hean Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Var nettopp en tur på HiFi-Centerkjeden og sjekket ut forsterkere og må si at jeg uten å høre på de nesten forelsket meg i Primare. De ser bare heeelt rå ut Men nå er det jo egentlig lyden som teller og anlegget jeg hadde tenkt meg før dette besøket var en Intergrert forsterker + CD-spiller fra Abrahamsen. Av Primare er det vel den minste forsterkeren Primare I21 kombinert med CD21 eller DVD26 som er mest aktuelt. Høyttalerne jeg hadde tenkt å spille med var ett par B&W DM683 so kommer ut om få dager. Linkene til denne serien finner du under høyttalerdiskusjon. Den endelige avgjørelsen må jeg så klart ta etter en god del lytting men lurer på hvilke erfaringer dere har med disse merkene. Så hva ville du valgt og hvorfor? Endret 31. mai 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har ikke noe erfraringer med noen av dem egentlig, men har jo hørt mye gode ord om begge merkene. Abrahamsens nye integrerte fikk god kritikk i Fidelitys test for noen mnd siden. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Primare I21 er ganske nøytral, det er lett å finne høyttalere som passer. Strømsterk er den også. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Primare I21 er ganske nøytral, det er lett å finne høyttalere som passer. Strømsterk er den også. 8765917[/snapback] Fint å høre... de ser ihvertfall sinnsykt bra ut håper de bare høres slik også. Problemet er å få testet de med høyttaler fra HiFi klubben men når det er utstyr i slike prisklasser ordner d seg nok når den tid kommer om noen måneder. Det jeg synes er litt synd er at når man kjøpe CD-spillere over 10 000 spiller de sjelden DVD-audio og SACD. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Primare I21 er ganske nøytral, det er lett å finne høyttalere som passer. Strømsterk er den også. 8765917[/snapback] Fint å høre... de ser ihvertfall sinnsykt bra ut håper de bare høres slik også. Problemet er å få testet de med høyttaler fra HiFi klubben men når det er utstyr i slike prisklasser ordner d seg nok når den tid kommer om noen måneder. Det jeg synes er litt synd er at når man kjøpe CD-spillere over 10 000 spiller de sjelden DVD-audio og SACD. 8766111[/snapback] I en verden der folk er mer opptatt av komprimert musikk avspilt på pcen sin, tror jeg ikke SACD har noe fremtid. Jeg kommer til å kjøpe meg ny cd-spiller i løpet av måneden, og har egnetlig kommet frem til at SACD ikke er noe jeg kommer til å vektlegge. Om du likevel ønsker mulighet til SACD er Marantz CD7001 er hot tips. De har den blandt annet på Stereofil. Den ligger på min shortlist, men kommer mest sannsynlig til å kjøpe en ren cd-spiller. Jeg kan forresten forsikre deg om at Primare I21 høres minst like bra ut, som den ser bra ut. Har hatt I21 i godt over et år og er bare fornøyd. Endret 2. juni 2007 av Peterman Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 I en verden der folk er mer opptatt av komprimert musikk avspilt på pcen sin, tror jeg ikke SACD har noe fremtid. Jeg kommer til å kjøpe meg ny cd-spiller i løpet av måneden, og har egnetlig kommet frem til at SACD ikke er noe jeg kommer til å vektlegge. Om du likevel ønsker mulighet til SACD er Marantz CD7001 er hot tips. De har den blandt annet på Stereofil. Den ligger på min shortlist, men kommer mest sannsynlig til å kjøpe en ren cd-spiller. Jeg kan forresten forsikre deg om at Primare I21 høres minst like bra ut, som den ser bra ut. Har hatt I21 i godt over et år og er bare fornøyd. 8766554[/snapback] Det er godt mulig, det viktigste er uansett DVD-Audio siden det gir musikken bedre kvalitet med større frekvensområde og høyere sampling noe SACD ikke gir. Fint å høre at Primare I21 er en god forsterker og veldig nøytral som du nevner i førsteinnlegget ditt. En slik forsterker passer sikkert meget bra sammen B&W som gir en varm og lun lyd. Mulig jeg kombinerer med Primare DVD30 som spiller alle lydplater... men den er kostbar Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 I en verden der folk er mer opptatt av komprimert musikk avspilt på pcen sin, tror jeg ikke SACD har noe fremtid. Jeg kommer til å kjøpe meg ny cd-spiller i løpet av måneden, og har egnetlig kommet frem til at SACD ikke er noe jeg kommer til å vektlegge. Om du likevel ønsker mulighet til SACD er Marantz CD7001 er hot tips. De har den blandt annet på Stereofil. Den ligger på min shortlist, men kommer mest sannsynlig til å kjøpe en ren cd-spiller. Jeg kan forresten forsikre deg om at Primare I21 høres minst like bra ut, som den ser bra ut. Har hatt I21 i godt over et år og er bare fornøyd. 8766554[/snapback] Det er godt mulig, det viktigste er uansett DVD-Audio siden det gir musikken bedre kvalitet med større frekvensområde og høyere sampling noe SACD ikke gir. Fint å høre at Primare I21 er en god forsterker og veldig nøytral som du nevner i førsteinnlegget ditt. En slik forsterker passer sikkert meget bra sammen B&W som gir en varm og lun lyd. Mulig jeg kombinerer med Primare DVD30 som spiller alle lydplater... men den er kostbar 8767340[/snapback] Slik jeg ser det, er DVD-Audio et dødt format, SACD har vunnet (i den grad du kan kalle det en seier). Primare DVD30 er kort og godt helt rå. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) 8767340[/snapback] Slik jeg ser det, er DVD-Audio et dødt format, SACD har vunnet (i den grad du kan kalle det en seier). Primare DVD30 er kort og godt helt rå. 8767944[/snapback] Hva som har vunnet eller ikke bryr jeg meg egentlig lite om, DVD-Audio har det absolutt største utvalget på CDON ihvertfall og er samtidig det formatet som gir absolutt best kvalitet. Å gå fra CD til SACD kan sammenlignes med å få maks dreiemoment på en bil på ett lavere turtall likevel om ikke dreiemomentet øker. SACD skal kunne gi bedre dynamikk og en lyd som er litt varmere men representerer ikke en lyd med høyere oppløsning og bedre kvalitet. Likevel vil lyden av mange oppfattes som bedre. Så egentlig bryr jeg meg lite hva andre har av formater eller hvilket format som vinner eller har vunnet. Det som er viktig er hva jeg selv får putte i spilleren og spilt av på stereoen. Kjøper anlegget til høsten når jeg flytter, håper bare det er nok penger igjen når møblene er i hus Edit: Håper det blir nok igjen til Primare DVD30! Endret 2. juni 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Forresten, om du skal høre på Primare I21 i butikk, så pass på at den er varm. Den imponerer ikke spesielt om den spilles på kald. Den bruker ikke mer enn 15-20 min for å varme seg opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå