Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Riise er jo så og si aldri skadet, så at Drillo ikke tar ut en backupspiller der kan jeg forsåvidt forstå..

 

Ang Braaten så har han vel kun gjort en god kamp for landslaget, og det var treningskampen mot Tyskland.. Klart, mannen har kvaliteter på sitt beste, men i 9 av 10 tilfeller er han på landslaget kun en kropp som dasser rundt og ikke bidrar stort. Vi har andre spillere som også er i form og har bidratt godt i det siste.. Så skjønner at ledelsen heller vil benytte seg av muligheten til å sette ham inn etterhvert.

 

For all del, det kan hende at han hadde blomstret dersom han hadde fått full tillit, men når han ikke får det i treningskamper/kamper mot presumptivt dårligere lag så er det vel ikke store sjangsen for det heller.

 

Blir forøvrig en spennende kamp mot Portugal, de må jo reise seg etter flausen mot Kypros, mens vi også strengt tatt bør ta poeng på hjemmebane. Tror det blir målrikt, faktisk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riise er jo så og si aldri skadet, så at Drillo ikke tar ut en backupspiller der kan jeg forsåvidt forstå..

 

Likevel idiotisk å ta med Høiland og Ruud som backup til høyresiden når man kunne vraket en av dem for en venstreback.

 

Ang Braaten så har han vel kun gjort en god kamp for landslaget, og det var treningskampen mot Tyskland.. Klart, mannen har kvaliteter på sitt beste, men i 9 av 10 tilfeller er han på landslaget kun en kropp som dasser rundt og ikke bidrar stort. Vi har andre spillere som også er i form og har bidratt godt i det siste.. Så skjønner at ledelsen heller vil benytte seg av muligheten til å sette ham inn etterhvert.

 

For all del, det kan hende at han hadde blomstret dersom han hadde fått full tillit, men når han ikke får det i treningskamper/kamper mot presumptivt dårligere lag så er det vel ikke store sjangsen for det heller.

 

 

Man burde prøve litt mer for å få Braaten til å fungere, han spiller gjerne godt i en kamp, for så å spille dårlig i den neste for så å bli vraket. Så går det litt tid til han får sjansen også skjer det samme igjen. Er jo en grunn til at han herjer i Frankrike. Så jeg synes vi burde "tvinge" han inn på laget til han prestrerer. I alle fall når vi har en såppas dårlig høyrekant i Huseklepp. Som spiss kan han fungere, selv om jeg ikke er imponert over han. Men som ving er det mye bedre å bruke Braaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Riise er jo så og si aldri skadet, så at Drillo ikke tar ut en backupspiller der kan jeg forsåvidt forstå..

 

Ang Braaten så har han vel kun gjort en god kamp for landslaget, og det var treningskampen mot Tyskland.. Klart, mannen har kvaliteter på sitt beste, men i 9 av 10 tilfeller er han på landslaget kun en kropp som dasser rundt og ikke bidrar stort. Vi har andre spillere som også er i form og har bidratt godt i det siste.. Så skjønner at ledelsen heller vil benytte seg av muligheten til å sette ham inn etterhvert.

 

For all del, det kan hende at han hadde blomstret dersom han hadde fått full tillit, men når han ikke får det i treningskamper/kamper mot presumptivt dårligere lag så er det vel ikke store sjangsen for det heller.

 

Blir forøvrig en spennende kamp mot Portugal, de må jo reise seg etter flausen mot Kypros, mens vi også strengt tatt bør ta poeng på hjemmebane. Tror det blir målrikt, faktisk. :)

Er jo ikke rart at han går rundt og dasser når han som regel får fem minutter på tampen av kampen når han i tillegg ikke er i form. Men når han derimot er i storform og scorer mål osv, DA får han ikke spille.

 

Han er ikke en løpsspiller som kan hevde seg på laget i løpet av 5 min ved å løpe motstanderlaget ihjel. Hvis han derimot får spille minst en omgang, skal jeg love deg at han har mange gode innvolveringer fordi han faktisk er en av de få på landslaget som kan få til noe selv. Hvis du så Islandkampen, så lurer jeg veldig på hvorfor Huseklepp spilte der på høyrekanten så lenge når han ikke fikk til en dritt. Mulig han ikke hadde dagen, men da kunne jo Braaten fått sjangsen.

Lenke til kommentar

Likevel idiotisk å ta med Høiland og Ruud som backup til høyresiden når man kunne vraket en av dem for en venstreback.

Selvfølgelig enig, i etterklokskapens ånd. Sier bare at jeg har en viss forståelse for at uttaket ble slik.

 

Man burde prøve litt mer for å få Braaten til å fungere, han spiller gjerne godt i en kamp, for så å spille dårlig i den neste for så å bli vraket. Så går det litt tid til han får sjansen også skjer det samme igjen. Er jo en grunn til at han herjer i Frankrike. Så jeg synes vi burde "tvinge" han inn på laget til han prestrerer. I alle fall når vi har en såppas dårlig høyrekant i Huseklepp. Som spiss kan han fungere, selv om jeg ikke er imponert over han. Men som ving er det mye bedre å bruke Braaten.

Jeg er ikke så negativ til Braaten som jeg kanskje virket i det første inlegget der, greia er vel mer at han ikke har fått ut den arbeidskapasiteten Drillo ønsker å ha i startelleveren, så tror at sålenge han er landslagssjef kommer han aldri til å bli et reelt førstevalg. Blir spennende å se om Solbakken gir han mer tillit.

Lenke til kommentar

Å ikke ta ut en backup til venstreback er Drillo i ett nøtteskall.

Nei, det er det ikke.

 

Ett par spillere som ikke burde vært der og dermed er det flere som går glipp av kamper de hadde fortjent. Han bruker en latterlig taktikk og er kritisk til Verdens enkleste taktikker(og de mest suksessfulle) som noen av Verdens beste lag bruker. Faktisk så bruker PL(som er Verdens beste liga) denne taktikken...At vi over lengre tid har hatt ett veldig bra lag understrekes hver gang vi vinner fordi vi vinner på tross av Drillo. Er det noen som i det hele tatt vet hvorfor Rindarøy ikke er med?

Ingenting har fungert bedre for landslaget enn hans taktikker. Drillo har ved en rekke anledninger fått landslaget til å overprestere i forhold til sine forutsetninger. At han er kritisk til andre taktikker, og at han har klokketro på sin filosofi ser jeg ingenting galt ved. Det han gjør fungerer.

Lenke til kommentar

Geir M:At han ikke har med backup til venstreback er Drillo i ett nøtteskall hva gjelder uttak. flere spillere som ikke burde vært der, samtidig som spillere som burde vært der ikke er med.

At han har med sånn 3 høyrebacker og en venstreback er ett bra eksempel på det. 3 backupalternativ på rappen:Rindarøy, Hanstveit, Nordvik...

 

Når hans taktikker funker så er det på tross av Drillo, ikke på grunn av...Tar han oss til medalje i EM, så skal han få lov til å ha klokketro. Ikke før...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Mener du virkelig at Norge har potensiale som medaljekandidat? Selvsagt kan alt skje, Hellas vant i 2004 og Danmark i 1992, men det er da ikke noe vi kan forvente, så gode er vi ikke uansett hvem som trener oss...

 

Nei. Skrev at Drillo skal få ha slik klokketro som han har hvis han tar medalje. Er ikke dermed sagt at jeg tror på det, for det gjør jeg absolutt ikke. Selv om halvparten av semifinalistene i VM ikke er Europeiske og Frankrike og England var crap i VM. Og at Portugal har spilt uavgjort mot Kypros ;).

 

Nå har jeg ikke sett Portugal spille siden VM, der var som kjent ikke Nani. Jeg bare gikk utifra det.

 

Med god hjelp fra Gamst, så tar backen alt som kommer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...