Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spør du meg er ikke denne fotballen helt lik Drillo-fotballen fra 90-tallet. Den defensive organiseringen er den samme og hurtige overganger er fortsatt sentrale, men jeg vil ikke si det er så mange lange baller som det var før.

 

Nei, er fokus på defensiv kontroll med kontante angrep mot motstander. Tett press, og variasjon i spillet. Er enig at selv om det er Drillo som er sjefen, så er det litt mindre lange baller fremover enn i hans første periode. Danskene hengte jo seg voldsomt opp i akkurat den detaljen.

 

Liker filosofien til Drillo, der han bruker de nevnte kjappe overgangene med mange spillere fremover. Offensive backer, pasninger i lengderetning fremover osv. Dette kombinert med tett forsvar og en motiverende lederstil er gull verdt for et lag som består av spillere som ikke har samme ferdigheter som f. eks Spania. Innsats og vilje kan godt veies opp mot tekniske ferdigheter osv;)

 

Nå har Drillo sagt at han ønsker å gjøre det defensive spillet enda bedre, da han ser klare forbedringsområder. Var jo ikke helt tett akkurat i hans andre periode, men har troen på at han får satt dette ytterligere dersom han får lov til å holde på i helen este kvalifisering. Det blir viktig!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Troppen til Sør-Afrika kampen:

 

Rune Jarstein

Jon Knudsen

 

Simen Brenne

Daniel Braaten

John Carew

Christian Grindheim

Brede Hangeland

Henning Hauger

Erik Huseklepp

Kristoffer Hæstad

Tom Høgli

Jon Inge Høiland

Morten Moldskred

Morten Gamst Pedersen

Tore Reginiussen

Bjørn Helge Riise

John Arne Riise

Knut Olav Rindarøy

Kjetil Wæhler

Lenke til kommentar
At Drillo ikke har med Demidov får meg til å riste på hodet. Han hadde en av sine beste kamper mot Molde og ble banens beste. Han har vært bunnsolid gjennom hele sesongen. Hvorfor Reginiussen prioriteres foran han skjønner jeg ikke.

Fordi Reginiussen er bedre :) Jeg holder hverken med Tromsø eller RBK, så jeg ser det i litt annet perspektiv!

 

Jeg synes det er synd at vi stiller med toppet lag, hadde ikke gjort noe med å ta ut mange nye og hvilt nøkkelspillerne våre! Hadde jeg vært landslagssjef hadde laget sett slik ut:

 

Bugge Pettersen

 

Nordtveit-Kah-Demidov-Rindarøy

 

Elyounussi-Singh-G.Fevang-Keita

 

King-Huseklepp

 

 

Dere reagerer sikkert på en god del spillere, men å teste ut en god del nye tror jeg bare hadde vært bra!

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Jeg holder hverken med Tromsø eller RBK, så jeg ser det i litt annet perspektiv!

Sameboe-->Same-->Finnmark

Tore Reginiussen-->Alta-->Finnmark (same?) :ph34r:

 

Fra spøk til alvor, jeg syntes ikke man skal bli tatt ut på landslaget pga. enkeltkamper. Alle kan spille en god kamp i blant, det er spillerne vi vet kommer til å være interessante for neste kvalikk som bør prioriteres. Der blir spillere som King, Keita og Singh litt for urutinerte. Et lite innhopp kan derimot ikke skade. Man skal prestere godt og gjevnt for å spille på landslaget mener nå jeg så det blir litt status å få spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...