Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Jeg likte løsninga med Grindheim-Hoset på midt, for de utfyller hverandre perfekt... Bare synd man ikke så det da begge var i Enga, men de utfyller hver sin sentrale midt rolle!

 

Jeg håper virkelig vi får sett en Elyounoussi i Nederland denne sesongen! Helt klart en styrke om han kommer i form igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen gruppetoere får gå direkte.

 

Determining Europe's runners-up

 

When the group phase of European Zone qualifying reaches its conclusion on 14 October 2009, the nine section winners will be guaranteed a place at the 2010 FIFA World Cup South Africa™. Thereafter, the eight best runners-up will compete in two-legged play-offs, with the continent's four remaining tickets to the world finals at stake.

 

Group 9 consists of five teams, one less than the other pools. When calculating the best runners-up, therefore, matches played against the sixth-placed finishers in Groups 1 to 8 will not be taken into consideration. The criteria will be as follows;

 

- Total points

- Goal difference

- Goals scored

- Goals scored away from home

- Disciplinary record *

- Drawing of lots

 

De åtte beste får play off. Så den dårligste toeren ryker ut. Men det jeg ikke visste var at de toerne fra gruppene med 6 lag, (alle unntatt vår) får poenggevinsten fra kampene mot gruppens dårligste lag strøket.

 

Så det øker jo sjansene litt da.

Lenke til kommentar

Endelig fikk Norge det til:)

 

En god gjennomført kamp uten noe å irritere seg over (unntatt det målet Carew ikke fikk)

 

Syns Norge spilte med en ro i spillet sitt som jeg ikke har sett på lang tid. De hadde en samlet trygghet som de tok med seg helt fra keeper og frem til angriperne. Vi hadde en midtbane som tok tak, og laget hadde full kontroll gjennom så og si hele kampen.

 

Veldig bra å se at Huseklepp grep sjansen sin, og det kan se ut til at han blir fast makker sammen med Carew. De fungerte bra sammen i dag.

 

Gleder meg stort til neste kamp mot Island:)

 

 

Vil si at alle folk som er medgangssupportere kan holde godt kjeft om denne kampen. De som går rundt og klager hver gang Norge har gjort en dårlig kamp, har ikke like stor rett til å hylle laget når det gjørdet bra, som folk som faktisk holder med laget i tynt og tykt.

Lenke til kommentar

En bra kamp av Norge, men tror ikke vi skal juble alt for høyt enda. Skottland gikk for 1 poeng, og fikk en mann utvist og et mål i mot rett etter på. Det var flere ganger at Skottland rett og slett spilte ut Norge med en spiller mindre.

 

Det positive er jo at vi faktisk klarer å score mål, og flere kunne det fort ha kommet (skulle vel vært et til, Carew sin var inne).

 

Ser det er heftig diskusjon rundt Carew. Han er en god spiss og med bedre avslutter egenskaper hadde han vært blant de aller beste i verden.

 

Så det var en som nevnte at Grindheim ikke syntes så mye i dag, men han er en spiller som legger ned mye arbeid som man ikke legger så godt merke til. Tror han hadde en litt defansiv rolle i dag så Hoset skulle få mere firhet fremover.

 

Skjer med det nye designet?

Lenke til kommentar
En mindre i vår gruppe ja. Hvordan systemet virker i forhold til allurat det vet jeg ikke.

 

Det betyr vel i hovedsak slik jeg har forstått det at når man skal se på dårligste gruppetoere og vi har, la oss si 12 poeng, og et annet lag har 16 poeng så vil poengene de tok fra bunnlaget i gruppen "fjernet" og dermed vil nok mange gruppetoere miste 4 og 6 poeng. Det er altså fullt mulig for oss å gå videre.

 

Ok

 

Ja da stiller saken seg annerledes. Om det blir play-off, tror jeg Drillo vil være bedre på det enn Hareide og Semb.

Lenke til kommentar

Gidder ikke ta helt av. Vi husker alle Tysklandkampen, vi var i ekstase og nå skulle vi opp på rankingen og Drillo skulle plustelig styre skuta i overskuelig fremtid. Dog veldig positivt å se spillere som gir alt, bare det gir meg grunn til å bry meg om landslaget. Skryt for alt folk møtte opp også...

 

Mest positivt syntes jeg det er at vi har fått inn Huseklepp han gjør ikke alle oppspillene mot være helt nøyaktige på spiller, rett mot mål siden han har evnen til å ta av en mann eller to eller holde på ballen og få flere folk opp.

 

Tviler likevel på play-off plass, ville vært for godt til å være sant...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Syns forresten at Høgli hadde en fin kamp

Ja, han var svært positiv.

 

Syntes så og si alle presterte brukbart, men Grindheim så jeg svært lite til. Så eneste forandringen fra dette laget ville vært erstatte han med enten Tettey, Skjelbred eller Hauger.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Syns forresten at Høgli hadde en fin kamp

Ja, han var svært positiv.

 

Syntes så og si alle presterte brukbart, men Grindheim så jeg svært lite til. Så eneste forandringen fra dette laget ville vært erstatte han med enten Tettey, Skjelbred eller Hauger.

 

var innom samme tanken. Ville helst sett Hauger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...