Gå til innhold

Film: Spiderman Opening Intro [New Special Edition]

Anbefalte innlegg

Dette er da min første 3D intro :) Den er laget for en Minitalk på skolen. Minitalk er en kort engelsk framføring for hele klassen, men min film var ikke akkurat så kort da. Viser faktisk hvordan du lager den perfekte Grandiosa ;) Filmen er laget i After Effects og Photoshop. For å få til disse tøffe effektene, gjekk jeg gjennom to guider;

En hos Videocopilot.net og en fra Adobe sin Total Training for Advanced After Effects film.

Dette er jo da introen til en film på 20 minutter, og på filmen viser jeg hvordan du lager den perfekte pizzaen. På filmen kutter jeg faktisk opp pizzaen med et sabelsverd fra Star Wars :D Men det er da filmen, jeg har lyst å høre hva dere synes om denne introen. Hva som helst.

Om dere har lyst å se hele filmen, så blir det nok dessverre nei. Blir litt for privat om dere skjønner ;)

bBJgPAZ9VdI

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hehe, takk :) Tenker du på CS med fragmovie? Siden jeg holder på med en CS film nå :D Ikke akkurat fragmovie, men litt. Men er ikke ferdig enda. Kan laste det jeg har nå opp til YouTube om du vil? Den er litt skummel :) Tenkte jeg skulle fortsette med å lage en Zombie Mod film til CS. Eller noe annet skummelt.

Lenke til kommentar

Takk takk trevakt :) Det må innrømmes ja at den kan være kjedelig i lengden, og at jeg har fulgt to tutorialer for hovedeffektene. Men jeg har improvisert litt fra tutorialene da ;) F.eks. den med den tunnelen har jeg i slutten at den går ned, som er litt stilig. Og heelt i begynnelsen med skriften har jeg laget det slik at teksten toner fram mens streken såvidt treffer teksten. Edderkoppnettet har jeg laget litt lengre, og litt mer bevegelser fra nett til nett, men der trengs det en forbedring, siden mange av kamerabevegelsene kan begynne litt brått, og noen for tregt. Det i slutten er hjemmelaget :) Med Spiderman som holder Grandiosaen. Om dere hadde hatt DVD-en, så er jeg litt stolt over at når du trykker på "Play" der, så går skriften vekk, og Spiderman flyr vekk fra skjermen med en kul lydeffekt ;) Så begynner minitalken.

Og på den tunnelen i begynnelsen, så brukte Andrew Kramer (han som laget tutorialen), en effekt kalt "Motion Tile", slik at veggene får en speileffekt og kan bli fem ganger lengre. Men jeg brukte ikkke den effekten. Jeg kopierte alle veggene bortover hele tiden, og endte opp med over 100 bilder i tidslinjen :!: Men da var det lettere å lage den tunnelen som går nedover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...