MartinF Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 La Drillo holde paa saa lenge han vil. Mannen er Gud. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Tviler på at Drillo fortsetter... han blir jo "motarbeidet" kontstant p.g.a stilen... Kunne godt svart flere om Drillo(kanskje jeg gjør det), men grunnen til at så mange ikke liker Drillo, har ingenting med resultatene å gjøre og heller ikke stilen. Han klarte å gå ut å prestere å si at Nederland hadde mye å lære av Norge(vel, Norge har aldri klart tatt VM-sølv, for ikke å snakke om mesterskapsgull). bare den påstanden diskvalifiserer han fra enhver fornuftig diskusjon om fotball. Mange steder ville han blitt latterliggjort og aldri blitt tenkt på som landslagssjef og ville antakeligvis blitt sett på som gal(la det ikke være noen tvil, det er han!). Han har klart å si dette om U21-landslagsspillerne: Men det er ingen av dem som har tatt det definitive steget og sagt at «jeg er nå klar for landslaget». Er det derfor Marcus Pedersen ikke er med? Fellah og Singh tok det steget for lengst. Han har gjentatte ganger tatt ut merkelige tropper(kan nevne at han har tatt ut Jarstein, bare det holder for å understreke dette), han gjør mye rare bytter og disponeringer. Nei, Drillo ville vært drepen når det gjelder å få inn de beste unge spillerne på landslaget. Også sier han at Norge ikke har mannskap til å spille på en annen måte enn hans og hyller seg selv i avisene. Ser man kjapt på spillermateriellet, så skjønner man greit at det har vi. Man kan og legge til mye mer enn dette... Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Fellah og Singh er gode, men ikke outstanding i TL. Pedersen er innbytter på venstre benk hos Vitesse. TL er faktisk en elendig liga. Norge har oppnåd klart best resultater med troppene Drillo har tatt ut, og måten de spiller på under han. Og pr.dags dato har ikke Norge gode nok spillere til å gjøre noe annet. Ei heller er de unge U21-spillerene noe klart bedre enn andre vi har, som Carew, Huseklepp, Braaten og Moa på topp. Pedersen, Grindheim, Tettey, Huseklepp(her også), Braaten(også her) og forsåvidt Hauger på midten. Ser ingen grunn til at spillere som ikke er overlegne i TL, eller noe annet enn venstre benk i Vitesse skal ta plassen til noen av disse. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 5 mål på 16 kamper, i tillegg til at han var skadet i en periode. Jeg har ikke fulgt han i Nederland, men så mye tid kan han umulig ha vært på benken. 1 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Flott at du sitter med "fasiten" på hvorfor folk ikke liker Drillo Step_up. De fleste gir faen i hva han sier om Nederland. Hvem er det som gidder å bli provosert over noe sånt? At helt legitime utspill i media gjør han diskvalifisert fra å være landslagstrener faller på sin egen urimelighet. Det er resultater som teller, og resultater har han skaffet. Jeg tviler på at det finnes en eneste trener som ville gjort det bedre med Norge enn Drillo. Likevel kommer folk med smålig sutring om mer eller mindre irrelevante filleting. Synes det er kjipt at Ståle ikke valgte å overholde avtalen med NFF, men det er greit hvis det betyr at Drillo blir litt lengre. Utvilsomt det beste mulige alternativet for Norge. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Den der uttalelsen om Nederland var det en del som merket seg. Litt dumt sagt kanskje men Drillo er så sikker på sitt opplegg at han mener å ha bedre resepter enn andre trenere uansett.Det var nok seg selv han hadde i tankene, mer enn laget som sådan. Det vitner jo bare om selvtillit og stor tro på egne egenskaper. På 90-tallet uttalte han bl. a at med han som trener ville Brasil vært dobbelt så gode som de var. På den tiden lå Norge et eller to poeng bak Brasil på fifa-rankingen. Drillo er en tøffing og en skarping. Og vet hva som skal til for å få det best mulige ut av landslaget. Tor Røste Fossen var også omtrent på samme nivå, men er vel neppe aktuell nå. Han var jo Drillos læremester, og er vel enda gamlere enn Drillo antar jeg. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Fellah og Singh er gode, men ikke outstanding i TL. De har nok dominert flere sesonger i TL. Pedersen er innbytter på venstre benk hos Vitesse. Som Jørgen skriver, så er dette så feil som det kan få blitt. Hvorfor i all verden finne på ting? TL er faktisk en elendig liga. TL er ikke en for bra liga nei, uten at det har for mye med saken å gjøre. Norge har oppnåd klart best resultater med troppene Drillo har tatt ut, og måten de spiller på under han. Dette betyr ikke at han er den eneste som kan få resultater med norge. Og pr.dags dato har ikke Norge gode nok spillere til å gjøre noe annet. Norge har mer enn gode nok ballbehandlere(som blant annet Singh og Fellah, gode spillende stoppere, gode kanter og mange gode spisser) og andre spillertyper som gjør at de fint kunne spilt possession. Med en god trener så kunne det gått helt fint. De aller fleste av spillerne i Norges tropp spiller mye possession-fotball til vanlig... Ei heller er de unge U21-spillerene noe klart bedre enn andre vi har, som Carew, Huseklepp, Braaten og Moa på topp. Pedersen, Grindheim, Tettey, Huseklepp(her også), Braaten(også her) og forsåvidt Hauger på midten. Ser ingen grunn til at spillere som ikke er overlegne i TL, eller noe annet enn venstre benk i Vitesse skal ta plassen til noen av disse. Som sagt er det du skrev om Pedersen totalt feil. Skjønner ikke hvorfor du tipper om spillere du åpenbart ikke vet noe om hvordan gjør det i sin liga. mot Polen var i hvertfall Ciljan og Moldskred med. Det er flere som bør være foran de. Mot Danmark så var det vel ikke så mange som ikke burde være der forutenom Jarstein. Men Drillo har sagt at han savnet kreativitet, da er Fellah og Singh veldig gode alternativer. Men Drillo har som sagt tatt ut mange rare tropper, vi får håpe Danmark-kampen var ett vendepunkt. Men får håpe at man får funnet andre alternativer enn Høgli på høyrebacken...Dog bra at han mistet plassen i førsteelleveren... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Flott at du sitter med "fasiten" på hvorfor folk ikke liker Drillo Step_up. De fleste gir faen i hva han sier om Nederland. Hvem er det som gidder å bli provosert over noe sånt? At helt legitime utspill i media gjør han diskvalifisert fra å være landslagstrener faller på sin egen urimelighet. Det er resultater som teller, og resultater har han skaffet. Jeg tviler på at det finnes en eneste trener som ville gjort det bedre med Norge enn Drillo. Likevel kommer folk med smålig sutring om mer eller mindre irrelevante filleting. Synes det er kjipt at Ståle ikke valgte å overholde avtalen med NFF, men det er greit hvis det betyr at Drillo blir litt lengre. Utvilsomt det beste mulige alternativet for Norge. Jeg tror ikke jeg sitter med fasiten, men jeg tror det kan være en stor del av grunnen. Det er ikke legitimt å si at Nederland har mye å lære av Norge nei. Hadde det gått utover bare han selv, så hadde det vært greit. Det er ikke greit at han nevner Norge i den setningen. Så klart finnes det trenere som kan skaffe minst like gode resultater som Drillo...vi har ikke akkurat prøvd så mange trenere på landslaget. Det er bare kjapt å se på ett lite utvalg og man vil fort finne noen som kunne vært bra for landslaget. Jeg skjønner ikke hvorfor du tviler på at noen kunne gjort det bedre enn Drillo. Smålig sutring er det ikke. Jeg vil ikke si at det er en irrelevant filleting å si at Nederland(fjorårets sølvmedajør i VM) har mye å lære av Norge sånn at andre kan høre det. Så skal du selvfølgelig få lov til å mene at Drillo er det utvilsomt beste mulige alternativet for Norge...Alt går an å mene . Den der uttalelsen om Nederland var det en del som merket seg. Litt dumt sagt kanskje men Drillo er så sikker på sitt opplegg at han mener å ha bedre resepter enn andre trenere uansett.Det var nok seg selv han hadde i tankene, mer enn laget som sådan. Det vitner jo bare om selvtillit og stor tro på egne egenskaper. På 90-tallet uttalte han bl. a at med han som trener ville Brasil vært dobbelt så gode som de var. På den tiden lå Norge et eller to poeng bak Brasil på fifa-rankingen. Drillo er en tøffing og en skarping. Og vet hva som skal til for å få det best mulige ut av landslaget. Tor Røste Fossen var også omtrent på samme nivå, men er vel neppe aktuell nå. Han var jo Drillos læremester, og er vel enda gamlere enn Drillo antar jeg. Det kan jo være en selvtillit han aldri burde ha for det kan jo føre med seg en overdreven tro på egne ferdigheter hos Drillo. En ting er å gi spillerne bedre selvtillit, en annen ting er å drite ut Norge med de kommentarene til media. Får ikke håpe at han mener han har bedre resepter enn andre trenere... Endret 15. mai 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Orker ikke ta å dele opp i sitater, men regner med de fleste skjønner hvor avsnittene skal passe inn. Ang. Marcus Pedersen og benkesliting, så er det noe han selv har sagt. De 16 kampene og 5 målene statistikken er tatt fra Wikipedia og viser altså ikke evt. innbytter. Søndag ble han matchvinner da laget slo Nijmegen 2-1 i den nederlandske toppdivisjonen - etter å ha kommet inn som reserve rundt 20 minutter før slutt. - Hvis de ikke lar meg spille mer, må jeg finne på noe annet, fordi jeg trenger spilletid for å utvikle meg, sier Marcus Pedersen til NRK. Spissen, som ble solgt fra Strømsgodset for 12 millioner kroner i fjor høst, har satt inn fem mål for Vitesse. Tiden i Nederland har imidlertid vært preget av mye benkesliting. Det er Pedersen lei av. - Det har vært en litt tøff tid, og det er ikke så lett å holde motet oppe når man selv mener at man skal spille. Jeg får bare holde ut til sommeren, Dette er altså ikke noe jeg finner på! Takk for det! TL er ikke noe bra liga. De nevnte spillerene Singh og Fellah har ikke vært outstanding, det er ikke noe i de, som jeg ser og tenker "fy feite, de burde vært i en heeelt annen liga". Når vi da har spillere i utlandet, i bedre ligaer, som spiller kamper, så er det ikke plass for de. Da har de bedre nytte av å spille på U21 landslaget istedetfor å sitte på benken på A-landslaget. Jeg har ikke sagt at Drillo er den eneste som kan få resultater med Norge. Men han er den klart beste vi har hatt på de siste 20+ årene. Med en god trener... Norge er ikke interessant for de virkelige store trenerene som spiller possesion, og som passer til landslagsfotball. Dessuten, jeg mener at landslaget bør trenes av en nordmann. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor man klager på Drillo fordi man ikke spiller med de spillerene man personlig vil, eller på den måten man vil. Resultater er og blir det viktigste, det er morsommere å vinne enn det er å tape. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Dette er altså ikke noe jeg finner på! Takk for det! Definisjonen din vil være en som ikke spiller i det hele tatt. Pedersen har 5 mål på 16 kamper. Nå vet jeg ikke hvor mye han spiller nå, men han sliter ikke venstre benk(som vil tilsi at han sitter på benken i alle kampene hele tiden). TL er ikke noe bra liga. Og det har jeg og sagt at det ikke er. De nevnte spillerene Singh og Fellah har ikke vært outstanding, det er ikke noe i de, som jeg ser og tenker "fy feite, de burde vært i en heeelt annen liga". Jeg med flere synes kanskje det. Jeg synes dog de hadde fortjent landslagskamper. Når vi da har spillere i utlandet, i bedre ligaer, som spiller kamper, så er det ikke plass for de.Da har de bedre nytte av å spille på U21 landslaget istedetfor å sitte på benken på A-landslaget. De kunne tilført landslaget en del kreativitet, så det er absolutt plass for de. Av playmakertyper, så har vi ikke for mange der. En annen trener enn Drillo kunne fort brukt disse to mye. Med en god trener... Norge er ikke interessant for de virkelige store trenerene som spiller possesion, og som passer til landslagsfotball. Dessuten, jeg mener at landslaget bør trenes av en nordmann. Kanskje det, men det finnes vel og utlendinger til en billig penge. Jørn Andersen kan jo være en interessant nordmann. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor man klager på Drillo fordi man ikke spiller med de spillerene man personlig vil, eller på den måten man vil. Resultater er og blir det viktigste, det er morsommere å vinne enn det er å tape. Nå er det ganske mange som mener at f.eks Fellah og SIngh burde fått kamper og jeg synes det er greit hvis Drillo spiller sin fotball og får oss til VM. Men ikke lengre enn det takk og og ikke si at Norge ikke har spillermateriell til annet enn din stil Drillo. Vær så snill. Det siste setningen din er vel de aller fleste helt enig i. Endret 15. mai 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Definisjonen din vil være en som ikke spiller i det hele tatt. Pedersen har 5 mål på 16 kamper. Nå vet jeg ikke hvor mye han spiller nå, men han sliter ikke venstre benk(som vil tilsi at han sitter på benken i alle kampene hele tiden). Jeg sier at han sitter på benk (altså mulig innbytter). Ikke noe annet. Men når du vil tillegge meg en mening jeg ikke har hatt. Så sier jeg meg ferdig. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Etter EM synes jeg det er helt greit om vi finner en annen trenertype enn Drillo. Vi har gode ballspillere fra Norge i dag. Fellah, Singh, Demidov, og Moa er gode eksempler på dette. Tippeligaen er ikke lenger like attraktiv som før, og holder nok et lavere nivå enn tidligere, men landslaget er også et utstillingsvindu. Unge spillere må få sjansen til å vise seg frem. Vi får flere gode ballspillere i årene fremover. Disse må få en sjanse til å vise seg frem på landslaget. Er det ingen andre enn meg som synes det er trist å se BHR ta en plass på den sentralemidtbanen foran Tettey? Han er en bedre fotballspiller, og spiller for et bedre lag, i en bedre liga, likevel ser vi gang på gang at lillebror Riise får tillit. Jeg setter stor pris på Drillo, og gleder meg over at vi kanskje kan få spile EM takket være han, men det er ikke slik jeg vil se Norge i årene fremover. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Å klage på at Drillo ikke tar ut enkeltspillere og ikke tar med spillestilen til Norge med i betraktningen blir for dumt. Fellah og Singh er gode de, men de passer ikke på det laget Drillo har skapt og slik vi spiller. Derfor tar han heller med en arbeidshest som Skjelbred i troppen. For han passer bedre i systemet og kan ta den drittjobben med å være en boks-til-boks-spiller. Norge er ikke gode nok til styre kamper på den måten man gjerne vil gjøre med spillertyper som Singh og Fellah og da må man prioritere annerledes. Skal også sies at vi ligger alt for høyt på FIFA-rankingen, vi er faktisk ikke så gode. Vi har litt flyt (du kan gjerne kalle det flaks), men vi jobber på overganger og er et kontringslag. Derfor tar Drillo ut spillere som Skjelbred og Grindheim. 3 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 1. Å klage på at Drillo ikke tar ut enkeltspillere og ikke tar med spillestilen til Norge med i betraktningen blir for dumt. 2. Norge er ikke gode nok til styre kamper på den måten man gjerne vil gjøre med spillertyper som Singh og Fellah og da må man prioritere annerledes. 1. Det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg klager ikke over at Norge ikke tar med Fellah og Singh i troppen pdd. under Drillo. Jeg sier at jeg ønsker et annet Norge enn Drillos i fremtiden. 2. Jeg er overbevist over at Norge kunne styrt en god del kamper, ikke mot de aller beste, men vi har spillere som kan spille fotball og holde på ball. Moa, Braaten, Gamst, J.A. Riise, Fellah, Singh, Tettey, Henriksen, Hangeland og Demidov er alle "ballspillere". Dessuten er det fullt mulig å spille annerledes enn det vi gjør pdd. uten å nødvendigvis styre kampene. Etter Drillo-tiden håper jeg vi får se en trener som ønsker at Norge skal spille en annerledes fotball, en fotball som passer den fotballen ungdommene vokser opp med å spille i dag. Kunstgressgenerasjonen. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Uansett om dette går utover resultatene? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg mener man kan spille god fotball, og samtidig oppnå resultater, men jeg vil heller at neste landslagstrener skal tenke langsiktig alà Blancs Frankrike. Vi taper ved å aldri la de unge få prøve seg på A-landslagsnivå. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 1. Å klage på at Drillo ikke tar ut enkeltspillere og ikke tar med spillestilen til Norge med i betraktningen blir for dumt. 2. Norge er ikke gode nok til styre kamper på den måten man gjerne vil gjøre med spillertyper som Singh og Fellah og da må man prioritere annerledes. 1. Det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg klager ikke over at Norge ikke tar med Fellah og Singh i troppen pdd. under Drillo. Jeg sier at jeg ønsker et annet Norge enn Drillos i fremtiden. 2. Jeg er overbevist over at Norge kunne styrt en god del kamper, ikke mot de aller beste, men vi har spillere som kan spille fotball og holde på ball. Moa, Braaten, Gamst, J.A. Riise, Fellah, Singh, Tettey, Henriksen, Hangeland og Demidov er alle "ballspillere". Dessuten er det fullt mulig å spille annerledes enn det vi gjør pdd. uten å nødvendigvis styre kampene. Etter Drillo-tiden håper jeg vi får se en trener som ønsker at Norge skal spille en annerledes fotball, en fotball som passer den fotballen ungdommene vokser opp med å spille i dag. Kunstgressgenerasjonen. Var ikke ment direkte til deg, men et par av de lengre opp på denne siden. Jeg er enig i det du skriver her. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg mener man kan spille god fotball, og samtidig oppnå resultater, men jeg vil heller at neste landslagstrener skal tenke langsiktig alà Blancs Frankrike. Vi taper ved å aldri la de unge få prøve seg på A-landslagsnivå. Det er nok ikke umulig at det er mulig å få begge deler. Men jeg spurte om du var villig til å gi slipp på resultater, for å prøve å spille mer possesion? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg er villig til å gi slipp på kortsiktige resultater for langsiktige resultater, så ja. Jeg er villig til å gi slipp på resultater for å prøve og spille bedre fotball. Jeg sier ikke at Norge skal prøve å spille som Barcelona/Spania, men jeg tror vi kunne lært noe av f.eks. Kroatia. Vi må ikke ta hver eneste kontring. Vi kan spille mot etablert forsvar også. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 1. Å klage på at Drillo ikke tar ut enkeltspillere og ikke tar med spillestilen til Norge med i betraktningen blir for dumt. 2. Norge er ikke gode nok til styre kamper på den måten man gjerne vil gjøre med spillertyper som Singh og Fellah og da må man prioritere annerledes. 1. Det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg klager ikke over at Norge ikke tar med Fellah og Singh i troppen pdd. under Drillo. Jeg sier at jeg ønsker et annet Norge enn Drillos i fremtiden. 2. Jeg er overbevist over at Norge kunne styrt en god del kamper, ikke mot de aller beste, men vi har spillere som kan spille fotball og holde på ball. Moa, Braaten, Gamst, J.A. Riise, Fellah, Singh, Tettey, Henriksen, Hangeland og Demidov er alle "ballspillere". Dessuten er det fullt mulig å spille annerledes enn det vi gjør pdd. uten å nødvendigvis styre kampene. Etter Drillo-tiden håper jeg vi får se en trener som ønsker at Norge skal spille en annerledes fotball, en fotball som passer den fotballen ungdommene vokser opp med å spille i dag. Kunstgressgenerasjonen. Og faktisk så var Drillo ute i avisen for ikke så lenge siden og etterlyste kreative spillere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå