andeik Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Bilde tatt av en Måke fra Lundeura på Runde fuglefjell forrige torsdag EDIT: Det var ingen Havsule allikevel! Endret 31. mai 2007 av andeik Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg ville ha croppet litt, så fuglen ikke blir midtstilt. Ellers var det et fint bilde. Passer godt til emne tittel. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Likte dette bra! Rolig og behagelig. Eneste jeg ønsker er litt mindre luft bak fuglen. Kanskje litt kutting oppe og nede også hadde gjort seg slik at det hadde blitt panorama? Lenke til kommentar
andeik Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg ville ha croppet litt, så fuglen ikke blir midtstilt. Ellers var det et fint bilde. Passer godt til emne tittel. 8752825[/snapback] Men det jeg tenker er, at ved cropping av bildet, vil den truende skyen øverst til venstre forsvinne. Den er også viktig i bildet føler jeg. Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det var et veldig bra bilde.. men tror ikke det er ei havsule.. :S Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Flott bilde, herlig stemning, og det føles som om du har fanget bevegelsen i fuglen veldig bra. Spør meg ikke hvorfor. Som de andre sier, kanskje litt cropping hadde passet seg? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ville tenkt mer på det gyldne snitt 1\3.. Som sagt.. Ellers utrolig fint bilde.. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Det var et veldig bra bilde.. men tror ikke det er ei havsule.. :S 8753004[/snapback] Er 99% sikker på at det er det! Til dere som støtter cropping; Jeg er usikker på hvordan en cropping kan gjøres. Har noen av dere forslag til hvordan jeg kan gjøre det uten å fjerne viktige detaljer og miste stemningen? Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Har vel egentli det samme å si som de fleste andre her inne, med et litt tettere utsnitt på fuglen så den ikke er så midtstilt. Ellers nokså pent bilde, virker som du har fått bra fokus på fuglen Cropping: Bak og litt under fuglen, da forsvinner ikke den skyen oppe til venstre Cropping kan f.eks gjøres i Photoshop. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Nix, det der er ikke en havsule. Havsule ser slik ut. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg synes ikke alt på død og liv må croppes til det gyldne snitt, for meg fungerer denne komposisjonen godt. Venstre del av bildet er mer "åpent", så det plager meg ikke at fuglen er midtstilt. Enig i at skyen oppe til venstre er en viktig del av bildet, og jeg synes bildet kler litt "luft" over og under fuglen. Delikate og fengende farger uten at det blir overdrevet. Alt i alt et veldig bra bilde. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg ser at artsbestemmelse blir diskutert her. Havsule er det definitivt ikke. Magefølelsen min sier at det er en måkefugl, men ut fra de karakteristika vi ser så stemmer det ikke med noen av de vanlige måkeartene. Derfor spør jeg, er fargen på beina realistisk, eller er de i mer rosa? I så fall er det nok en "kjedelig" gråmåke. Bildet syns jeg slett ikke er verst ;-) Lenke til kommentar
andeik Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg ser at artsbestemmelse blir diskutert her. Havsule er det definitivt ikke. Magefølelsen min sier at det er en måkefugl, men ut fra de karakteristika vi ser så stemmer det ikke med noen av de vanlige måkeartene. Derfor spør jeg, er fargen på beina realistisk, eller er de i mer rosa? I så fall er det nok en "kjedelig" gråmåke. Bildet syns jeg slett ikke er verst ;-) 8753686[/snapback] Nei, jeg husker tvert i mot ganske galt! Her er bildet av den NØYAKTIG samme fuglen; Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det der er det vi lokalt kaller en stormåse, vet ikke det virkelige navnet... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nei, jeg husker tvert i mot ganske galt!Her er bildet av den NØYAKTIG samme fuglen; 8753942[/snapback] Ja det er nok ei gråmåke. Det var forresten et godt bilde. Likte godt lyset. Men du har støv på billedbrikka di. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
andeik Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Nei, jeg husker tvert i mot ganske galt!Her er bildet av den NØYAKTIG samme fuglen; 8753942[/snapback] Ja det er nok ei gråmåke. Det var forresten et godt bilde. Likte godt lyset. Men du har støv på billedbrikka di. Mvh Tim Typo 8754518[/snapback] Takk! Ja, jeg vet det! Utrolig irriterende. Sendte det inn kameraet til en lokal fotobutikk som visstnok skulle fjerne det på en time. Det var dårlig utført arbeid for å si det slik. Nå skal det sendes inn til Nikon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå