loddebolten Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Har lest i timevis om jumpstarting av PSU uten å finne svar på en ting.Skal binders eller det man bruker stå i hele tiden eller skal den bare dyttes inn og fjernes når PSU evn, starter ? Er det mulig å få seg en "karamell" når man gjør dette ? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Den skal stå i, tror ikke du skal klare å få en karamell, ihvertfall ikke så lenge du kortslutter riktige pinner (14 og 15 hvis ikke jeg husker feil). Har en psu ståendes under sofaen som jeg kun bruker for å forsyne keyboardet med 12v og innimellom et minikjøleskap som også går på 12v. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Eller bare sett på en bryter, slik du kan ta av og på psu'n når du vill Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 er jo veldig enkelt hvist du har en PSU med bryter bakpå Lenke til kommentar
petterg Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det spørs jo hva du skal bruke den til. Hvis det er fordi PC'n ikke starter når du trykker på (den vanlige) power knappen, skal du kunne fjerne bindersen igjen så fort pc'n har reagert. Hvis PSU ikke er tilkoblet noe HK, (eller det er feil på HK, så det ikke klarer å holde seg selv levende) må bindersen stå i hele tiden. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Har bare tenkt å "jumpe" den utenfor pc da jeg har mistanke om at den er defekt..skal teste den i en annen pc først.Hvis ikke jeg får den til da så får jeg se om jeg tør prøve. Lenke til kommentar
tanx Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 På vanlige ATX så tar du bare en binders mellom grønn kabel og svart kabel. (På 20-pins kontakten). Bindersen skal stå i så lenge PSUen skal gå. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Fargen på ledningen varierer fra produsent til produsent. Mange har et klistremerke som forklarer fargene. Ellers må man telle pinner. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bindersen skal stå i så lenge PSUen skal gå. 8762116[/snapback] Ikke nødvendig. Den surrer og går videre om du fjerner den, om alt er i orden. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er kun nødvendig å lage kortslutning i et øyeblikk. Den trenger ikke å stå inni hele tiden, men det gjør ikke noe skade heller. Det eneste som skjer er at PSUen alltid vil starte så fort du slår den på med bryteren bak selvfølgelig -Stigma Lenke til kommentar
NoClueAtAll Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde en eldre jalla psu som slo seg av da jeg dro ut bindersen.... det er vel litt forskjellig fra produsent til produsent tenker jeg Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde en eldre jalla psu som slo seg av da jeg dro ut bindersen.... 8828926[/snapback] I så fall vil PC`en den står i slå seg av så snart du slipper på-knappen. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Fargen på ledningen varierer fra produsent til produsent. Mange har et klistremerke som forklarer fargene. Ellers må man telle pinner. 8772176[/snapback] Per dags dato har jeg ikke sett en eneste PSU der den grønne jumpstartkabelen mangler. Det er mulig at hele kabelbunten er sleevet i ulike farger fra produsent til produsent, men ledningsfargene har etter min erfaring alltig vært den samme Til loddebolten. Bindersen skal stå i så lenge du vil at PSU skal være på. Dessuten: "karamellen" du kan få i deg (om du har mindre motstand enn metallet i en binders), vil være på 3 eller 5 volt (husker ikke). uansett veldig lite. Hvis du ser det i perspektiv er det 2-3 ganger farligere å ta i en sånn: Endret 10. juni 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Når jeg dreiv å jumpstartet en PSU jeg hadde liggende lot jeg bindersen stå i hele tiden. Endret 13. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er kun nødvendig å lage kortslutning i et øyeblikk. Den trenger ikke å stå inni hele tiden, men det gjør ikke noe skade heller. Det eneste som skjer er at PSUen alltid vil starte så fort du slår den på med bryteren bak selvfølgelig -Stigma 8772538[/snapback] Dette kan vel ikke stemme hvis du snakker om kontakten på PSU? Det stemmer bare hvis du snakker om kontakten på HK. Signalet PS_ON på PSU pin 14 må være lavt for å slå på strømmen, det slippes høyt når du vil slå av igjen. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Her skal ihvertfall jeg legge meg paddeflat. Hårek har selvfølgelig helt rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå