Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Troppen mot Polen:

 

Espen Bugge Pettersen

Jon Knudsen

Mohammed Abdellaoue

John Carew

Vadim Demidov

Christian Grindheim

Brede Hangeland

Henning Hauger

Erik Huseklepp

Tom Høgli

Ruben Yttergård Jenssen

Morten Moldskred

Bjørn Helge Riise

Morten Gamst Pedersen

John Arne Riise

Espen Ruud

Alexander Tettey

Kjetil Wæhler

Petter Vaagan Moen

Per Ciljan Skjelbred

 

Jeg finner det ganske sykt at Drillo fortsetter med den samme kjedelige fotballen og er redd for å prøve ut spillere med teknikk, bl.a. Fellah og Singh.

Lenke til kommentar

Syns troppen er grei, bortsett fra BH Riise. Han har overhodet ingenting å gjøre i en landslagstropp nå.

 

Kunne tenkt meg å sett fks. Fellah på landslaget, men syns det er greit at det ikke blir akkurat nå. Vi trenger å finne ut mer hvordan vi skal slå Danmark, og da er det dumt å drive å prøve ut enda mer nye ting, etter min mening. Fellah får sjansen, bare vent å se! :)

Lenke til kommentar

Drillo har fått "Semb/Hareide-syndromet". For mange blir tatt ut kun pga navn. Vaagan moen har spilt en kamp som innbytter for Qpr, Moldskred har ikke vist mye det siste året. Det er et mysterium hvorfor BHR er med, men det er ikke flust av spillere på hans posisjon av kvalitet ennå.

 

Ser også at kun Stefan Strandberg fra Vålenga er tatt ut i U-21 troppen. Det er i hvert fall merkverdig at Singh, Fellah ikke er med der, når man tar ut Wolff Eikrem som har bevist nada bortsett fra å spille reservelags-fotball for Manchester. Virker som det ikke er noe vits i at unge spillere som er typisk "unorsk" i spillestilen blir tatt ut heller. De får jo ikke spille. Om vi skal få flere proffer i utlandet er det nødt til å skje. Landslaget er tross alt det beste utstillingsbilde vi har i Norge, da må ogå trenerne skjønne det

Endret av Stephenjazz
Lenke til kommentar

Tror ikke det hjalp når Fellah og Singh sa at det ikke var vits å spille for u21 landslaget heller. Ikke vant de kamper pga elendig system og ikke fikk de utviklet seg.

 

Selv om jeg er anti-drillo så skal jeg innrømme at ikke alt er hans feil, den idioten Semb, hele NFF og resten av makkverket på topp i Norsk fotball bidrar ikke til at utviklingen i norsk fotball går videre.

Lenke til kommentar

Tror ikke det hjalp når Fellah og Singh sa at det ikke var vits å spille for u21 landslaget heller. Ikke vant de kamper pga elendig system og ikke fikk de utviklet seg.

 

Selv om jeg er anti-drillo så skal jeg innrømme at ikke alt er hans feil, den idioten Semb, hele NFF og resten av makkverket på topp i Norsk fotball bidrar ikke til at utviklingen i norsk fotball går videre.

Nei, men du må se på hvorfor de sa nettopp det og

Lenke til kommentar

Drillo har fått "Semb/Hareide-syndromet". For mange blir tatt ut kun pga navn. Vaagan moen har spilt en kamp som innbytter for Qpr, Moldskred har ikke vist mye det siste året. Det er et mysterium hvorfor BHR er med, men det er ikke flust av spillere på hans posisjon av kvalitet ennå.

 

Jeg vil påstå at du tar feil. Det som ser ut til å være hovedsaken, er at Drillo brukte vel et år på å finne en god kombinasjon av spillere til landslaget, og der har blant andre BH Riise vært en viktig del som gjør at selv om han sliter med spilletid i sin klubb, kvir Drillo seg til å ikke ta ham ut. Ihvertfall før en av Norges viktigste kamper i år er spilt. Hareide hadde en periode hvor han tok ut alt som kunne krype og gå som hadde gjort noe bra siste måneden. Semb fokuserte for mye på forsvar, og glemte at ballen måtte spilles i lengderetning for å få fortgang på maskineriet.

 

Hvis det er noe som preger Drillo's uttak, så er det konsistens. Både på godt og på vondt. Mannen komponerer et lag som fungerer i lag, heller enn å fokusere på individer. Og da er det vanskelig for ham å kombinere det med store endringer i uttakene sine. Ihvertfall i midten av en kvalifisering til mesterskap (som til nå har gått over enhver forventning resultatmessig.)

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar

Drillo har fått "Semb/Hareide-syndromet". For mange blir tatt ut kun pga navn. Vaagan moen har spilt en kamp som innbytter for Qpr, Moldskred har ikke vist mye det siste året. Det er et mysterium hvorfor BHR er med, men det er ikke flust av spillere på hans posisjon av kvalitet ennå.

 

Jeg vil påstå at du tar feil. Det som ser ut til å være hovedsaken, er at Drillo brukte vel et år på å finne en god kombinasjon av spillere til landslaget, og der har blant andre BH Riise vært en viktig del som gjør at selv om han sliter med spilletid i sin klubb, kvir Drillo seg til å ikke ta ham ut. Ihvertfall før en av Norges viktigste kamper i år er spilt. Hareide hadde en periode hvor han tok ut alt som kunne krype og gå som hadde gjort noe bra siste måneden. Semb fokuserte for mye på forsvar, og glemte at ballen måtte spilles i lengderetning for å få fortgang på maskineriet.

 

Hvis det er noe som preger Drillo's uttak, så er det konsistens. Både på godt og på vondt. Mannen komponerer et lag som fungerer i lag, heller enn å fokusere på individer. Og da er det vanskelig for ham å kombinere det med store endringer i uttakene sine. Ihvertfall i midten av en kvalifisering til mesterskap (som til nå har gått over enhver forventning resultatmessig.)

 

Det er synd at det er et tabu å være kritisk til Drillo i Norge. Hvor er underholdningen? Ja det er stort og morsomt å slå store nasjoner igjen. Men hvor morsomt er det egentlig å ligge bakpå i 80 av 90 minutter uansett motstand. Bare satse på kontringer og forsvarrettet-tankegang, trigger gankse få.

Hareide viste at Norge periodevis kunne spille underholdene fotball. Det argumentet om at Vi ikke kan spille annet enn "Drillo-rettet" fotball, blir for dumt. Mangelen på satsingen av yngre spillere gjør at landslaget på sikt ikke er tjent med bruke de samme spillerne som ikke har bevist noe som helst på klubblaget. Tross alt det er det som er grunnlaget til å bli tatt ut på et landslag.

 

Norge kommer aldri til å spille som Barcelona, men en fornyelse av landslaget er på tide, ellers vil vi aldri nå et mesterskap

Lenke til kommentar

Det er synd at det er et tabu å være kritisk til Drillo i Norge. Hvor er underholdningen? Ja det er stort og morsomt å slå store nasjoner igjen. Men hvor morsomt er det egentlig å ligge bakpå i 80 av 90 minutter uansett motstand. Bare satse på kontringer og forsvarrettet-tankegang, trigger gankse få.

Tabu? Når mannen ble gjenansatt, kan jeg nesten ikke huske å ha hørt annet enn ramaskrik fra folk. Etter at han fikk suksess, har de mildnet litt, men jeg synes mannen får veldig mye kritikk, så at det er tabu skjønner ikke jeg.

 

Norge ligger ikke bakpå i 80 minutter per kamp (heller ikke noe i nærheten av det heller.) Men, når Norge vinner ballen og motstanderen er i ubalanse, så blir ballen spilt i lengderetning (mot motstanderens mål.) umiddelbart. Dette resulterer i at mange ganger når Norge vinner ballen, mister de den ganske raskt. Noe som kan bidra til det inntrykket du har. Men det betyr ikke at de legger seg bakpå. Bare at man spiller så mye man kan på ubalanse i andre lag.

 

Hareide viste at Norge periodevis kunne spille underholdene fotball. Det argumentet om at Vi ikke kan spille annet enn "Drillo-rettet" fotball, blir for dumt. Mangelen på satsingen av yngre spillere gjør at landslaget på sikt ikke er tjent med bruke de samme spillerne som ikke har bevist noe som helst på klubblaget. Tross alt det er det som er grunnlaget til å bli tatt ut på et landslag.

Hvilke kamper sikter du til under Hareide? Jeg så de fleste, og med unntak av en del meningsløse treningskamper, kan jeg vitterlig ikke huske at Norge spilte noe som kom i nærheten av underholdende fotball.

 

Yngre spillere blir jovisst satset på. Både Demidov og Moa har vært avgjørende for Norge i kamper. Skal innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor Drillo fortsatt kjører Wæhler istedet for f. eks. Demidov, men regner uansett med at Wæhler gir seg etter EM uansett og gir rom til en av de mangfoldige unge gode stopperne vi har. At ikke hele laget består av 20-25 åringer, men heller en god blanding fra 20-34 ser jeg ikke no problem med. Ikke så lenge laget fungerer og man har yngre spillere klare til å ta over for de litt eldre når de blir for gamle (noe jeg mener Norge har rimelig god dekning for.)

 

Norge kommer aldri til å spille som Barcelona, men en fornyelse av landslaget er på tide, ellers vil vi aldri nå et mesterskap

Hva i all verden...? Norge har hatt, så vidt jeg kan huske, den beste starten på en EM kvalik noensinne med 9 poeng på 3 kamper. Selv om det er en god vei igjen å gå, vil jeg si at sjansene for å komme videre, er veldig til stede. At Drillo fortsetter med et lag som er ganske samkjørt nå, og som har nytt en ganske god suksess, ser jeg virkelig ikke som en svakhet.

Endret av Hwoarang
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til Stephenjazz:

Den siste linjen av innlegget ditt kunne du like godt kuttet ut, siden vi nå er på vei til å nå et mesterskap. Personlig vil jeg se en fornyelse av landslaget over tid. Jeg mener at både Singh og Fellah, spesielt Singh burde fått sjansen på landslaget, men jeg er ikke for at vi skal bytte ut stammen i laget, og spesielt ikke nå i kvalikken. Landslaget er avhengig av spillere med erfaring. Vi har dessuten ikke spilt så alt for ille under Drillo, og jeg kjenner meg ikke igjen i karakteristikken av dagens lag. Vi begynner å få frem morgendagens fotballspillere i Singh, Wolff Eikrem, Fellah, Hussain, Dæhli, Qaka og Berisha m.fl. og de vil utvilsomt spille en stor rolle i fremtiden, kanskje vil de alle få sjansen når Solbakken tar over, men akkurat nå er det vanskelig selv for en fotballromantiker som meg selv og kritisere Drillo for hans laguttak, Under Hareide var vi planløse og langt under pari, det viktigste nå er å nå et mesterskap og Drillo har åpnet for både Rogne, Singh og Fellah i løpet av året, det viser at han er villig til å se fremover.

Endret av Jørgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd at det er et tabu å være kritisk til Drillo i Norge. Hvor er underholdningen? Ja det er stort og morsomt å slå store nasjoner igjen. Men hvor morsomt er det egentlig å ligge bakpå i 80 av 90 minutter uansett motstand. Bare satse på kontringer og forsvarrettet-tankegang, trigger gankse få.

Tabu? Når mannen ble gjenansatt, kan jeg nesten ikke huske å ha hørt annet enn ramaskrik fra folk. Etter at han fikk suksess, har de mildnet litt, men jeg synes mannen får veldig mye kritikk, så at det er tabu skjønner ikke jeg.

 

Norge ligger ikke bakpå i 80 minutter per kamp (heller ikke noe i nærheten av det heller.) Men, når Norge vinner ballen og motstanderen er i ubalanse, så blir ballen spilt i lengderetning (mot motstanderens mål.) umiddelbart. Dette resulterer i at mange ganger når Norge vinner ballen, mister de den ganske raskt. Noe som kan bidra til det inntrykket du har. Men det betyr ikke at de legger seg bakpå. Bare at man spiller så mye man kan på ubalanse i andre lag.

 

Hareide viste at Norge periodevis kunne spille underholdene fotball. Det argumentet om at Vi ikke kan spille annet enn "Drillo-rettet" fotball, blir for dumt. Mangelen på satsingen av yngre spillere gjør at landslaget på sikt ikke er tjent med bruke de samme spillerne som ikke har bevist noe som helst på klubblaget. Tross alt det er det som er grunnlaget til å bli tatt ut på et landslag.

Hvilke kamper sikter du til under Hareide? Jeg så de fleste, og med unntak av en del meningsløse treningskamper, kan jeg vitterlig ikke huske at Norge spilte noe som kom i nærheten av underholdende fotball.

 

Yngre spillere blir jovisst satset på. Både Demidov og Moa har vært avgjørende for Norge i kamper. Skal innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor Drillo fortsatt kjører Wæhler istedet for f. eks. Demidov, men regner uansett med at Wæhler gir seg etter EM uansett og gir rom til en av de mangfoldige unge gode stopperne vi har. At ikke hele laget består av 20-25 åringer, men heller en god blanding fra 20-34 ser jeg ikke no problem med. Ikke så lenge laget fungerer og man har yngre spillere klare til å ta over for de litt eldre når de blir for gamle (noe jeg mener Norge har rimelig god dekning for.)

 

Norge kommer aldri til å spille som Barcelona, men en fornyelse av landslaget er på tide, ellers vil vi aldri nå et mesterskap

Hva i all verden...? Norge har hatt, så vidt jeg kan huske, den beste starten på en EM kvalik noensinne med 9 poeng på 3 kamper. Selv om det er en god vei igjen å gå, vil jeg si at sjansene for å komme videre, er veldig til stede. At Drillo fortsetter med et lag som er ganske samkjørt nå, og som har nytt en ganske god suksess, ser jeg virkelig ikke som en svakhet.

Vil ikke anse Moa som en ung spiller, da han faktisk er 25. og Demidov blir 25 og bør være på god vei til å etablere seg på et landslag.

Når er motstanderen i ubalanse? Jo det er når de er i angrep og har mange spillere oppe. Å utnytte det er ingen uting det, men hva med å veksle mellom lengde- og bredderetning. Et eksempel på det er Nederland-kampen i sist kvalik. Norge hadde ikke sjans mot et ballsittende lag, hadde knapt et skudd i løpet av hele kampen. Slet også tidvis mot et Makedonia som spilte noe av det samme, men med lavere nivå Det skal sies at Portugal uten Ronaldo er som natt og dag, et lag i totalt ubalanse da de møtte Norge. Frankrike var akkurat samme situasjon.

 

Det er et tabu på den måten at så Norge vinner så går det ikke an å stille kritiske spørsmål. Da en blir sett som uvitende.

 

Må si at bortekampen mot Tyrkia og hjemmekampen mot Hellas er noe av det beste jeg har sett under Hareide. Hareide skal ha for at han prøvde på noe annet enn å slå i lengderetningen eller vente på ubalanse.

 

Syns da Drillo fortsatt er like fokusert på et stort oppspillspunkt, slå i lengderetning og mer effefktiv fotball. Mannen mener jo også at posesion-orientert fotball er fortidas fotball. Problemet til Drillo er at han holder seg til sine prinsipper, ikke er åpne for nye.

 

Men det skal være sagt det blir aldri umoderne å vinne fotballkamper. Spørsmålet er bare hvordan, derfor er denne diskusjonen meget interessant

Lenke til kommentar

Kommer det til å være ståplasser på 228 eller skal setene på plass igjen til landskampen?

 

Om setene må på plass, blir det noen morsomme dager for Klanen. Vi må møte opp for å skru seter opp og ned om vi vil ha ståplasser der.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...