Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Nice, nå er vi faktisk naboer på rankingen også. Frankrike nr. 21, Norge nr. 22. Frankrike har ny trener, nytt lag, ute av kamptrening, mens Norge har Drillo og i tillegg er vi midt i TL-sesongen. Gutta er nok klare til kamp, derfor burde det bli seier og avansement på rankingen.

Kan du gi meg link til kilden?

Finner ikke fifarankingen. google har klikka hos meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha hørt at Norge røyk ut etter at fire lag hadde samme antall poeng, og de tre beste gikk videre. Norge var det dårligste av de fire, selvsagt.

 

Du mener å ha hørt at Norge røyk ut i 1994?

 

Kan ikke si annet en at det er veldig søtt å lese. Kan informere deg om at Irland var det svakeste laget i puljen rent spillemessig. Norge var ikke så mye bedre, vi skulle ha tapt 2-1 / 3-1 mot Mexico. Men vant 1-0, senere spilte vi i tidenes kjedligste fotball kamp, 0-0 mot Irland. Vi taklet ikke den ekstreme varmen som var i USA den sommeren.

Lenke til kommentar

Nice, nå er vi faktisk naboer på rankingen også. Frankrike nr. 21, Norge nr. 22. Frankrike har ny trener, nytt lag, ute av kamptrening, mens Norge har Drillo og i tillegg er vi midt i TL-sesongen. Gutta er nok klare til kamp, derfor burde det bli seier og avansement på rankingen.

Kan du gi meg link til kilden?

Finner ikke fifarankingen. google har klikka hos meg.

http://www.fifa.com/worldfootball/ranking/lastranking/gender=m/fullranking.html

Lenke til kommentar

At land som Ghana, Mexico og Danmark er bak Norge på denne rankingen er jo mistenkelig.

 

Det er faktisk lett for land å manipulere denne rankingen. Drillo hadde jo en mann på 90-tallet som jobbet mye med å finne ut hvordan denne rankingen fungerte og hvordan Norge kunne dra nytte av det.

 

Desto høyere ranking betyr jo desto lettere vei til mesterskap. Derfor ble det faktisk lagt ressurser inn i det å finne ut hvordan vi lettest kunne klatre på listen.

 

Løsningen ble hjemmekamper mot sterke nasjoner og bortekamper mot mellom-vansklige nasjoner.

 

En annen ting som ble funnet ut var at Færøyene og San Marino kunne spilt 50 kamper mot hverandre i løpet av et år og ende som nr 1 & 2 etter ranking poengene hvis de fikk visse resultater i alle kampene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant det YNWA32 sier, men det blir for dramatiserende og direkte missvisende å legge det ut slik han gjør. På den tid jobbet Norge konstant med å få gode lag til Ullevål, men er dette samt det andre du nevner å manipulere rankinglisten? Nei. Norge ønsket derimot å dra nytte av rankinglisten og utnyttet systemet den da hadde, maksimalt.

Lenke til kommentar

Sant det YNWA32 sier, men det blir for dramatiserende og direkte missvisende å legge det ut slik han gjør. På den tid jobbet Norge konstant med å få gode lag til Ullevål, men er dette samt det andre du nevner å manipulere rankinglisten? Nei. Norge ønsket derimot å dra nytte av rankinglisten og utnyttet systemet den da hadde, maksimalt.

 

Jeg har ikke sagt at Norge manipulerte rankinglisten.

 

Men to land kan i teorien sette opp masse privat kamper i løpet av en sesong og manipulere listen.

 

Norge fant ut hvordan man lettere kunne klatre (avhenging av hvor motstander lå i forhold til din nasjon og borte/hjemme, kvalikk/privatkamp).

 

Drillo og Norge var smarte og dro (drar?) nytte av rankingen.

Lenke til kommentar

Arh, kjedelig svar. Hadde vært gøy å sett hvordan Færøyene og San Marino skulle komt seg på første og andre plass på rankinga.

 

I teorien kan de det, var vel noe slikt som at de skulle bytte på å vinne 3-0 eller hva det var. Dette fortalte Drillo eller han T.Nielsen (var i teamet til Drillo) på midten av 90-tallet.

 

I praksis ville vel Fifa gått inn å stoppet et slikt "fusk".

 

Men nasjoner bruker reglene for det det er verdt og tenker veldig bevisst på hvem de spiller privatkamper mot.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å se bort i fra de triste og horrible uttakene som Egil Drillo "lagtaktisk synes jeg det er Nederland som har noe å lære av oss" Olsen har stått for, så ser det jo nå helt fantastisk ut for oss på stopperplass. Topp Europaklasse?

 

 

Hangeland(Fulham), Wæhler(aalborgkaptein), Nordtveit(Arsenal), Rogne(Celtic), Reginiussen(Lecce), Demidov(Sociedad).

 

Må fortsette slik i alle posisjoner slik at det blir klink umulig for han å gå i baret gang på gang med type Nevland-diskriminering...Dog så klarte han internt å gjøre ufattelige feilvalg hva angår PVM og Solli...

Lenke til kommentar

Nåja, nå er vel bare 2 av 6 aktuelle på den listen der, i mine øyne hvertfall.

Nordtveit og Rogne trenger noen år før de kan gå inn på landslaget.

 

 

er stygt redd for at Drillo kommer frem til den konkusjonen.

hvilket jeg mener er en latterlig avgjørelse av han. Nordtveit spilte vel forrige sesong fast i Bundesliga og Rogne spiller regelmessig på Celtic. Wenger har brukt Nordtveit i hele oppkjøringen hvilket tyder på en del spilletid denne sesongen. Men, Drillo gjør mye rart og det får vi nok ikke slutt på før Solbakken overtar. Selv om førstealternativene holder såpass god klasse, så vil jeg ikke akkurat se Fevang på landslaget igjen...

Lenke til kommentar

Nåja, nå er vel bare 2 av 6 aktuelle på den listen der, i mine øyne hvertfall.

Nordtveit og Rogne trenger noen år før de kan gå inn på landslaget.

 

 

er stygt redd for at Drillo kommer frem til den konkusjonen.

hvilket jeg mener er en latterlig avgjørelse av han. Nordtveit spilte vel forrige sesong fast i Bundesliga og Rogne spiller regelmessig på Celtic. Wenger har brukt Nordtveit i hele oppkjøringen hvilket tyder på en del spilletid denne sesongen. Men, Drillo gjør mye rart og det får vi nok ikke slutt på før Solbakken overtar. Selv om førstealternativene holder såpass god klasse, så vil jeg ikke akkurat se Fevang på landslaget igjen...

 

Det at Wenger velger å bruke Nordtveit i hele oppkjøringen kan også være et tegn på at han skal være et utstillingsbrett for utlån til andre klubber.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kamp i kveld mot Frankrike, må få litt liv her inne. Norge stiller med følgende lag:

 

Jon Knudsen

Tom Høgli - Brede Hangeland - Kjetil Wæhler - John Arne Riise

Bjørn Helge Riise - Henning Hauger - Christian Grindheim

Erik Huseklepp - Mohammed Abdellaoue - Morten Gamst Pedersen

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...