Corlan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ser ikke helt hvem som skulle startet istedenfor huseklepp i en 442. Ingen av de andre er i nærheten like gode. Carew og Huseklepp er nobrainers. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Huseklepp presterer alt for varierende på landskaget til å være en nobrainer. Samme med Moldskred, veldig varierende prestasjon for Tromsø. Et av problemene til landslaget er at vi ikke har noen naturlig spisspartner til Carew. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det var vel Huseklepps første kamp fra start når han spilte forrige gang? I tillegg er det først denne sesongen han virkelig har blomstret. Jeg vil mye heller ha Huseklepp spillende enn Moldskred. Nærteknikken til Huseklepp er flott, han har også blitt mye klokere som spiller. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Mener han spilte for landslaget tidligere i år uten å imponere. Men mulig jeg husker feil. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Mener han spilte for landslaget tidligere i år uten å imponere. Men mulig jeg husker feil. Moldskred eller Huseklepp har da aldri spilt/tatt ut i landslaget før nå i det siste noen av dem! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Mener han spilte for landslaget tidligere i år uten å imponere. Men mulig jeg husker feil. Blander han sikkert med en annen. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Startet ikke Huseklepp mot Sør Afrika? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Sant det, men de fleste var jo skuffende mot dem uansett. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Startet ikke Huseklepp mot Sør Afrika? Jeg sa i det siste DVS alle kampene i 2009 Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Sør Afrika kampen var i år. Huseklepp spilte også litt på slutten av Tyskland kampen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Men man kan jo ikke forvente at han skal prestere i 40 graders varme heller da. Uansett, så tok ikke Norge den kampen så seriøst. Stilte med tre innbyttere og sånt jo. Han imponerte mot Skottland, og burde helt klart få starte mot Island. Håper vi stiller med samme lag. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Sør-Arfika kampen var en elendig kamå fra hele norges side, samt at det var off season for tippeligaspillere som Huseklepp. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Me har fordelen med at nesten alle Island's spelarar spelar i Tippeligaen. Dei seier litt om nivået til landslaget deiras... Dei einaste utenalandsproffane deiras eg kjem på i farten er Gudjohnson og Pall Gunnarson som er ute av kampform. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Grétar Steinsson (Bolton), Hermann Hreiðarsson (Portsmouth), Veigar Pall Gunnarsson (Nancy), Emil Hallfredsson (Barnsley), Brynjar Gunnarsson (Reading), Aron Gunnarsso n (Coventry), Eidur Guðjohnsen (Monaco), Heidar Helguson (QPR) Så noen har de, selv om det er langt fra sikkert alle disse er tatt ut og spiller. Lenke til kommentar
nico1981 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Her kommer noen tanker rundt landskampen, laguttak og motstanderen. Keeper: Jon Knudsen skaper mer ro og trygghet bakerst enn det en noe ustabil Jarstein eller fersk Bugge hadde gjort. Enkelt valg. Høyre back: Ser Høgli og Høiland som relativt jevne på denne plassen. Høgli bør få tillitt etter grei landskamp sist, men må tørre og slippe seg fremover i banen. Venstre back: Riise er fortsatt hakke vassere enn utfordrerne. Stopper: Hangeland er selvskreven. Stopper: Wæhler vs Reginiussen. Wæhler fordi han har mer tid sammen med Hangeland. Sentral midt: Hauger vs Grindheim. Hauger fordi han er bedre med ballen i beina og bedre i oppbygningsfasen. Har vært god i hele år. Grindheim er for nøytral på landslaget. Indreløper: Hoseth. God defensivt og kreativ offensiv. Liker han bedre som indreløper i 4-5-1/4-3-3 enn som én av to sentrale i 4-4-2. Indreløper: B.H.Riise. Terrier som orker og løpe etter andreballene som detter ned rundt Carew dersom vi må slå langt. Kant: Huseklepp. En av eliteseriens 3 beste spillere i år. Ser gjerne at han drar seg inn mot Carew så ofte som mulig og blir liggende som en spiss nr 2. Kant. Moldskred. Måltyv som fortjener sjansen. Ser også gjerne at han drar seg inn mot Carew, og lar backene våre komme opp på utsiden. Spiss. Carew. Ingen utfordrere. Som dere ser vil jeg gjerne ha med både Huseklepp og Moldskred på banen samtidig. Hvis disse kan vandre litt inn og ut fra kanten tror jeg dette kunne vært en fin løsning. Dersom dette ikke fungerer har vi gamst i bakhånd som kan komme inn, og legge om til 4-4-2, med Carew/Huseklepp på topp. Når det gjelder Island så har nok de i et sterkere lag enn det mange tror. De sliter litt i midtforsvaret, men har svært gode backer i Steinsson og Hreidarsson. Håper de bruker Pall Gunnarson som høyre kant, og ikke som en sentral hengende spiss. Synes han er mindre farlig på kanten. Ellers solid midtbane med Hallfredsson og 2-3 x Gunnarsson. Spissene er farlige, Gudjohnsen og Helguson. Håper Carew kan utfordre stopperne til Island, der har vi en mulighet, og det vet drillo. Jeg har tro på seier! Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Er ikke en gang vitse i å snakke om forsvarsrekka Riise - hangeland - Wæhler - Høgli er selvskrevne. Høgli har hatt en enorm utvikling er er voldsomt offensiv. Bl.a. Drivkraften bak norges 2-0 mål mot Skotlland. På midten vil jeg hverken ha Grindheim eller Hauger. Hauger skulle ikke en gang vært tatt ut. I en 442 Vil jeg ha Gamst - Brenne - Hoseth - BH Riise fra venstre mot høyre. Toppen er selvskreven med huseklepp og Carew. Jonsen Høgli - Wæhler - hangeland - JA Riise BH Riise- Brenne - Hoseth - Gamst Carew - Huseklepp Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Synd at Skjelbred er skada, då mister me den offensive drivkraften som me trenger. Vil helst sjå Hauger-Grindheim enn Brenne-Hoseth. Trur ikkje Brenne får spela frå start, som sagt tidligare så bytter man ikkje på ein vinnande lag. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Enig i at man ikke skal bytte på et vinnende lag, men synes grindheim har vært fryktelig anonym Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Men er det betre å bytte han ut med Brenne? Som bare har spelt 3 A-landskamper. Då ville eg heller bruke BH Riise og brukt Braathen på kant. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Braathen er om mulig enda mer ustabil. brenne er i mine øyne et godt valg. Han er meget god offensivt, og er dritflink til å lukte hvor nedfallsfrukten dukker opp. Synes abslutt han fortjener en sjans. Men forventer på ingen måte at han starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå