Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 307 kontra Peugeot 406

Anbefalte innlegg

Hei

Har mer eller mindre bestemt meg for å gå for en Peugeot 406 (se linken nedenfor). Men kom plutselig til å tenke på hvorfor jeg ikke har vurdert Peugeot 307. Har ikke prøvekjørt 307 - men utifra bilder etc synes jeg den ser bedre ut (utenifra om ikke annet).

Noen som kan komme med råd/informasjon hva som er den vesentlige forskjellen mellom 307 og 406. Prismessig ser jeg 307 ligger en del under i pris selv på nyere modeller (2004) sammenlignet med 406 som jeg vurderer.

Er 406 romseligere enn 307 ? (Vi er avhengig av god plass i baksetet (3 barnestoler) samt romslig bagasjerom for barnevogn.

407 modellene blir nok en prisklasse for høy for oss.

Bilen jeg vurderer:

Peugeot 406 Stasjonsvogn 2003

Tar i mot alle råd og tips med stor takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner lite til 406, men har prøvekjørt 307SW selv. Den kom på "2. plass" siden vi endte opp med C5. Men den er jo en del billigere da, og vi likte den svært godt. Fordelene er mange med 307SW (Om det er SW modellen du vil ha da...), bl.a. at du kan ta ut et eller flere bakseter og en ekke andre praktiske løsninger. Jeg vil i alle fall anbefale deg en prøvetur og å se nærmere på en slik. Kan jo nevne at bagasjeplassen i 407 virket meget pinglete i forhold til 307... her virker det mer som design har vært viktigere enn praktisk nytteverdi. Men er som sagt grønn på 406...

PS. Vær obs på at det ikke er alle dieslene i 307 som har partikkelfilter. Det var i alle fall ikke standard på 90 hesteren da vi så på. Men 110 hesteren hadde. Kjenner ikke til om dette er vanlig på eldre modeller.

Lenke til kommentar

Begge bilene er meget komfortable for sin klasse, det må jeg virkelig si. Nydelig komfort. 406en er nok litt større enn 307SW ja. Her er det mer smak og behag igrunn.

406 har vært en kjempebil fra Peugeot. Det er svært lite tull med disse bilene og kjøper du en 406 gjør du et godt kjøp. Du får masse bil for penga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...