Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

PVM har gått inn for Solli, vil heller nevne andre navn i den vurderingen enn å dra inn PVM. Det trenger da ikke å være slik at gode spillere blir valgt inn på bekostning av hverandre. De må da kunne bli tatt ut samtidig. Nå vet jeg ikke hva Drillo har tenkt, men han bør absolutt kunne se på dette slik at gode fotballspillere kan bli tatt ut samtidig...

 

Fellah som type passer ikke helt inn i Drillos system. Skulle gjerne sett ham jeg og, men han er ikke helt god nok uten ball, og mangler nok litt defensive kvaliteter til å passe perfekt inn i Drillostilen.

 

Tror nok ikke at defensive kvaliteter teller så mye som man tror. han kan åpne for en eller to spillere i frie roller som f.eks Huseklepp. han er jo ikke noe videre god til å jobbe defensivt, men spiller på midtbanen. At Fellah ikke har blitt tatt ut enda kan skyldes alderen, har vanskelig for å se noe annet. men Drillo har mange svakheter, å se gode prestasjoner er en av de. men her er ett par kuriositeter:Fellah mangler defensive kvaliteter og PVM's bidrag blir redusert drastisk hvis han må jobbe for mye defensivt. så tror at Drillo kan være litt bobbob når det gjelder den defensive jobbingen på ett par spillere.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av grunnen til at Huseklepp får spille er hans arbeidsvilje. Det går defensivt så vel som offensivt. Nå er jo ikke Huseklepp en renspikka ving, så han har ikke de samme defensive kvaliteter som noen andre, men bare det at han er med tilbake og setter press på ballfører hjelper utrolig mye. Særlig når han rett etter er løpsvillig offensivt. Hva angår PvM tviler jeg på at han får spille mot Kypros. Men i treningskampen kan det være han får 20-45 min i en offensiv midtbanerolle. Tror Drillo holder seg til en spiss, og da har vi minst 3 stykk som går inn på spiss før PvM gjør det (Huse, Moa, Carew)

Lenke til kommentar

Er ikke så sikker. Jeg ville også ha Moa mot Portugal, men den tiden Carew var innpå og uskadet, gjorde han en veldig god jobb for Norge. Moa gjorde det ikke dårlig når han kom inn, men det er ikke til å komme unna at duellstyrken til John Carew var avgjørende i den kampen.

 

Men det kommer helt an på hvordan Kypros spiller. Hvis de legger seg bakpå og satser på kontringer, tror jeg Moa kan komme godt til sin rett innenfor Norges spillestil. Men da tror jeg at Ivers kommer inn i en offensiv midtbanerolle for å gi oss duellstyrke på dødballer. Jeg tviler sterkt på at vi ikke kommer til å satse hardt på dødballer i den kampen uansett. Og da trenger vi en habil hodespiller.

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at uansett hvor bra resultater Drillo oppnår, så er det en komplett skandale hvis Adam Larsen velger Ghana og det er noe Drillo må ta helt og holdent ansvar for hvis skjer! Skjønner ikke hvis Jarstein blir prioritert foran Larsen. Det minste han bør gjøre for å rette opp i sine feil er å gå ut i media og åpne skikkelig for Adam!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...