Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Er bare Portugal som er i gruppen vår.

 

 

Laget:

 

Rune Almenning Jarstein, Viking, Espen Bugge Pettersen, Molde

 

Mohammed Abdellaoue, Hannover 96

Daniel Braaten, Toulouse

John Carew, Stoke

Vadim Demidov, Real Sociedad

Christian Grindheim, Heerenveen

Brede Hangeland, Fulham

Markus Henriksen, Rosenborg

Erik Huseklepp, Bari

Henning Hauger, Stabæk

Tom Høgli, Tromsø

Ruben Y. Jenssen, Tromsø

Jonathan Parr, AaFK

Morten Gamst Pedersen, Blackburn

Bjørn Helge Riise, Sheffield United

John Arne Riise, AS Roma

Espen Ruud, OB Odense

Alexander Tettey, Rennes

Kjetil Wæhler, OB Odense

 

I tillegg blir Håvard Nordtveit (Mönchengladbach) med mot Litauen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen store overraskelser. Greit nok at Markus Henriksen er med i troppen, men jeg mener ikke han er god nok til å starte i første ellevern mot Portugal. Fint å se Høgli tilbake på plass, da jeg synes han er betydelige bedre enn Ruud på høyrebacken.

Lenke til kommentar

Fellah og Singh har sugd i år. Ingen av de var i noen tropp forrige sesong da de fikk sitt definitive gjennombrudd, så det er ikke overraskende at ingen er med nå heller. PVM har vel så vidt spilt noen minutter i Championship, ikke overraskende at han heller ikke er med. Hvilke norske høyreback mener du er bedre enn Høgli?

 

Edit: hater autokorrigeringen på iPhone! :p

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Dog..

 

Det er 3 navn som har vært STORE i år, jeg virkelig savner på laget.

 

Lars Lafton :

 

Dødelig spiss fra Hønefoss. Har bøtta inn i adecco i år.

 

Morten Berre :

 

Trenger jeg å si noe? Verdens beste spiller by far.

 

Yaw Ihle Amankwah :

 

Et BEIST av en midtstopper. Hadde danket ut Brede lett. Brede suger jo balle, hvem husker ikke Hellas kampen.

 

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Fellah og Singh har sugd i år. Ingen av de var i noen tropp forrige sesong da de fikk sitt definitive gjennombrudd, så det er ikke overraskende at ingen er med nå heller. PVM har vel så vidt spilt noen minutter i Championship, ikke overraskende at han heller ikke er med. Hvilke norske høyreback mener du er bedre enn Høgli?

 

Edit: hater autokorrigeringen på iPhone! :p

 

Selv om jeg ikke har sett noen Engakamper, så tviler jeg på at de har sugd...Men det endrer uansett ikke det faktum at de burde hatt flere samlinger allerede...du mener ikke at Høgli er den nest neste backen vi har?(jeg regner med at ruud er selvskreven på den backen).

Han har vel gjort ett par grove feil denne TL-sesongen(mener jegå huske ut fra repriser, evt var det forrige sesong) han ikke kan gjøre på landslaget og ved ett par anledninger den forrige kvalliken så kostet han oss poeng.

 

Det må da være mange som kan gjøre det bedre enn Høgli. Nordtveit f.eks kunne sikkert gjort det bedre...

HAHAHAHA. Er du spinn vill? Han er stopper/def midtbane, ingen fordømt back.

 

Jeg trenger da ikke være spinn vill når jeg sier at han kunne spilt der. han gjorde det vel etter sigende ganske bra der i LSK.

 

Pedersen har vel faktisk nesten ikke spilt for Vitesse heller.

 

Han har scoret flere mål og har vært mye ut og inn. Høres ganske solid ut.

 

Dog..

 

Det er 3 navn som har vært STORE i år, jeg virkelig savner på laget.

 

Lars Lafton :

 

Dødelig spiss fra Hønefoss. Har bøtta inn i adecco i år.

 

Morten Berre :

 

Trenger jeg å si noe? Verdens beste spiller by far.

 

Yaw Ihle Amankwah :

 

Et BEIST av en midtstopper. Hadde danket ut Brede lett. Brede suger jo balle, hvem husker ikke Hellas kampen.

 

 

Hva tror dere?

 

HAHAHAHAHAHAHAHA :!: .

Lenke til kommentar

Det må da være mange som kan gjøre det bedre enn Høgli. Nordtveit f.eks kunne sikkert gjort det bedre...

 

 

En defensiv midtbanespiller/stopper skal spille på høyreback ja..

 

Da kan vi jo like godt kjøre Morten Berre der.

 

Vil anta at det er litt forskjell mellom en spiller som faktisk kan spille back og en som ikke kan. Må være bedre enn Tom Høgli som ikke kan markere...

 

Hvordan i helvete kan du mene at Ruud er selvskreven? I forrige kamp ble han mildt sagt bæsja på av DANSKER. Tenk deg da når Nani og Ronaldo kommer. Lykke til sier jeg da. Høgli har generelt gjort en meget god jobb på landslaget.

 

Alle har en dårlig kamp. Men det var vel ikke hans beste kamp med ball i beina. høgli kostet oss flere viktige poeng i den forrige kvalliken fordi han ikke kan markere.

Lenke til kommentar

Nei vet du hva?

 

Jeg foreslår at vi får inn Jo Nymo Matland på landslaget. Noen som har sett hva spille i år. Ikke bare har han scoret to mål. Han har i tillegg opptil flere assist for den lille klubben Sarpsborg 08 denne sesongen. Som om det ikke er nok med det. Han leder poengstatistikken på TV2s Tippeligamanager for forsvarere. Er ikke det imponerende så vet ikke jeg. En meget solid back som kan være med fremover på banen. Kunne virkelig fått noe kreativt inn i det norske landslaget!

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Hvor er PVM, Fellah, Singh, Rindarøy, A.Larsen, en bedre back enn Høgli, Marcus Pedersen?

 

 

Altså.

 

Du vil ha med PvM og Rindarøy, som ikke har spilt fotball på et halvt år.

 

Marcus Pedersen er skadet og ute, har vel strengt tatt aldri vært i landslagsdiskusjonen enda?

 

Fellah, Singh? Please...

 

Er han skadet altså? At han ikke har vært i diskusjonen har da ingenting å si for at han kunne bli tatt med. Hva mener du med please?

Lenke til kommentar

Nei vet du hva?

 

Jeg foreslår at vi får inn Jo Nymo Matland på landslaget. Noen som har sett hva spille i år. Ikke bare har han scoret to mål. Han har i tillegg opptil flere assist for den lille klubben Sarpsborg 08 denne sesongen. Som om det ikke er nok med det. Han leder poengstatistikken på TV2s Tippeligamanager for forsvarere. Er ikke det imponerende så vet ikke jeg. En meget solid stopper som kan være med fremover på banen. Kunne virkelig fått noe kreativt inn i det norske landslaget!

 

Ja hvis du sier det så...Det høres ut som en god og offensiv back, men har ikke sett han så vil ikke si noe om akkurat han.

 

Matland kunne absolutt danket ut gamle Riise på backen. Lei av klippekortet hans.

 

Er Matland venstreback?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...