DJ_Dark Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er EM-kvalikk da. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det bidrar iallefall ikke til å øke interessen rundt landslaget. Håpløst.. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er EM-kvalikk da. EM da Pirken! Lenke til kommentar
STRAND1 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Tv2 har rettighetene til Norges hjemmekamper. Norges bortekamper er det forbundet til motstanderen som selger.(f.eks det islandske fotballforbundet, det franske fotballforbundet osv) Derfor er det den kanalen som byr høyest som får sende bortekamper. Endret 1. september 2010 av STRAND1 Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det endrer rent lite. Drillos i opptur og en kvalikkamp mange vil se. Tror fint Viasat eller tv2 kunne tjent gode penger på å kjøpt rettighetene. Håper ikke dette blir gjennomgående i kvalifiseringen. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det endrer rent lite. Drillos i opptur og en kvalikkamp mange vil se. Tror fint Viasat eller tv2 kunne tjent gode penger på å kjøpt rettighetene. Håper ikke dette blir gjennomgående i kvalifiseringen. Det gjør det nok, var sånn sist Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Folk ser jo på landslaget. Kanaler som TV2 og Viasat (Viasat4 vel å merke) hadde nok fått nok seere til å tjene inn evt. kjøp av rettigheter. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Giske (mens han var kulturminister) snakket vel om at landslagskamper, særlig kvalikk, er av allmenn interesse og bør derfor sendes på kanaler de fleste har. Men det ble vel bare med snakket. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Har vel alltid vært sånn med Giske. Faen, jeg trodde det var kamp i dag jeg, så har gledet meg i hele dag. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Karl Petter Løken tror på julenissen Dessverre har han jo helt rett. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er et par år for tidlig for Henriksen vil jeg nok si, selv med en meget god sesong. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er altfor tidlig for henriksen selv om han lett holder u21 klasse. Greit nok at er du god nok er du gammel nok, men et år eller to til så er han der. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Har vel alltid vært sånn med Giske. Faen, jeg trodde det var kamp i dag jeg, så har gledet meg i hele dag. Så lenge kampen sendes i utlandet, kan verken Giske eller hvem som helst av en kulturminister gjøre noe. Jeg ser ikke på dette som noe annet en hevn-lysten Canal+ som har mistet sine premier league rettigheter. Håper de taper et fjell med penger på denne kampen... Det verste er at de selger stream til denne kampen for 159 kr (!!) Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) 159kr!? :!: Det taes opp på Kveldsnytt nå ser jeg. Men de sier at de rett og slett ikke kan gjøre noe med det. Endret 2. september 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Ikke at jeg bryr meg om landslaget, men slike begivenheter har ingenting på betal tv å gjøre. Landskamper er en nasjonal greie, for folket, ikke for at en sleip distributør skal håve inn våre sårt opptjente penger. Gleder meg til dagen c+ går konkurs. 2 Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Noen måte å streame kampen på utenom canalplus egen stream? Det er litt drøyt å måtte betale 159kr for å se den. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Ikke at jeg bryr meg om landslaget, men slike begivenheter har ingenting på betal tv å gjøre. Landskamper er en nasjonal greie, for folket, ikke for at en sleip distributør skal håve inn våre sårt opptjente penger. Gleder meg til dagen c+ går konkurs. Så det du mener er at staten skal gå inn å betale for rettighetene med våres skattepenger da, og alltid overby de kommersielle aktørene for å gi kampen til en av de riksdekkende kanalene? Bortekamper er jo ikke noe NFF har rettighetene til og disse må jo kjøpes av det landet vi spiller i. Sier seg vel selv at dette er tull av staten å bruke penger på, og man må nok bare innse at slik tv verden er blitt vil bortkampene alltid gå til den som er villig til å betale mest for dem, hvilket som regel er betalkanalene. Synd, men sant. 1 Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Uaktuellt å betale 159 for å streame kampen iallefall. Heldigvis fins det alternativer. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Finnes mange streamer, så man skal nok få sett kampen. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Ikke at jeg bryr meg om landslaget, men slike begivenheter har ingenting på betal tv å gjøre. Landskamper er en nasjonal greie, for folket, ikke for at en sleip distributør skal håve inn våre sårt opptjente penger. Gleder meg til dagen c+ går konkurs. Så det du mener er at staten skal gå inn å betale for rettighetene med våres skattepenger da, og alltid overby de kommersielle aktørene for å gi kampen til en av de riksdekkende kanalene? Bortekamper er jo ikke noe NFF har rettighetene til og disse må jo kjøpes av det landet vi spiller i. Sier seg vel selv at dette er tull av staten å bruke penger på, og man må nok bare innse at slik tv verden er blitt vil bortkampene alltid gå til den som er villig til å betale mest for dem, hvilket som regel er betalkanalene. Synd, men sant. Det jeg mener er at slike begivenheter ikke har noe på betal tv å gjøre, uavhengig av hva realitetene er i dagens marked. Jeg tror vi alle forstår hvordan systemet fungerer, men det er likevel prinsipielt feil at landskamper ikke blir vist på riksdekkende fjernsyn. At det er et kjøpers marked ellers i tv-verden har jeg ingen problemer med, men igjen, landskamper (uansett om det er borte eller hjemme og hvorvidt NFF har rettighetene) skal ikke skues bort i en krok for et eksklusivt antall seere. Om det hadde vært en vilje til å løse konflikten, hadde det vært en måte. Jeg kjøper ikke at det "ingenting" staten kan gjøre. Kulturdepartementet kunne betalt c+ en god bråta for å vise kampene feks, det er tross alt bare snakk om to oppgjør. Samtidig ville canalpluss tjent på velvilligheten på langsiktig basis da folket ville satt pris på kompromisset. Det er jeg sikker på at kanalen hadde tatt i betraktning, spesielt om den ble satt under litt press. Om man kan bruke tre og halv trilliard på å pusse opp et operahus eller hva faen, kan man bruke drøye 10mil på å formidle en folkefest. E: Merker at jeg ikke har fått i meg nok kaffe... Er direkte pissy Endret 3. september 2010 av Goldwing MacLeach 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå