andre Tyskland, Frankrike, Portugal og Tsjekkia (av de som er nevneverdige) i løpet av 2 og et halvt år er ikke bra nok for en Norsk landslagstrener? Og det etter at landslaget var en C-nasjon når han tok over...?

 

Nei, herregud, her har vi en trener som prøver å drille inn et lag som kan spille sammen istedet for å dra inn alle formspillere som hevder seg i TL i den og den uken. For akkurat det gikk jo så forferdelig bra når Hareide prøvde seg på det, ikke sant?

 

Å ja. Mannen har selvtillit, og et horn i siden til Barcelona. Skulle nesten tro at han bryr seg om fotball da. Nei slikt kan vi ikke ha. Bør heller ha en nikkedukke for media og folket.

 

Tipper den eneste prossessen Semb hadde var en kaffeprat hvor han og Egil runket til Drillostilen med videoer fra Norges seire i år før de etterpå fant frem Nederland og Barcelona-videoer hvor de kritiserte hvert tap og hver feilpasning med kommentarer som:

 

Semb:det er dette possession fører til. Egil, vi må aldri spille støttepasninger eller possession. Tenk hvor mye bedre Nederland og Barcelona hadde vært med din stil...

 

Drillo:Ja jeg er enig Nils. Og de er jo så lite effektive.

Tipper at innlegget ditt er så lite gjennomtenkt at det du skrev over kom rett fra ræva og ut til fingerspissene uten den unødvendige kvalitetsjekken som hjernen bedriver. Argumentet ditt er totalt historieløst. Rett før han ble landslagsjef hadde Drillo knapt noe godvilje igjen i NFF i og med at han samarbeidet et tippeselskap (Expect) som var en direkte konkurrent til Norsk Tipping. Og det var med en viss motvilje at han faktisk ble ansatt -og det på en midlertidig basis! Hvis du synes Drillo er uskikket til jobben er det en ting (dog noe som trenger kraftigt gode argumenter for å faktisk ha noe relevans), men å påsatå at han får jobben på grunn av kameraderi, det er bare direkte feil.

 

 

(Barcelona:CL-mestere og vinnere av La Liga. Nederland:Sølvmedaljører i fjorårets VM og EM-bronse fra 2000 og 2004 i nyere tid. Kanskje de kunne gjort det bedre. men de blir ihvertfall ikke mer effektive av å høre på den klovnen!)

 

Tenk at Drillos gamle assistent skal få bestemme hvem som blir landslagstrener og derav hvordan Norge kommer til å se ut på banen :hrm::ohmy: ...

 

Takk skal du faen meg ha Semb :nei::roll: ...

Jepp, 3-0 mot Tsjekkia er alt for dårlig. Værste Drillofotballen jeg har sett. Pasningene traff, avslutningene hadde kvalitet over seg, vi hadde god aggresjon og gjennombruddshissighet. Nei takke seg til, dette valget har åpenbart ingenting med at Drillo har gjort undere med landslaget igjen. Det er bare Semb som gjør en tjeneste til en gammel kamerat. Åpenbart!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit og dra Semb. Faen ta deg! Er målet ditt å ødelegge landslaget fullstendig? Beklager Fellah, Eikrem og Singh, dere kommer antakeligvis ikke til å få spille på landslaget før i 2014(selv om Drillo faktisk har etterlyst kreative spillere :roll: ). Det er en eneste skandale at kameraderi skal få bestemme hvem som skal være noe så viktig som landslagstrener. Og hvem blir landslagstrener? jo, en fyr som forbyr noe av det viktigste i fotballen, støttepasninger, som har prøvd å snakke ned Barcelona og som tror at Nederland har noe å lære av Norge...

Bahahahaha. Seriøst. Dette er helt latterlig. Seier mot blandt andre Tyskland, Frankrike, Portugal og Tsjekkia (av de som er nevneverdige) i løpet av 2 og et halvt år er ikke bra nok for en Norsk landslagstrener? Og det etter at landslaget var en C-nasjon når han tok over...?

 

Nei, herregud, her har vi en trener som prøver å drille inn et lag som kan spille sammen istedet for å dra inn alle formspillere som hevder seg i TL i den og den uken. For akkurat det gikk jo så forferdelig bra når Hareide prøvde seg på det, ikke sant?

 

Å ja. Mannen har selvtillit, og et horn i siden til Barcelona. Skulle nesten tro at han bryr seg om fotball da. Nei slikt kan vi ikke ha. Bør heller ha en nikkedukke for media og folket.

 

Tipper den eneste prossessen Semb hadde var en kaffeprat hvor han og Egil runket til Drillostilen med videoer fra Norges seire i år før de etterpå fant frem Nederland og Barcelona-videoer hvor de kritiserte hvert tap og hver feilpasning med kommentarer som:

 

Semb:det er dette possession fører til. Egil, vi må aldri spille støttepasninger eller possession. Tenk hvor mye bedre Nederland og Barcelona hadde vært med din stil...

 

Drillo:Ja jeg er enig Nils. Og de er jo så lite effektive.

Tipper at innlegget ditt er så lite gjennomtenkt at det du skrev over kom rett fra ræva og ut til fingerspissene uten den unødvendige kvalitetsjekken som hjernen bedriver. Argumentet ditt er totalt historieløst. Rett før han ble landslagsjef hadde Drillo knapt noe godvilje igjen i NFF i og med at han samarbeidet et tippeselskap (Expect) som var en direkte konkurrent til Norsk Tipping. Og det var med en viss motvilje at han faktisk ble ansatt -og det på en midlertidig basis! Hvis du synes Drillo er uskikket til jobben er det en ting (dog noe som trenger kraftigt gode argumenter for å faktisk ha noe relevans), men å påsatå at han får jobben på grunn av kameraderi, det er bare direkte feil.

 

 

(Barcelona:CL-mestere og vinnere av La Liga. Nederland:Sølvmedaljører i fjorårets VM og EM-bronse fra 2000 og 2004 i nyere tid. Kanskje de kunne gjort det bedre. men de blir ihvertfall ikke mer effektive av å høre på den klovnen!)

 

Tenk at Drillos gamle assistent skal få bestemme hvem som blir landslagstrener og derav hvordan Norge kommer til å se ut på banen :hrm::ohmy: ...

 

Takk skal du faen meg ha Semb :nei::roll: ...

Jepp, 3-0 mot Tsjekkia er alt for dårlig. Værste Drillofotballen jeg har sett. Pasningene traff, avslutningene hadde kvalitet over seg, vi hadde god aggresjon og gjennombruddshissighet. Nei takke seg til, dette valget har åpenbart ingenting med at Drillo har gjort undere med landslaget igjen. Det er bare Semb som gjør en tjeneste til en gammel kamerat. Åpenbart!

 

Tror du har blitt utsatt for et troll. Ingen norsk statsborger som klikker seg inn på en fotballtråd kan være så negativ mot norges desidert beste landslagstrener gjennom tidene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke at vi gir Drillo fornyet kontrakt, skjønner jo hvorfor med tanke på at vi har bedre resultater nå enn det vi har før, men synes vi kunne ventet. Ser at landslaget kunne fått mer ro ved å fornye kontrakten nå, men så mye å si tror jeg det ikke har.

 

Vet at mange synes resultatene i kampene er viktigere enn prestasjonene underveis, og det kan jeg akseptere. Men for min egen del synes jeg Drillo er for defensiv i tankegangen sin, spesielt med det å la nye unge spillere få prøve seg. "Never change a winning team", ja, jeg vet det. Men likevel, de norske spillerne er ikke så dårlige som Drillo vil ha det til når det kommert til ballhandling, og jeg synes vi skal prøve litt mer selv.

 

Selsagt ikke mot Portugal, Brasil, Frankrike osv, men mot Danmark, Island og andre land har Norge og Drillo vist flere ganger at vi sliter. Det er kanskje straffen vi må ta for å være 100% forbredt til kampene mot de bedre lagene, men jeg synes man burde kunne få til begge deler. I tilegg til at jeg ikke liker klippekortene han har til enkelte spillere som BH Riise, Carew og til dels Wæhler.

 

Synes at NFF burde ventet med å ta en avgjørelse til etter EM-kvalifiseringen/EM. Hadde vi kommet ditt, hadde vi blitt mer atraktive for eventuelle utenlandske trenere og NFF kunne karlagt aktuelle trenere mer og bedre.

Lenke til kommentar

Step greier det...

 

jeg har ALDRI sagt noe om resultatene hans. Men mtp Litauenkampen, og andre kamper hvor resultatene har uteblitt, så frykter jeg kvallikene litt. samtidig med at vi med Drillos stil neppe får noen særlig utvikling på lang tid når vi først klarer å kvalifiserer oss...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Frykter også litt for kvalikk-kampene, ikke pga drillo dog. Norge har til vane å skyte seg selv i foten når det virkelig gjelder. Spesielt de siste 10 årene.

Lenke til kommentar

Drillo har levert fantastiske resultater.

 

Det har han, all ære til han for det. men hvis vi ryker til pga Danmarkkampene, da er det ikke så bra. og vi møtte faktisk Island i den forrige kvalliken og den kampen vant vi ikke. var det ikke en kamp til i tillegg til Nederlandkampen(hvor jeg selvfølgelig ikke ventet noe annet enn tap, så den kampen var grei) som vi tapte?

 

Jeg tviler sterkt på at det finnes noe bedre alternativ, selv hvis vi kunne få plukke på øverste hylle. Utrolig deilig at han fortsetter.

 

:roll: Bare i Norge er det flere og bedre alternativer enn Drillo. Man trenger faktisk ikke å ha ett så langt møte med en litt mer merittert trener fra utlandet(hvis noen hadde stilt opp med investorer) for å finne ut at filosofien til denne treneren ville vært bedre enn Drillos. Nå drar du din kjærlighet til Drillo alt for langt...

 

Frykter også litt for kvalikk-kampene, ikke pga drillo dog. Norge har til vane å skyte seg selv i foten når det virkelig gjelder. Spesielt de siste 10 årene.

 

En landslagssjef sin jobb er jo å sørge for at det ikke skjer...Nemlig ved å fortelle hvordan laget jobber i forsvar og ved å ta ut de beste spillerne...Har han gjort det, så kan vi kanskje se på spillerne...

Lenke til kommentar

Liker godt at Drillo fortsetter som landslagssjef! Tanken av for eksempel Høgmo som landslagssjef, neeeeeh.

Hva er galt med Høgmo? Gjør en klubb som lever på dugnad til en seriøs gullkandidat? Langt mer enn det Drillo noen gang klarte med sine klubblag. Tror Høgmo kunne gjort en stor jobb.

 

@Step, du kan godt være kritisk til Drillo sin stil, det er jeg også. Det er likvel ting du sier som ikke har rot i virkeligheten. Semb ødelegger ikke norsk Fotball, verken landslaget eller landslaget, om noe så gjør han grep for å bedre både økonomien og ligaens konkurransedyktighet mot Europa (selv om det kanskje ikke speiles i år).

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Tror du har blitt utsatt for et troll. Ingen norsk statsborger som klikker seg inn på en fotballtråd kan være så negativ mot norges desidert beste landslagstrener gjennom tidene.

 

Nei, men kanskje du er ett troll? at han tullingen over går til personangrep fordi han er uenig, gjør ikke andre debattanter til ett troll...Jo, av argumentene jeg har levert så kan man være negativ mot Drillo. Og verden er ikke så svart/hvit at man ikke kan komme med kritikk mot Drillo til tross for at han tidligere har levert strålende resultater(+både i år og i fjor...)

 

Vil du ha Drillo og Norge i et sluttspill eller vil du ha en som kanskje spiller bedre fotball som ikke kommer til et sluttspill?

 

Jeg vil ha Norge i ett sluttspill. men det som er så fint, er at man både kan få en bedre taktiker, som spiller bedre fotball og allikevel komme til sluttspill...

Lenke til kommentar

Liker godt at Drillo fortsetter som landslagssjef! Tanken av for eksempel Høgmo som landslagssjef, neeeeeh.

Hva er galt med Høgmo? Gjør en klubb som lever på dugnad til en seriøs gullkandidat? Langt mer enn det Drillo noen gang klarte med sine klubblag. Tror Høgmo kunne gjort en stor jobb.

 

@Step, du kan godt være kritisk til Drillo sin stil, det er jeg også. Det er likvel ting du sier som ikke har rot i virkeligheten. Semb ødelegger ikke norsk Fotball, verken landslaget eller landslaget, om noe så gjør han grep for å bedre både økonomien og ligaens konkurransedyktighet mot Europa (selv om det kanskje ikke speiles i år).

 

:!:

 

Men, les gjennom mine argumenter og si hva du er uenig i, så kan vi diskutere det...

 

Bedre taktiker enn Drillo tror jeg faktisk du ikke får her i landet.

 

Nå vet jeg ikke hvor gode taktikere våre norske trenere med fartstid i utlandet er, men han hadde jo ikke trengt å være norsk.

 

Sorry Step, jeg klarer ikke ta deg seriøst.--Hurra for Drillo! Tipper det blir tur både til EM neste år, og til Brasil. Dette kan bli morsomt!

 

Hva er du uenig i?

 

 

Er du fette seriøs, Step?

 

Jepp!

Lenke til kommentar

Liker godt at Drillo fortsetter som landslagssjef! Tanken av for eksempel Høgmo som landslagssjef, neeeeeh.

Hva er galt med Høgmo? Gjør en klubb som lever på dugnad til en seriøs gullkandidat? Langt mer enn det Drillo noen gang klarte med sine klubblag. Tror Høgmo kunne gjort en stor jobb.

 

@Step, du kan godt være kritisk til Drillo sin stil, det er jeg også. Det er likvel ting du sier som ikke har rot i virkeligheten. Semb ødelegger ikke norsk Fotball, verken landslaget eller landslaget, om noe så gjør han grep for å bedre både økonomien og ligaens konkurransedyktighet mot Europa (selv om det kanskje ikke speiles i år).

 

:!:

 

Men, les gjennom mine argumenter og si hva du er uenig i, så kan vi diskutere det...

 

Du mener den fantastifulle oppdiktede samtalen mellom drillo og Semb? Eller at han snakker ned Barca som du hevder? Selv om han sa at Barca spilte den beste fotballen han hadde sett etter den ene kampen mot Real ifjor. Eller var det en annen rant du klassifiserer som et argument? Egentlig så ser jeg ingen argumenter som ikke er oppdiktet elelr bare galle. Det eneste jeg er enig i er at stilen til Norge ikke trenger være den Drillo kjører, og det ikke er eneste vei til rom. Og at det fins andre alternativer, selv om du ikke nevner et eneste et.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bedre taktiker enn Drillo tror jeg faktisk du ikke får her i landet.

For Norge tror jeg ikke du får det i resten av verden heller. Det høres kanskje flåsete ut, men seriøst hvem skulle det være? Hvilke andre trenere kan vise til lignende resultater med et så dårlig lag?

 

Det er jeg ganske sikker på at du kan få. Det er flere trenere som aldri har ledet ett landslag og man kan da være minst like god/bedre som landslagstrener, selv om man har fått resultater med ett bedre landslag.

 

Du mener den fantastifulle oppdiktede samtalen mellom drillo og Semb? Eller at han snakker ned Barca som du hevder? Selv om han sa at Barca spilte den beste fotballen han hadde sett etter den ene kampen mot Real ifjor. Eller var det en annen rant du klassifiserer som et argument? Egentlig så ser jeg ingen argumenter som ikke er oppdiktet elelr bare galle. Det eneste jeg er enig i er at stilen til Norge ikke trenger være den Drillo kjører, og det ikke er eneste vei til rom. Og at det fins andre alternativer, selv om du ikke nevner et eneste et.

 

Det var jo noe Drillo godt kunne funnet på å si når han er på tomannshånd. Han har jo sagt det i media, så...Jeg tviler på at Drillo har sagt det du skriver i den tredje setningen...Men da kan du vel si hvilket argument du er uenig i. Nå hadde jeg ikke tenkt å diskutere alternativer til spillestil og dessuten så kommer neppe Drillo til å legge om. Da må man uansett velge en annen landslagstrener...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Bedre taktiker enn Drillo tror jeg faktisk du ikke får her i landet.

For Norge tror jeg ikke du får det i resten av verden heller. Det høres kanskje flåsete ut, men seriøst hvem skulle det være? Hvilke andre trenere kan vise til lignende resultater med et så dårlig lag?

 

Otto Rehagel er vel en som da bør nevnes.

 

Selvfølgelig vil det finnes bedre trenere enn Drillo, men så lenge vi vinner kamper og muligens kvalifiserer oss er de fleste fornøyd med det.

Personlig skulle jeg helst sett man hentet inn en ny filosofi i landslaget, og samtidig ga det laget nok tid til å finne sin stil før man ropte krise.

Nå vil ikke det skje i Norge, så enn så lenge er det greit at Drillo styrer skuta.

Lenke til kommentar

Rehagel bør nevnes, kanskje også Hiddink (selv om han også har gått på noen smeller med langt bedre landslag enn Norge). Poenget mitt er at de resultatene Drillo har oppnådd er det få andre som har klart å oppnå med tilsvarende lag.

 

Det finnes bedre trenere enn Drillo, det er jeg enig i. Men jeg tror faktisk ikke det finnes bedre trenere til å lede det norske landslaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det å få resultater uansett hvordan det spilles er viktigst så er nok Drillo en rett mann.

Og slik landslaget våres har vært de siste 10 årene så er det forståelig at dette er hva som blir mest tungtveiende og som gir Drillo den støtten han nå får.

 

Men, jeg synes han har noen klare svakheter som Step_Up har et poeng med, og det er det som blir kalt klippekortspillere.

Han velger å bruke folk som ikke spiller fast eller som er dårlige i langt over halvparten av landskampene de spiller, mens han utelater andre som er i form og spiller på høyt nivå både i Norge og europa.

Denne gangen er vel Carew inn, og at Nordtveit ble utelatt, med argumentet om at han uansett bare ville sittet på benken typisk Drillo dumhet.

Vi bør bruke de spillerene vi har som er i best form, spesiellt foran så viktige kamper vi har nå fremover.

 

Kvalifiserer vi oss er alt fryd og gammen, men loker vi det igjen håper jeg debatten kommer om vi ikke like gjerne skal bestemme oss for en ny kurs og gi den evt. nye treneren det da da ville blitt nok tid til å forme et nytt og yngre landslag for fremtiden.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Nei, men kanskje du er ett troll? at han tullingen over går til personangrep fordi han er uenig, gjør ikke andre debattanter til ett troll...Jo, av argumentene jeg har levert så kan man være negativ mot Drillo. Og verden er ikke så svart/hvit at man ikke kan komme med kritikk mot Drillo til tross for at han tidligere har levert strålende resultater(+både i år og i fjor...)

Og du går ikke til personangrep når du karakteriserer meg som tulling...? Seriøst, det greiene du kom med i den posten jeg svarte på var så virkelighetsfjernt og injurierende at du absolutt ikke er for god til å få personangrep mot deg. Get a grip...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...