Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag

Anbefalte innlegg

Myggen kan ikke heve noe lag. Han hever ikke nivået på spillet i Start, og spiller stort sett veldig enkelt, med andre bare støttepasninger. Han klarer vel ikke å holde en omgang en gang så han har ingenting på landslaget å gjøre.

Jeg har sett Myggen i to kamper og i begge slo han de desidert beste gjennombruddspasningene av norske spillere. Spesielt mot mitt eget Brann åpnet han opp forsvaret med silkefoten sin ved tre-fire anledninger, som stort sett også stod for det Start hadde å by på i den kampen.

Det stemmer derfor ikke at han "bare slår støttepasninger", det er urettferdig mot mannen som så langt ligger ganske høyt oppe på spillerbørsene i de større aviser (14. plass av norske spillere i eks. VG). Silkefoten og det kreative blikket/oversikten er der fortsatt. Der han har tapt seg er intensiteten/aksellerasjonen, han kan bli litt for nonchalant. men igjen, han har kun en håndfull kamper så han er ikke noe mer ute av form enn yngre spillere som kommer tilbake fra lengre skadeavbrekk (eks. Eirik Bakke i år og Huseklepp i fjor). Han er og forblir en av de beste norske når det kommer til gjennombrudspasninger, for han har et overblikk av en annen verden. :)

Det er greit om karen, som faktisk har prestert, kan få passet riktig påskrevet og ikke ensidig negativt og stigmatiserende. Holder mer enn en omgang gjør han også, gamle karen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som liker tanken på landslaget rundt EM 2012, her er et landslag som virker realistisk akkurat nå for øyeblikket:

KEEPER

Rune Almenning Jarstein (28)

Lasse Staw (24)

Tobias Johansen (22)

FORSVAR

Brede Hangeland (31)

Tore Reginiussen (26)

Håvard Nordtveit (22)

John Arne Riise (32)

Vadim Demidov (26)

Vegard Forren (24)

Vegard Landaas (22)

MIDTBANE

Morten Gamst Pedersen (31)

Jo-Inge Berget (22)

Magnus Wolff Eikrem (22)

Thomas Kind Bendiksen (23)

Abdisalam Ibrahim (21)

Alexander Tettey (26)

Per Ciljan Skjelbred (25)

Erik Huseklepp (28)

Espen Ruud (28)

Angrep

John Carew (33)

Tarik Elyounoussi (24)

Mergim Hereqi (20)

Mads Stokkelien (22)

Joshua King (20)

MOA (27)

Endret av samebror
Lenke til kommentar

Han er gammel, og det merkes på fysikken hans. Han vil ikke kunne holde det internasjonale nivået når det kommer til fysikk, og han varte vel 14. minutter i forrige kamp. Tidligere har han også ikke orket å spille fulle 90. minutter, og det holder rett og slett ikke for landslaget.

Lenke til kommentar

Hvorfor diskutere Myggen i landslaget når fyren selv har sagt det er uaktuelt å spille for landslaget igjen?

Fyren selv innser han er for gammel og vil ikke risikere skader og slitasje med landslag, så blir jo like aktuellt å foreslå Erik Thorstvedt i mål når man først er i gang.

Lenke til kommentar
Bare jeg som liker tanken på landslaget rundt EM 2012, her er et landslag som virker realistisk akkurat nå for øyeblikket:

KEEPER

Lasse Staw (24)

Tobias Johansen (22)

FORSVAR

Brede Hangeland (31)

Tore Reginiussen (26)

Håvard Nordtveit (22)

John Arne Riise (32)

Vadim Demidov (26)

Vegard Forren (24)

Vegard Landaas (22)

MIDTBANE

Jo-Inge Berget (22)

Magnus Wolff Eikrem (22)

Abdisalam Ibrahim (21)

Alexander Tettey (26)

Erik Huseklepp (28)

Espen Ruud (28)

Angrep

John Carew (33)

Tarik Elyounoussi (24)

Mergim Hereqi (20)

Mads Stokkelien (22)

Joshua King (20)

MOA (27)

Ikke så ille det der, men føler du har glemt noen navn. Eks Christian Grindheim, Håkon Opdal. Men masse unge spillere på listen din som absolutt kan tre frem på landslaget etterhvert. Noen navn har jeg derimot aldri hørt.

Og hvor ble det av Helstad i uttaket egentlig? Har han ikke hatt noen suksess i Frankrike etter den gode åpningen?

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar

Savnet Håland også, som har hatt en knall sesong i Danmark i år. Skjønner at Helstad og Fredrik ble utelatt, spesielt sistnevnte sliter med spilletid.

Vittig at dere nevner Mads som kanditat til EM2012 allerede. Alt han har gjort er å score noen mål, som alle hadde scoret på :p

Lenke til kommentar

KEEPER

Lasse Staw (24)

Tobias Johansen (22)

FORSVAR

Brede Hangeland (31)

Tore Reginiussen (26)

Håvard Nordtveit (22)

John Arne Riise (32)

Vadim Demidov (26)

Vegard Forren (24)

Vegard Landaas (22)

MIDTBANE

Jo-Inge Berget (22)

Magnus Wolff Eikrem (22)

Abdisalam Ibrahim (21)

Alexander Tettey (26)

Erik Huseklepp (28)

Espen Ruud (28)

Angrep

John Carew (33)

Tarik Elyounoussi (24)

Mergim Hereqi (20)

Mads Stokkelien (22)

Joshua King (20)

MOA (27)

Ikke så ille det der, men føler du har glemt noen navn. Eks Christian Grindheim, J. A Riise, Håkon Opdal, Brede Hangeland. Selv om noen av disse da er passert 30, føler jeg de fremdeles har noe å si i landslagssammenheng. Men masse unge spillere på listen din som absolutt kan tre frem på landslaget etterhvert. Noen navn har jeg derimot aldri hørt.

Og hvor ble det av Helstad i uttaket egentlig? Har han ikke hatt noen suksess i Frankrike etter den gode åpningen?

Hvordan kan du savne de når de er på listen?

Lenke til kommentar

KEEPER

Lasse Staw (24)

Tobias Johansen (22)

FORSVAR

Brede Hangeland (31)

Tore Reginiussen (26)

Håvard Nordtveit (22)

John Arne Riise (32)

Vadim Demidov (26)

Vegard Forren (24)

Vegard Landaas (22)

MIDTBANE

Jo-Inge Berget (22)

Magnus Wolff Eikrem (22)

Abdisalam Ibrahim (21)

Alexander Tettey (26)

Erik Huseklepp (28)

Espen Ruud (28)

Christian Grindheim (29)

Angrep

John Carew (33)

Tarik Elyounoussi (24)

Mergim Hereqi (20)

Mads Stokkelien (22)

Joshua King (20)

MOA (27)

Ikke så ille det der, men føler du har glemt noen navn. Eks Christian Grindheim, Håkon Opdal. Men masse unge spillere på listen din som absolutt kan tre frem på landslaget etterhvert. Noen navn har jeg derimot aldri hørt.

Satt inn Grindheim, har tro på at han blir en viktig brikke defensivt i midtbanen om noen år. Men Opdal tror jeg fort kan bli for dårlig, når det gjelder talentene så har jeg putta dem inn der fordi de blir sett som fremtidige stjerner i sine nåværende klubber

Lenke til kommentar

Da burde du ta med Togeir Børven ;) Har ikke debutert på a laget til Odd ennå, men regner han får et par innhopp i løpet av sesongen. Gutten er 17 år, og scoret nylig 8 mål for odd i en cupkamp for juniorlaget. Blir priset relativt høyt av alle som har sett ham spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...