Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Det er nok ikke umulig at det er mulig å få begge deler. Men jeg spurte om du var villig til å gi slipp på resultater, for å prøve å spille mer possesion?

 

Hvorfor i all verden prøver alle å gjøre det til ett faktum at Norge ikke kan oppnå resultater ved å spille possession :roll: ?

 

Har man riktig trener og spillertyper (vi har veldig mange som spiller possession til vanlig) så kan man absolutt spille possession!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å gjøre det klart igjen. Jeg har ikke skrevet at det er et faktum at Norge vil gjøre det dårligere ved å spille posession - jeg spurte om h*n var villig til å gi slipp på resultater for å prøve possesion (altså et hypotetisk spm.) Dette er grunnen til at jeg (som jeg skrev i mitt forrige innlegg til deg) ikke gidder å diskutere med deg. Dette er 2. gang på 2 innlegg du tillegger meg en mening jeg ikke har. Det er irriterende.

 

Forresten forskjell på possesion for VIF mot Sarpsborg enn Norge mot Brasil.

Lenke til kommentar

Rosenborg på 90-tallet. De matchet omtrent hvem som helst rent spillemessig med hjemlige spillere.

Men det er nok viktig at man får laget til å fungere.

 

Den gang Drillo hadde spillertypene som skulle til på riktig plass, lot ham dem jo spille ut motstanderen langs bakken. Eksempler er kampene og seirene mot Italia(1991) Nederland (1992) og England(1993)

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Så klart finnes det trenere som kan skaffe minst like gode resultater som Drillo...vi har ikke akkurat prøvd så mange trenere på landslaget. Det er bare kjapt å se på ett lite utvalg og man vil fort finne noen som kunne vært bra for landslaget. Jeg skjønner ikke hvorfor du tviler på at noen kunne gjort det bedre enn Drillo.

Så klart? Hvordan kan du si det? Man kan ikke realistisk sett kreve mer av en trener enn at han får laget til å prestere slik man kan forvente ut i fra spillerne man har til rådighet. Hvilke andre landslagstrenere er det som jevnlig får et lag til å overprestere? Med de spillerne han har hatt i begge periodene han har vært landslagssjef er resultatene hans rett og slett sensasjonelle. Det er mulig at noen andre kunne klart liknende resultater, men det er ikke mange og de er neppe tilgjengelige for Norge. Hiddink for Sør-Korea og Australia, samt Rehagel er de eneste jeg kommer på som kan vise til bedre eller lignende resultater.

Smålig sutring er det ikke. Jeg vil ikke si at det er en irrelevant filleting å si at Nederland(fjorårets sølvmedajør i VM) har mye å lære av Norge sånn at andre kan høre det.

En liten kommentar. Slikt er det bare folk om ikke liker han i utgangspunktet som bryr seg om. I forhold til resultater så er det en veldig liten ting.

 

Så skal du selvfølgelig få lov til å mene at Drillo er det utvilsomt beste mulige alternativet for Norge...Alt går an å mene

Utvilsomt var et sterkt ord, men jeg tror ikke noen andre ville klart å gjøre det bedre enn han. Utenkelig er det ikke, men det blir som å hoppe etter Wirkola.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen norske trenere som er kvalifiserte til landslagsjobben per dags dato, bortsett fra Solbakken som nettopp gikk.

 

Hvem som skal trene Norge slik at de spiller offensiv fotball med de beste i verden, er vanskelig å si. Om Norge gjør det bra i EM, kan det bli en attraktiv jobb som lokker flere kvalifiserte navn, men da er NFF nødt til å se til utlandet.

 

edit: fixed http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10085953

 

Må beundre tankegangen til NFF. Er jo bare å se på hvilket lag med norsk trener som topper tabellen, og ta det derfra. :roll:

Endret av Armageddon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ryktes at pdd er Høgmo(!!!!!WHAT???!!) og Rekdal som er de heteste kandidatene til å ta over for Drillo?

 

Really? Hva faen Semb?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Høgmo får det fint til med, og i de "små" arenaer - mens Reka er en såpass ful type at han tror i hvert fall jeg hadde blitt meget spennende som landslagssjef.

Lenke til kommentar

Synes Rekdal er en lovende kandidat. Har egentlig litt sansen for måten han fremstår på også. Det er noe ærlig over den arrogante fremtoningen hans. Det er drit kjedelig å høre på folk som bare gulper opp de samme gamle sporsklisjéene som passer for enhver situasjon. Han har også nok selvtillit til å takle det presset en slik jobb medfører.

 

Foreløpig vil jeg uansett ha Drillo ved roret så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Ny landslagstrener kan være utlending

 

Ut i fra denne linken så blir det vel bekreftet at Drillo selvfølgelig ikke er aktuell. Han kjenner jo ikke forholdene i internasjonal fotball når han sier at fjorårets sølvmedaljør i VM har noe å lære av Norge...Det eneste måtte være at de faktisk kan ha enormt stor tro på egne ferdigheter hvis vi ser Drillo kontra de nederlandske spillerne. Drillo har jo gjentatte ganger ordlagt seg som at Norge er ett såpass bra lag at de kan ta medalje i VM(blant annet med den kommentaren om Nederland), noe som vi alle vet ikke er tilfelle. Ergo bør han etter Sembs kriterier være diskvalifisert. Men det ser ut som at f.eks Jørn Andersen og Trond Sollied kan være gode kandidater. Evt. en utenlandsk og da bør de med penger på bok kjenne sin besøkelsestid og betale lønnen til en evt. utenlandsk trener av kaliber...

Lenke til kommentar

Han kjenner jo ikke forholdene i internasjonal fotball når han sier at fjorårets sølvmedaljør i VM har noe å lære av Norge...Det eneste måtte være at de faktisk kan ha enormt stor tro på egne ferdigheter hvis vi ser Drillo kontra de nederlandske spillerne. Drillo har jo gjentatte ganger ordlagt seg som at Norge er ett såpass bra lag at de kan ta medalje i VM(blant annet med den kommentaren om Nederland)

 

For det at Nederland har noe å lære betyr at Norge kan ta medalje?

 

Det betyr vel bare rett og slett at det finnes momenter i spillet som Norge er bedre enn Nederland på, men ikke nødvendigvis at Norge totaltsett er bedre.

Lenke til kommentar

Trodde faktisk Høgmo var bekreftet. Vg skrev "Høgmo lansert som ny landslagstrener". Av Sigurd Rushfelt, som det sto inne på artikkelen.

 

VG og DB er så leserkåte at de skriver rene løgner på overskritene sine. Husker Dagbladet skrev at Real Zaragoza ville bli Team Dubai, noen dager senere finner de ut at det er Getafe som er laget. Samme greie med Solbakken, skriver at "Solbakken til Køln", får noen av partene har sagt noe i media. Dette stemte, men blir likevel veldig feil.

 

 

Høgmo er noe av det verste vi kan få som lanslagstrener, han har vel aldri klart noe spesielt utenom å vinne OL-gull med damelandslaget. En tredjeplass her og der i tippeligaen er ikke mye verdt. Så har han en så sinnsyk defensiv innstilling at han vil få Drillo sin filosofi til å virke som Real Madrid tidlig 2000-tall. Og så er han en utrolig kjedelig type bare for å runde det av.

 

Håper selv på Rekdal, god taktikker, god motivator, og går resultatene i dass så vil han klare å skape litt underholdning da å. Han har hatt mange bomkjøp opp igjennom årene, men det vil ikke bli noe problem på et landslag. Vil tippe at kommer til å bruke et år før laget sitter og er valgt, men da tror jeg vi kan få se Norges beste fotballspillere. Ikke som det er nå, da spillere som BH Riise som har en pasningsprosent på 25% på pasninger fremover(ja, jeg har tall på dette), er faste på landslaget.

 

Tipper NFF ikke er på godfot med Rekdal etter kommentarer fra han, men nå var NFF ganske irriterte på Drillo også, så det er håp.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Han kjenner jo ikke forholdene i internasjonal fotball når han sier at fjorårets sølvmedaljør i VM har noe å lære av Norge...Det eneste måtte være at de faktisk kan ha enormt stor tro på egne ferdigheter hvis vi ser Drillo kontra de nederlandske spillerne. Drillo har jo gjentatte ganger ordlagt seg som at Norge er ett såpass bra lag at de kan ta medalje i VM(blant annet med den kommentaren om Nederland)

 

For det at Nederland har noe å lære betyr at Norge kan ta medalje?

 

Det betyr vel bare rett og slett at det finnes momenter i spillet som Norge er bedre enn Nederland på, men ikke nødvendigvis at Norge totaltsett er bedre.

 

Nei, men med de ordelagene og de store ordene Drillo bruker, så er det jo slik han prøver å fremstille det(huff).

Lenke til kommentar

 

 

Høgmo er noe av det verste vi kan få som lanslagstrener, han har vel aldri klart noe spesielt utenom å vinne OL-gull med damelandslaget. En tredjeplass her og der i tippeligaen er ikke mye verdt. Så har han en så sinnsyk defensiv innstilling at han vil få Drillo sin filosofi til å virke som Real Madrid tidlig 2000-tall. Og så er han en utrolig kjedelig type bare for å runde det av.

Vi hadde fått noen gode vitser etter hver kamp vi ble latterliggjort da i det minste. Må da være Norges morsomeste mann?

Lenke til kommentar

Angående dagens uttak av troppen mot Portugal, og

Liauen 3 dager etter:

 

Drillo sa det var problematisk å ta ut en tropp med spillere som passet til begge kampene. Og at det skapte mest hodebry, siden de måtte ta hensyn til 2 kamper så tett etter hverandre.

 

Kan ikke forstå at dette har vært noe å stusse over, for det er jo bare kampen mot Portugal som er viktig. Den mot Litauen er vel bare en treningskamp. Eller er det jeg som roter nå? Tror ikke Litauen er i vår pulje.

 

Så her er det vel bare å fokusere all viktighet rundt Portugal, og la den andre kampen komme helt i annen rekke.

Det burde hvertfall ikke påvirke uttaket mot Portugal?

Mener det burde være opplagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...