Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grétar Steinsson (Bolton), Hermann Hreiðarsson (Portsmouth), Veigar Pall Gunnarsson (Nancy), Emil Hallfredsson (Barnsley), Brynjar Gunnarsson (Reading), Aron Gunnarsso n (Coventry), Eidur Guðjohnsen (Monaco), Heidar Helguson (QPR)

 

Så noen har de, selv om det er langt fra sikkert alle disse er tatt ut og spiller.

Lenke til kommentar

Her kommer noen tanker rundt landskampen, laguttak og motstanderen.

 

Keeper: Jon Knudsen skaper mer ro og trygghet bakerst enn det en noe ustabil Jarstein eller fersk Bugge hadde gjort. Enkelt valg.

 

Høyre back: Ser Høgli og Høiland som relativt jevne på denne plassen. Høgli bør få tillitt etter grei landskamp sist, men må tørre og slippe seg fremover i banen.

 

Venstre back: Riise er fortsatt hakke vassere enn utfordrerne.

 

Stopper: Hangeland er selvskreven.

 

Stopper: Wæhler vs Reginiussen. Wæhler fordi han har mer tid sammen med Hangeland.

 

Sentral midt: Hauger vs Grindheim. Hauger fordi han er bedre med ballen i beina og bedre i oppbygningsfasen. Har vært god i hele år. Grindheim er for nøytral på landslaget.

 

Indreløper: Hoseth. God defensivt og kreativ offensiv. Liker han bedre som indreløper i 4-5-1/4-3-3 enn som én av to sentrale i 4-4-2.

 

Indreløper: B.H.Riise. Terrier som orker og løpe etter andreballene som detter ned rundt Carew dersom vi må slå langt.

 

Kant: Huseklepp. En av eliteseriens 3 beste spillere i år. Ser gjerne at han drar seg inn mot Carew så ofte som mulig og blir liggende som en spiss nr 2.

 

Kant. Moldskred. Måltyv som fortjener sjansen. Ser også gjerne at han drar seg inn mot Carew, og lar backene våre komme opp på utsiden.

 

Spiss. Carew. Ingen utfordrere.

 

 

Som dere ser vil jeg gjerne ha med både Huseklepp og Moldskred på banen samtidig. Hvis disse kan vandre litt inn og ut fra kanten tror jeg dette kunne vært en fin løsning. Dersom dette ikke fungerer har vi gamst i bakhånd som kan komme inn, og legge om til 4-4-2, med Carew/Huseklepp på topp.

 

Når det gjelder Island så har nok de i et sterkere lag enn det mange tror. De sliter litt i midtforsvaret, men har svært gode backer i Steinsson og Hreidarsson. Håper de bruker Pall Gunnarson som høyre kant, og ikke som en sentral hengende spiss. Synes han er mindre farlig på kanten. Ellers solid midtbane med Hallfredsson og 2-3 x Gunnarsson. Spissene er farlige, Gudjohnsen og Helguson. Håper Carew kan utfordre stopperne til Island, der har vi en mulighet, og det vet drillo.

 

Jeg har tro på seier!

Lenke til kommentar

Er ikke en gang vitse i å snakke om forsvarsrekka Riise - hangeland - Wæhler - Høgli er selvskrevne. Høgli har hatt en enorm utvikling er er voldsomt offensiv. Bl.a. Drivkraften bak norges 2-0 mål mot Skotlland.

 

På midten vil jeg hverken ha Grindheim eller Hauger. Hauger skulle ikke en gang vært tatt ut. I en 442 Vil jeg ha Gamst - Brenne - Hoseth - BH Riise fra venstre mot høyre.

 

Toppen er selvskreven med huseklepp og Carew.

 

Jonsen

Høgli - Wæhler - hangeland - JA Riise

BH Riise- Brenne - Hoseth - Gamst

Carew - Huseklepp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...