Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Daniel Braathen spiller bare på marginer. Han prøver stadig vekk og slå tunneller eller andre fikse finter der motstanderen må gå på for at han skal kunne lykkes.

 

Spiller i Frankrike, ikke sant?

Norske spiller i Frankrike har som regel fått et løft (spesielt teknisk). Eksempler er Arne larsen Økland, Hans Hermann Hendriksen .. og en til jeg ikke husker i farten :roll:

 

Så lenge Braaten gjør det bra der, vil han nok komme etterhvert tror jeg.

Torstein Helstad spelar også i Frankrike. Trur ikkje han har fått eit spesielt stort løft. Men det er nok andre spelarar som har gjort det. Trur ikkje det er lurt av Huseklepp å gå til ein fransk klubb. Av dei stjernene dei siste åra som har endt der, har som regel råtnet vekk. Han bør heller gå til spania eller england (det er faktisk interesse for han i PL).

Lenke til kommentar
Daniel Braathen spiller bare på marginer. Han prøver stadig vekk og slå tunneller eller andre fikse finter der motstanderen må gå på for at han skal kunne lykkes.

 

Spiller i Frankrike, ikke sant?

Norske spiller i Frankrike har som regel fått et løft (spesielt teknisk). Eksempler er Arne larsen Økland, Hans Hermann Hendriksen .. og en til jeg ikke husker i farten :roll:

 

Så lenge Braaten gjør det bra der, vil han nok komme etterhvert tror jeg.

Torstein Helstad spelar også i Frankrike. Trur ikkje han har fått eit spesielt stort løft. Men det er nok andre spelarar som har gjort det. Trur ikkje det er lurt av Huseklepp å gå til ein fransk klubb. Av dei stjernene dei siste åra som har endt der, har som regel råtnet vekk. Han bør heller gå til spania eller england (det er faktisk interesse for han i PL).

 

 

Ja nå følger jeg lite med for tiden. Vet ikke mye om hvem som spiller hvor.

Kunne vært interessant med en oversikt over utenlandsproffer som jevnlig oppdateres.

Fins det noe slikt? Det har jeg ofte etterlyst.

 

Og Frankrike er vel sikkert ikke det de var fotballmessig. På 80-tallet holdt de jo et svært høyt europeisk nivå. Bedre enn England feks.

Nå er det vel England, Spania eller Italia som er tingen.

Lenke til kommentar
Torstein Helstad spelar også i Frankrike. Trur ikkje han har fått eit spesielt stort løft. Men det er nok andre spelarar som har gjort det. Trur ikkje det er lurt av Huseklepp å gå til ein fransk klubb. Av dei stjernene dei siste åra som har endt der, har som regel råtnet vekk. Han bør heller gå til spania eller england (det er faktisk interesse for han i PL).

Om en norsk spiller får spille fast på et fransk lag så vil det nesten alltid være bedre enn å spille i TL. Det stemmer at den spanske og engelske ligaen er bedre enn den franske, men det er ikke mange norske spillere som vil få spilletid der. Ergo er ofte fransk fotball en god løsning for å få trening på høyere nivå.

 

Når det gjelder Helstad så er jo han såpass gammel at han ikke kan ha den samme utviklingen som en yngre spiller.

Lenke til kommentar

Kah, Grindheim og Tarik spiller i Nederland. Strømstad, Helstad og Braaten spiller i Frankrike. Nivået er på generelt basis høyere i Frankrike enn i Nederland. Jeg tror det er bra for Huseklepp hvis han kommer seg ut i en fransk klubb som vil gi han fast spilletid. Den franske ligaen er teknisk og nærmest alle offensive spillere i Frankrike er gode med mann i rygg

Lenke til kommentar
Daniel Braathen spiller bare på marginer. Han prøver stadig vekk og slå tunneller eller andre fikse finter der motstanderen må gå på for at han skal kunne lykkes.

 

Spiller i Frankrike, ikke sant?

Norske spiller i Frankrike har som regel fått et løft (spesielt teknisk). Eksempler er Arne larsen Økland, Hans Hermann Hendriksen .. og en til jeg ikke husker i farten :roll:

 

Så lenge Braaten gjør det bra der, vil han nok komme etterhvert tror jeg.

Torstein Helstad spelar også i Frankrike. Trur ikkje han har fått eit spesielt stort løft. Men det er nok andre spelarar som har gjort det. Trur ikkje det er lurt av Huseklepp å gå til ein fransk klubb. Av dei stjernene dei siste åra som har endt der, har som regel råtnet vekk. Han bør heller gå til spania eller england (det er faktisk interesse for han i PL).

 

 

Ja nå følger jeg lite med for tiden. Vet ikke mye om hvem som spiller hvor.

Kunne vært interessant med en oversikt over utenlandsproffer som jevnlig oppdateres.

Fins det noe slikt? Det har jeg ofte etterlyst.

 

Og Frankrike er vel sikkert ikke det de var fotballmessig. På 80-tallet holdt de jo et svært høyt europeisk nivå. Bedre enn England feks.

Nå er det vel England, Spania eller Italia som er tingen.

 

 

Oversikt:

 

England:

- Brede Hangeland (Fulham)

- Morten Gamst Pedersen (Blackburn)

- John Carew (Aston Villa)

- Christian Kalvenes (Burnley)

- Bjørn Helge Riise (Fulham)

 

Italia:

- John Arne Riise

 

Spania:

- Dag Alexander Olsen (Valencia)

 

Nederland:

- Pah Modo Kah (Roda)

- Tarik Elyounoussi (Heerenveen)

- Christian Grindheim (Heerenveen)

- Flamur Kastrati (Twente)

 

Frankrike:

- Alexander Tettey (Rennes)

- Thorstein Helstad (Le Mans)

- Fredrik Strømstad (Le Mans)

- Daniel Braathen (Toulouse)

- Vegard Landaas (Monaco)

 

Danmark:

- Daniel Freheim Holm (Aalborg)

- Kjetil Wæhler (Aalborg)

- Espen Ruud (OB)

- Atle Roar Håland (OB)

 

Japan:

- Frode Johnsen (Shimizu S-Pulse)

 

 

Tror jeg har fått med meg de fleste nå (Korriger meg om jeg har glemt noen)

 

Var faktisk en del utenlandske proffer ja:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...