Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Carew - huseklepp er beste spisskomboen vi har hatt på årevis. Spiller fletta av carew ivers eller ivers huseklepp

 

Og dette vet du fordi?

Ivers er vel en av de beste tilretteleggere på topp.

Hadde vært gøy å se Ivers å Huseklepp på topp.

 

Sier ikke at Carew og Huseklepp er en dårlig kombinasjon, men greit å ha alternativer.

Lenke til kommentar
Carew - huseklepp er beste spisskomboen vi har hatt på årevis. Spiller fletta av carew ivers eller ivers huseklepp

 

Og dette vet du fordi?

Ivers er vel en av de beste tilretteleggere på topp.

Hadde vært gøy å se Ivers å Huseklepp på topp.

 

Sier ikke at Carew og Huseklepp er en dårlig kombinasjon, men greit å ha alternativer.

 

Du kan ta formkurve, se på hva som skjedde her om dagen på ullevål, se på Huseklepps vilje til å ta løp og posisjonere seg. Ivers synger på siste verset, og er mange hakk verre enn Huseklepp. Kobinasjonen med en stor targetman som Carew som evner å holde på ballen med 3 spillere på seg lager enorme rom for en kjapp liten spirrevipp som Huseklepp. Det blir målsjanser av sånt, i motsetning til carew/ivers som stort sett har fysikken på sin side.

 

Carew/huselklepp blir fin fotball rett og slett pga de forskjellige egenskapene de har.

Lenke til kommentar

Det beste med komboen Husmusen og Carew var samspillet dem imellom. I situasjonen hvor Skottland får en utvist hopper Huseklepp over ballen, mens Carew rykker. Det er noe komboen Huseklepp-Nielsen Huseklepp-Karadas aldri har fått til. Bare synd Huseklepp ikke fant Carew mer i boksen når han hadde ball på kant, men det kommer nok. I slike situasjoner ville kanskje Ivers være bedre enn Carew. Ivers er stort sett en bedre hodespiller/boksspiller enn Carew.

Lenke til kommentar
Alternativer blir det selvfølgelig alltid. Drillo tar selvfølgelig ut mer enn 2 spisser i en tropp, men alt annet enn huseklepp/carew burde være nettop det. Alternativer. Blir mektig skuffa hvis ikke nettop Carew/Huse starter mot Island.

 

Helt enig at det er beste kombinasjon pr dags dato, men tror som mot Island der duellspill er viktig at Ivers kan gjøre mer i fra seg... kan tenke meg at Norge kunne gå ut ekstra offansivt med en 4-3-1-2 formasjon der Ivers henger bak spissene... men kanskje litt for offansivt :p (Er som sagt Nederlender og elsker offansiv fotball ;) hehe)

Lenke til kommentar
Daniel Braathen spiller bare på marginer. Han prøver stadig vekk og slå tunneller eller andre fikse finter der motstanderen må gå på for at han skal kunne lykkes.

 

Spiller i Frankrike, ikke sant?

Norske spiller i Frankrike har som regel fått et løft (spesielt teknisk). Eksempler er Arne larsen Økland, Hans Hermann Hendriksen .. og en til jeg ikke husker i farten :roll:

 

Så lenge Braaten gjør det bra der, vil han nok komme etterhvert tror jeg.

Lenke til kommentar
Daniel Braathen spiller bare på marginer. Han prøver stadig vekk og slå tunneller eller andre fikse finter der motstanderen må gå på for at han skal kunne lykkes.

 

Spiller i Frankrike, ikke sant?

Norske spiller i Frankrike har som regel fått et løft (spesielt teknisk). Eksempler er Arne larsen Økland, Hans Hermann Hendriksen .. og en til jeg ikke husker i farten :roll:

 

Så lenge Braaten gjør det bra der, vil han nok komme etterhvert tror jeg.

 

 

Ousman Nyan har spilt i Frankrike

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan det går med Pa Madou Ka i Roda? Hørt lite om han de siste årene. Roda er vel faktisk i Eresdivise enda så vidt jeg vet.

Han spiller fast på Roda, og er vel nesten kaptein på det laget! Kah har fått muligheten to ganger de siste årene (Senegal og Montenegro), men begge kampene spilte Norge rævva dessverre. Jeg mener han fortjener en sjanse på landslaget igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...