Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, han er ikke god nok for oss, så dere kan få ham. :cool:

 

Sverige har spilt litt vel defensivt og lagt opp alt for mye på Zlatan, noe som ikke fungerer når han er alene. Zlatan har blitt ganske alene på topp til tider. Men sånn totalt sett synes jeg det svenske laget har fungert bra. Og Lägerback er en god trener, og mener ikke det er hans feil, annet enn han kunne vært mer offensiv når Sverige har ligget under-

Lenke til kommentar

Carew kan skape sjanser ved å holde på ball og komme til muligheter selv, men han kan hverken avslutte eller spille geniale pasninger/slå geniale innlegg (Se hvordan Zlatan legger inn med utsiden av høyrefoten mot Danmark, brilijant). Jeg var på den åpne landslagstreningen før kampen mot Sør-Afrika og fikk se Carew avslutte gang på gang langt over mål. De fleste jublet som gærne når han endelig fikk klistret en ball opp i krysset. Det er flaut når alle spissene Norge hadde (Huseklepp, Carew, Moldskred) var dårligere i avslutningene en kantspilleren Daniel Braaten.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Problemet er ikke at spillet er bygd opp rundt Zlatan, problemet er at spillerene rundt Zlatan ikke klarer å avslutte. Når ingen kan spille Zlatan til sjanser så gjør han det han kan og skaper sjanser for andre, men de rundt han har skuffet stort.

Enig der. Til gjengjeld har Zlatan begynt å vise hva han kan på landslaget igjen.

 

(ja, vet det egentlig er Norge vi diskuterer her)

Lenke til kommentar

Drillo har levert en særdeles god søknad, og det vil være en liten skandale om han ikke ansettes på fast basis nå. Hadde vi hatt han gjennom hele kvalifiseringen hadde vi uten tvil vært med på VM.

 

Den eneste aktuelle svensken og mannen jeg mener vi utvilsomt bør gå for er Lars Lägerback.

Han har oppnådd en del med Sverige, men de har også hatt bedre spillere tilgjengelig enn det Norge har hatt. Med Drillo har vi en trener som har bevist at han kan skape resultater med det norske landslaget.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Har ikke fulgt med på Sverige denne kvalifiseringen siden kanalene jeg har aldri viser dem, men hvordan har de spilt? Lägerback fikk vel sparken, men var det kun på grunnlag av resultatene?

Jepp, hadde han virkelig vært så god som enkelte synes her, hadde han nok fortsatt vært svensk trener ;) Utdatert taktikk mener jeg :)

Lenke til kommentar

Han går av selv. I moderne tid har han mye mer å vise til med Sverige enn det Drillo har, så det at han har utdatert taktikk stå for din regning. Ja, vi hadde nok fått spille play-off med Drillo fra start, men det hadde vi da vitterlig med Lägerback også. Vi ble trukket i en enkel gruppe og presterte å bli dårligste toer, og vi klarte heller ikke å slå Island under Drillo. Lars Lägerback er et taktisk geni.

Lenke til kommentar
Han går av selv. I moderne tid har han mye mer å vise til med Sverige enn det Drillo har, så det at han har utdatert taktikk stå for din regning. Ja, vi hadde nok fått spille play-off med Drillo fra start, men det hadde vi da vitterlig med Lägerback også. Vi ble trukket i en enkel gruppe og presterte å bli dårligste toer, og vi klarte heller ikke å slå Island under Drillo. Lars Lägerback er et taktisk geni.

Endrer fortsatt ikke faktum at jeg ikke liker Lagerbäck fotball :p Bare se på ranken, Sverige er faktisk under Norge på den nye rankinga ;)

Lenke til kommentar
Drillo har levert en særdeles god søknad, og det vil være en liten skandale om han ikke ansettes på fast basis nå. Hadde vi hatt han gjennom hele kvalifiseringen hadde vi uten tvil vært med på VM.

Vi måtte nok spilt en playoff først :)

 

Sameboe: Ser du på rankingen eller har du sett på fotballen Sverige har spilt?

Lenke til kommentar
Drillo har levert en særdeles god søknad, og det vil være en liten skandale om han ikke ansettes på fast basis nå. Hadde vi hatt han gjennom hele kvalifiseringen hadde vi uten tvil vært med på VM.

Vi måtte nok spilt en playoff først :)

 

Sameboe: Ser du på rankingen eller har du sett på fotballen Sverige har spilt?

Rankingen, lenge siden jeg har sett Sverige spille :p (sist jeg så en Sverige kamp var vel EM :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...