El Cubo Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hei! Jeg er ikke særlig dreven i dette med PC-bygging, så det er mulig spørsmålet mitt er litt dumt, men jeg prøver meg, og håper at noen kan hjelpe. Jeg er i ferd med å bygge en PC med et hovedkort som støtter DDR2-533/667/800 RAM. Dessverre har RAM-en jeg har bestilt blitt forsinket, og jeg har veldig lyst til å komme igang med sette opp PC-en, og har i den forbindelse fått tak i 1 GB med litt eldre DDR2-400 RAM. Spørsmålet mitt er: Siden denne RAM-en går på en hastighet som ligger utenfor hovedkortets spesifikasjon, vil jeg kunne bruke den fram til jeg får den egentlige RAM-en? Vil jeg kunne skade RAM-en eller hovedkortet hvis jeg prøver? Må/kan jeg gjøre BIOS-innstillinger som senker RAM-frekvensen på hovedkortet til en hastighet som RAM-en tåler? Hvis noen har noen tips om hvordan jeg kan få liv i dette uten å risikere å ødelegge noe, er jeg veldig takknemlig for litt hjelp. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Du kan ikke skade noe med å prøve den RAM-en. Om det funker eller ikke er avhengig av hvilket hovedkort det er snakk om. Noen kan settes til 200 MHz (400 MHz DDR) som da vil fungere. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det skal funke bra det som sagt over her. Bare sleng di på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå