Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Tipset mitt er å ikke være supporter til landslaget i det hele tatt.

 

Fordi de ikke leverer topp-prestasjoner? Hva er grunnen? Tolker det dit hen at man skal slutte å være supporter til landslaget fordi det nå, i motsetning til 90-tallets briljante herjinger, sliter i motbakke.

 

 

Nå har jeg aldri ansett meg som en medgangs-supporter så jeg må nok takke nei takk til det tipset der. Det er ikke hva det å være supporter handler om. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så meg hvertfall lei på å sitte mesterskap etter mesterskap uten et lag å holde med. Etterhvert så mistet jeg interessen for norsk landslagsfotball. Media skal vel også ha mye av skylda, som er med på å piske opp all slags dritt før og etter kamper. VG og Dagbladet er vel de to største medgangssupportere som finnes i landet her.

 

Fakta er at Norge har et lag som trolig aldri kommer til å hevde seg noe særlig ute i Europa igjen. Vi har rett og slett ikke hengt med i utviklingen.

Lenke til kommentar

Det var da svært til negativ sortmaling :p

 

Hva med å erkjenne at Island ikke er noe dårlig lag lenger. Og de har en superstjerne.

Store nasjoner har hatt problemer med Island på Island.

 

Ingen ventet at Norge skulle komme til sluttspill heller.

Men at de aldri kan komme tilbake og kvalifisere seg til sluttspill er bare tull.

 

Nå har de vært nære ved de fleste gangene også under Hareide og kommet til

playoff flere ganger, så de er ikke så langt unna. Kanskje neste gang.

Lenke til kommentar
Jeg så meg hvertfall lei på å sitte mesterskap etter mesterskap uten et lag å holde med. Etterhvert så mistet jeg interessen for norsk landslagsfotball. Media skal vel også ha mye av skylda, som er med på å piske opp all slags dritt før og etter kamper. VG og Dagbladet er vel de to største medgangssupportere som finnes i landet her.

 

Fakta er at Norge har et lag som trolig aldri kommer til å hevde seg noe særlig ute i Europa igjen. Vi har rett og slett ikke hengt med i utviklingen.

 

 

Om man mister interessen av å heie på laget sitt fordi det ikke kommer til mesterskap så er jo det et prakteksempel på å være medgangssupporter, vil du ikke si det? ;)

 

Jeg vet ikke hvilket lag du er vant med å heie på (RBK? Manchester United? Real Madrid?) men det er nå slik at den virkelige testen for supporterne er om de klarer å heie på laget sitt selv når det sliter i motbakke. Også om den motbakken vil ingen ende ta.

 

Det siste Norge trenger er at supportere blir bortskjemte og slik RBK-supportere var etter et dusin seriegull på rad. RBK fikk heldigvis en motgang, som gjorde at flere supportere der modnet og de nå har fått samlet sett bedre supporterholdnigner selv om de slet med en ny generasjon som kun var vant med seire.

 

Så jo bare på all dritten Brann fikk inn i supportermiljøet sitt etter seriegull i 2007. En hel haug med medgangssupportere som begynte å leke eksperter og svartmale det øyeblikk det begynte å butte imot. Endel av dem er heldigvis borte igjen nå, men de kommer vel stormende tilbake om gull er i sikte for igjen å male fanden på veggen og forlate teamet det øyeblikk det butter imot igjen.

 

Norge trenger supportere som er der og støtter laget sitt. Hva er egentlig en genuin supporter? Noe hver bidige som bekler seg med tittelen bør reflektere over. :)

Lenke til kommentar

Klubblag og landslag er to forskjellige ting. Jeg føler hvertfall en helt annen nærhet til klubblaget, i forhold til landslaget som fremstår som en gruppe tilfeldige spillere. Har i grunn aldri sett på meg selv som noen supporter av landslaget i hele tatt. Klart man blir glad om de vinner noen kamper, men lar meg ikke lokke såpass at jeg lar skuffelsene som kommer i rekke og rad gå noe særlig inn på meg.

Lenke til kommentar

skjønne ikke at Carew får spille. han får aldri mål og han faller heller enn å prøve å score. hadde han bare orska å fyrt av istedenfor å prøve å springe ifra de motspillerne så kan han ha fått mål. og rise kan aldri legge på kant til Gamsten. istedenfor så slår han ballen midt i klynga. tør ikke å snakke om midtban til Norge for der e det ikke nokka å si for det va ikke noen prestasjoner der heller.

Lenke til kommentar

Carew gjør en viktig fysisk jobb, dessuten åpner han forsvaret på en utmerket måte. Sterk og god å ha på dødball, nei han scorer ikke bøttevis, men han er nyttig.

Ser ikke for meg så mange andre spisser som kan fylle hans rolle egentlig, men nå er jeg ikke så inne på norske alternativ.

 

Gutta må lære seg å blø for drakta, det er første bud. Fotballen kommer med selvtilitten, men først og fremts må det kjempes.

Lenke til kommentar

Jau, men har vi ikke sett det gang på gang Egil?

Joda Arne, denne svære bamsen drar med seg 2-3 forsvarspillere og åpner dermed opp ved 16 meteren, hvor det da er fritt frem for de Norske spillerene og skli inn silke passningen fra Carew/ kantspiller.

 

Carew er på mange måter alternativ spissen du ønsker vi skulle hatt i Liverpool.

 

Det er viktig å huske på at en del spillere ikke blir bedre en laget gjør deg. For dem som ikke har fått det med seg, så har vi ikke Messi/Torres/Zlatan/Ronaldo profiler på det Norske landslaget.

Fotball er en lag idrett, noen ganger er det kunst, da som oftes av enkeltspillere.

Lenke til kommentar

Jeg får se hvor mye jeg ser av landskampen i dag med tanke på at vi ikke har noe annet enn æren å spille for, da er det etter min mening mer spennende om Skottland klarer å slå Nederland eller ikke.

 

Jeg håper og tror vi slår Makedonia i dag, men frykter Pandev som alltid.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Carew gjør en viktig fysisk jobb, dessuten åpner han forsvaret på en utmerket måte. Sterk og god å ha på dødball, nei han scorer ikke bøttevis, men han er nyttig.

Ser ikke for meg så mange andre spisser som kan fylle hans rolle egentlig, men nå er jeg ikke så inne på norske alternativ.

 

Gutta må lære seg å blø for drakta, det er første bud. Fotballen kommer med selvtilitten, men først og fremts må det kjempes.

 

jaha, og resultatet av hans jobb ender som oftest uten mål. uansett hva dere sier om han så er han alltid en stor flause. hadde han trent litt mer på avslutninger og balanse så kunne han kanskje klart å få mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...