Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men men, det er Drillo i ett nøtteskall. tar ut en spiller som høgli som har begått enorme markeringsfeil i viktige kvallikkamper. Så sier han at han vil ha mer kreativitet på landslaget, men unnlater å ta med PVM. Ironien kjenner ingen grenser.

Vi får satse på at han tar den ut til neste samling. PVM går jo mot sin beste sesong i Branntrøyen. Dog hadde han fortjent ett uttak nå!

 

Er begrenset hvor mye kreativitet man kan få ut av en backplass.

Drillo har helt sikkert en plan med det han gjør. Du så vel hvordan han gikk ut og frasvarte Jarstein etter tabben i Stavanger nå nylig. Det handler om at spilleren skal få kjenne at han har tillit og at han ikke spiller for å overleve hver kamp. En spiller som spiller med høye skuldre hele tiden kommer til å gjøre fler feil enn en som klarer å være trygg på seg selv. Ingen er tjent av å benke en spiller selv om han gjør en feil.

Det så man i RBK i fjor. På vårparten gjorde Jarstein 3-4 store tabber i like mange kamper på rad, men han fikk vite at de stolte på at dette kunne han klare og han kom seg gjennom det og vokste på det.

Et par markeringsfeil er ingen grunn til å benke Høgli.

Det handler også om å sette et lag som kan samarbeide, et lag med en ny 11'er hver kamp er inget lag, men en samling med spillere. Man må skape relasjoner spillerne i mellom og det får man ikke skapt ved å bytte spillere hele tiden.

Lenke til kommentar

De markeringsfeilene var direkte skyld i baklengs...Når man ikke klarer å markere en motspiller i viktige kvallikkamper, da synes jeg ikke man fortjener å spille på landslaget. Er det noen ting Hareide skal ha ros for, så er det at han vraket keepere som tabbet seg ut!

 

Hva er det du snakker om kreativitet på backplass etter?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jarstein sine tabber (i RBK) var også direkte skyld i baklengs. Så jeg ser ikke helt problemet ditt her. Drillo har uansett tatt et klart standpunkt angående tabber når han går ut og forsvarer Jarstein etter Viking-RBK.

Og jeg står for det jeg har sagt, et par tabber skal ikke kunne ødelegge en spillers fremtid. Hverken på klubb- eller landslag.

 

Er du som hele tiden maser om kreativitet på landslaget. Så da tar jeg deg på ordet når du nevner Høgli og kreativitet i samme åndedrag.

Endret av Bagh
Lenke til kommentar

Du kan vel ærlig talt klage på hele laget under Hareide. Alle gjorde store feil da. I så fall kan vi jo si at Hangeland må komme seg ut av landslaget siden han hadde to "tabber" i forsvar mot Hellas da vi spilte 2-2.

 

Jeg har ikke sett Høgli gjøre store feil under Drillo.

Lenke til kommentar

Jarstein sine tabber (i RBK) var også direkte skyld i baklengs. Så jeg ser ikke helt problemet ditt her. Drillo har uansett tatt et klart standpunkt angående tabber når han går ut og forsvarer Jarstein etter Viking-RBK.

Og jeg står for det jeg har sagt, et par tabber skal ikke kunne ødelegge en spillers fremtid. Hverken på klubb- eller landslag.

 

Er du som hele tiden maser om kreativitet på landslaget. Så da tar jeg deg på ordet når du nevner Høgli og kreativitet i samme åndedrag.

 

 

At han her tabbet seg ut flere ganger i RBK understreker jo bare det jeg har skrevet. Norge er ikke tjent med å ha en tikkende bombe i form av tabber og idiotisk oppførsel i mål. I tillegg til at han er usikker bak der, så sprer han og usikkerhet i forsvaret.

 

Siden ett par av dere har latt det gå sport i å vri på alt jeg skriver og prakke på meg meninger, så kan jeg godt skrive det jeg skrev i sted en gang til. Jeg har aldri snakket om Høgli og kreativitet på landsen.

 

Du kan vel ærlig talt klage på hele laget under Hareide. Alle gjorde store feil da. I så fall kan vi jo si at Hangeland må komme seg ut av landslaget siden han hadde to "tabber" i forsvar mot Hellas da vi spilte 2-2.

 

Jeg har ikke sett Høgli gjøre store feil under Drillo.

 

Nederlandkampen og en av Islandkampene.

Lenke til kommentar

Siden ett par av dere har latt det gå sport i å vri på alt jeg skriver og prakke på meg meninger, så kan jeg godt skrive det jeg skrev i sted en gang til. Jeg har aldri snakket om Høgli og kreativitet på landsen.

Dette er ment som et råd, ingenting annet.

I det siste innlegget ditt sto Høgli og kreativitet nevnt på samme linje og at man da tenker at det er snakk om samme sak er ikke rart.

Med et linjeskift hadde du unngått hele "Høgli og kreativitet"-greia da det blir oppfatt som to separate ting. Jeg har ikke vridd på noe, jeg har bare gått ut i fra det du har skrevet det.

 

Når man bytter tema er det vanlig å gi leseren litt rom å tenke på. Gjerne med et avsnitt, hvertfall med et linjeskift.

Lenke til kommentar

Jarstein sine tabber (i RBK) var også direkte skyld i baklengs. Så jeg ser ikke helt problemet ditt her. Drillo har uansett tatt et klart standpunkt angående tabber når han går ut og forsvarer Jarstein etter Viking-RBK.

Og jeg står for det jeg har sagt, et par tabber skal ikke kunne ødelegge en spillers fremtid. Hverken på klubb- eller landslag.

 

Er du som hele tiden maser om kreativitet på landslaget. Så da tar jeg deg på ordet når du nevner Høgli og kreativitet i samme åndedrag.

 

 

At han her tabbet seg ut flere ganger i RBK understreker jo bare det jeg har skrevet. Norge er ikke tjent med å ha en tikkende bombe i form av tabber og idiotisk oppførsel i mål. I tillegg til at han er usikker bak der, så sprer han og usikkerhet i forsvaret.

 

Du fikk ikke med deg det punktet der jeg skriver at han kom seg gjennom det og har vokst på det? Han gikk på en ny smell mot RBK, men det kan skje den beste. Se bare på Prica mot Start i fjor, Nordvik mot Molde i cupen (var vel semifinale) og Zidane i VM-finalen.

Lenke til kommentar

Nederlandkampen og en av Islandkampene.

Nederlandkampen var det hele laget som sugde. Jeg var på den kampen så jeg fikk et bedre overblikk enn det tv-seerne gjorde. Islandkampen husker jeg som en begredelighet hele greia. Mulig han gjorde tabbe der, men det husker jeg ikke i alle fall.

 

trodde de het Serbia og montenegro, men det er jo opprettet flere land der i gården, stemmer ikke det?

Det har vært uavhengige i 4 år nå.

:!:

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...