Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tv2 har rettighetene til Norges hjemmekamper.

Norges bortekamper er det forbundet til motstanderen som selger.(f.eks det islandske fotballforbundet, det franske fotballforbundet osv) Derfor er det den kanalen som byr høyest som får sende bortekamper.

Endret av STRAND1
Lenke til kommentar

Har vel alltid vært sånn med Giske.

 

Faen, jeg trodde det var kamp i dag jeg, så har gledet meg i hele dag.

 

Så lenge kampen sendes i utlandet, kan verken Giske eller hvem som helst av en kulturminister gjøre noe. Jeg ser ikke på dette som noe annet en hevn-lysten Canal+ som har mistet sine premier league rettigheter. Håper de taper et fjell med penger på denne kampen... Det verste er at de selger stream til denne kampen for 159 kr (!!) confused.gif

Lenke til kommentar

Ikke at jeg bryr meg om landslaget, men slike begivenheter har ingenting på betal tv å gjøre. Landskamper er en nasjonal greie, for folket, ikke for at en sleip distributør skal håve inn våre sårt opptjente penger. Gleder meg til dagen c+ går konkurs.

 

Så det du mener er at staten skal gå inn å betale for rettighetene med våres skattepenger da, og alltid overby de kommersielle aktørene for å gi kampen til en av de riksdekkende kanalene?

Bortekamper er jo ikke noe NFF har rettighetene til og disse må jo kjøpes av det landet vi spiller i.

Sier seg vel selv at dette er tull av staten å bruke penger på, og man må nok bare innse at slik tv verden er blitt vil bortkampene alltid gå til den som er villig til å betale mest for dem, hvilket som regel er betalkanalene. Synd, men sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at jeg bryr meg om landslaget, men slike begivenheter har ingenting på betal tv å gjøre. Landskamper er en nasjonal greie, for folket, ikke for at en sleip distributør skal håve inn våre sårt opptjente penger. Gleder meg til dagen c+ går konkurs.

 

Så det du mener er at staten skal gå inn å betale for rettighetene med våres skattepenger da, og alltid overby de kommersielle aktørene for å gi kampen til en av de riksdekkende kanalene?

Bortekamper er jo ikke noe NFF har rettighetene til og disse må jo kjøpes av det landet vi spiller i.

Sier seg vel selv at dette er tull av staten å bruke penger på, og man må nok bare innse at slik tv verden er blitt vil bortkampene alltid gå til den som er villig til å betale mest for dem, hvilket som regel er betalkanalene. Synd, men sant.

Det jeg mener er at slike begivenheter ikke har noe på betal tv å gjøre, uavhengig av hva realitetene er i dagens marked. Jeg tror vi alle forstår hvordan systemet fungerer, men det er likevel prinsipielt feil at landskamper ikke blir vist på riksdekkende fjernsyn. At det er et kjøpers marked ellers i tv-verden har jeg ingen problemer med, men igjen, landskamper (uansett om det er borte eller hjemme og hvorvidt NFF har rettighetene) skal ikke skues bort i en krok for et eksklusivt antall seere. Om det hadde vært en vilje til å løse konflikten, hadde det vært en måte. Jeg kjøper ikke at det "ingenting" staten kan gjøre. Kulturdepartementet kunne betalt c+ en god bråta for å vise kampene feks, det er tross alt bare snakk om to oppgjør. Samtidig ville canalpluss tjent på velvilligheten på langsiktig basis da folket ville satt pris på kompromisset. Det er jeg sikker på at kanalen hadde tatt i betraktning, spesielt om den ble satt under litt press. Om man kan bruke tre og halv trilliard på å pusse opp et operahus eller hva faen, kan man bruke drøye 10mil på å formidle en folkefest.

 

E: Merker at jeg ikke har fått i meg nok kaffe... Er direkte pissy :p

Endret av Goldwing MacLeach
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...