Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva som er annerledes fra før kampen. Laget er fortsatt milevis fra noe sluttspill. Forsvaret gjør fortsatt tabber som ikke ble særlig utnyttet av Skottland. Vi er heldige som får en nazi-dommer som viser ut motstanderens beste forsvarer, men det kunne ganske fort ha gått andre veien. Blir det uavgjort eller tap i neste kamp er vel landslagsfotballen tilbake i knestående og sutringen fortsetter.

 

Begge de to situasjonene var gult kort med den lista dommeren la ut.. Det var forsvareren selv som drok i drakta på siste mann rett etter å ha fått ett gult kort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt hva som er annerledes fra før kampen. Laget er fortsatt milevis fra noe sluttspill. Forsvaret gjør fortsatt tabber som ikke ble særlig utnyttet av Skottland. Vi er heldige som får en nazi-dommer som viser ut motstanderens beste forsvarer, men det kunne ganske fort ha gått andre veien. Blir det uavgjort eller tap i neste kamp er vel landslagsfotballen tilbake i knestående og sutringen fortsetter.

 

Skjønner du ikke hva som er annerledes i dag?

Norge spilte for en gangs skyld fin og underholdende fotball, og skorte fire mot Skottland.

Var langt i fra bare dommeren som fikset dette.

Lenke til kommentar
Skjønner du ikke hva som er annerledes i dag?

Norge spilte for en gangs skyld fin og underholdende fotball, og skorte fire mot Skottland.

Var langt i fra bare dommeren som fikset dette.

 

Jo det var morsomt å se på. Men VM-håpet er like tynt som det var før kampen. Norge er ikke bare avhengig av at kampene i gruppa her går vår vei, men kampene i de andre gruppene må også ende på en viss måte.

 

Så da er det neste EM-kvalikk fra 2010 som er håpet. Og jeg tviler på at det laget her spiller stabilt god fotball i tre år fremover. Men så er jeg ikke særlig positiv til det norske landslaget heller da.

Lenke til kommentar
nydelig angrep, det som første til det siste målet. Håper bare at carew blir byttet ut snart. Eneste han har vært god for i dag er å gi gule kort til skottland. Han har ingenting på landslaget å gjøre!

 

 

Nei, han er jo bare Norges beste spiller. (ikke i denne kampen, men du veit hva jeg sikter til)

 

nekter ikke på at carew er en god spiller, men han spiller sjeldent godt på landslageget. Du kan vel kanskje selv fortelle hvor mange mål han har på landslaget og hvor mange kamper han har? Som spiss gjør han ikke jobben sin godt og jeg mener at noen andre burde fått prøvd seg for lenge siden!

 

21 mål på 71 kamper, helt greit for en mann som gjør så mye annet. Se hvordan Carew åpner opp for de andre spillerene. Se hvor mange ganger skottene må bruke ulovlige midler for å stoppe Carew. Han er et beist. Antagelig en av verdens tre sterkeste spisser, hvis ikke den aller sterkeste, i tillegg besitter han stor hurtighet. Det er lett å spille spiss ved siden av Carew.

 

jeg synes alle dere som har sagt at Morten ikke er god nok for Norge, skal trekke tilbake det

 

Enig

 

Herlig!!! Nå ble jeg litt stolt igjen!! Håper vi går til VM nå :p

 

Alle snakker som at nå er Vm-håpet reelt. Men som sagt skal det mer til enn at vi vinner resten.

Skottland må tape poeng.

 

Men vanskeligst blir det å ikke ende opp som dårligste toer. Hvis en ser på de andre gruppene, hvilke lag som ligger på andre plass, hva de har å gå på ndg kamper og poeng, så er sjansen mikroskopisk.

Vi kan få max 12 poeng. Det vil nesten helt sikkert ikke holde.

 

Du tror virkelig ikke at alle andre toere kommer til å få "beholde" alle poengene sine? Vi har en mindre i gruppa vår og det betyr at mange andre toere vil miste poeng de har tatt fra den dårligste i gruppa, dermed er det faktisk ikke så usannsynlig at vi kan få kval. plass med seiere mot Island og Makedonia.

 

Hoseth spilte seg på ingen måte inn på laget, men Huseklepp+Carew= <3

 

Brenne for Hoseth neste gang plx!

 

Hoseth var god med unntak av de siste 10 - 15 min når han ikke var like fokusert, ikke snakk om at han skal tas ut av laget hvis han holder denne formen fremover.

 

Må nå presiseres at det var 0-0 da de var like mange på banen. Og Skottland er ikke akkurat en stormakt.

 

Nå presiseres det at det fort kunne ha vært mål hvis det ikke hadde vært for skotter som må gå ulovlig til verks for å stoppe oss. Det kunne fort ha vært mer enn en skotte utvist. Fenomenal oppvisning av Norges fotball-landslag og beviset på at det finnes flere norske spillere som holder et høyt nivå, selv om ligaen jevnt over ikke er god.

Lenke til kommentar
Skjønner du ikke hva som er annerledes i dag?

Norge spilte for en gangs skyld fin og underholdende fotball, og skorte fire mot Skottland.

Var langt i fra bare dommeren som fikset dette.

 

Jo det var morsomt å se på. Men VM-håpet er like tynt som det var før kampen. Norge er ikke bare avhengig av at kampene i gruppa her går vår vei, men kampene i de andre gruppene må også ende på en viss måte.

 

Så da er det neste EM-kvalikk fra 2010 som er håpet. Og jeg tviler på at det laget her spiller stabilt god fotball i tre år fremover. Men så er jeg ikke særlig positiv til det norske landslaget heller da.

 

Know, tviler selv på at vi klarer å komme til VM, men denne kampen er en stor forbedring, og en etterlengtet opptur. :)

Lenke til kommentar

På grensen til det tåpelige å klage på Carew i dag. Han laget målet til Huseklepp ut av ingenting, scoret et mål som desverre ikke ble godkjent, og hadde 2 stolpeskudd. For ikke å nevne at Carew med ballen i beina binder opp minst 2-3 forsvarsspillere, hvilket åpner enorme rom for Huseklepp.

 

Carew var dritgod, og uten tvil en av de viktigste, hvis ikke den viktigste spilleren vi har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Var glad at gamsten tok det siste frisparket. Tror ikke at Rise hadde kommet til å skåret der.  Enig at håper på Huseklepp og Iversen i neste kamp. Begge gjør det bedre enn Carew på landslaget og de har mye mer kamp trenig atm.

Ser du virkelig bare på antall mål som spillere scorer? Med Carew må du nok se på en litt annen måte, har du han som spiss har du et godstog som brøyter bane for andre, han er jo både stor, sterk og hurtig så forsvarerne sliter litt med han. Du så for eksempel i dag når han kunne ta ballen med ryggen vendt mot mål og likevel snu seg, riste av seg noen spillere og skyte? Og samtidig så var forsvaret dems så opptatte med å knekke Carew at Huseklepp kom snikende inn fra siden.

 

Nei huff, takke meg langt mer til Carew enn Steffen Iversen. Carew er i mine øyne en virkelig arbeidshest som Norge trenger der fremme mens Steffen er bare mer en goalgetter, noe Carew også er. Carew > Steffen.

Lenke til kommentar
Herlig!!! Nå ble jeg litt stolt igjen!! Håper vi går til VM nå :p

 

Alle snakker som at nå er Vm-håpet reelt. Men som sagt skal det mer til enn at vi vinner resten.

Skottland må tape poeng.

 

Men vanskeligst blir det å ikke ende opp som dårligste toer. Hvis en ser på de andre gruppene, hvilke lag som ligger på andre plass, hva de har å gå på ndg kamper og poeng, så er sjansen mikroskopisk.

Vi kan få max 12 poeng. Det vil nesten helt sikkert ikke holde.

 

Du tror virkelig ikke at alle andre toere kommer til å få "beholde" alle poengene sine? Vi har en mindre i gruppa vår og det betyr at mange andre toere vil miste poeng de har tatt fra den dårligste i gruppa, dermed er det faktisk ikke så usannsynlig at vi kan få kval. plass med seiere mot Island og Makedonia.

 

Er ikke sikker hva du mener med det første. Det er vel bare et par som har 10 og 11 poeng. Resten har 12 eller mer. Det er gode lag med flere kamper igjen.

 

En mindre i vår gruppe ja. Hvordan systemet virker i forhold til allurat det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
En mindre i vår gruppe ja. Hvordan systemet virker i forhold til allurat det vet jeg ikke.

 

Det betyr vel i hovedsak slik jeg har forstått det at når man skal se på dårligste gruppetoere og vi har, la oss si 12 poeng, og et annet lag har 16 poeng så vil poengene de tok fra bunnlaget i gruppen "fjernet" og dermed vil nok mange gruppetoere miste 4 og 6 poeng. Det er altså fullt mulig for oss å gå videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...