WeeR Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hallo! Har en 1,5mbit linje fra catch, som ikke fungerer i det hele tatt. Den har fungert bra i 6 mnd nå, men de siste 2 mnd har den blitt skikkelig dårlig. Jeg gamer veldig mye og dette var hovedgrunnen til at jeg bestilte linje fra catch, catch hadde 10-20 latency på alle bra servere osv. Nå er det aldri under 70, og vanligvis på ca 150. Noen ganger er den nede i vanlige 10 i latency, dette er vanligvis rundt kl 12 på ettermiddagen. På natten er linjen helt bånn. Hvilke rettigheter har jeg til å si opp denne linjen? Sitter her med en regning som skal være betalt innen i morgen og jeg vet ikke helt om det frister noe særlig.. Hadde vært fint om noen kom med noen pekepiner på hva jeg har lov til å kreve av isp osv.. -WeeR- Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 ta kontakt med dem å si at linja ikke er det den var ved levering. Du har jo ikke krav på 10-20 i ping...... Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 hmm.. man burde da ha krav på ganske lav ping når jeg betaler 1600kr i mnd for linja.. latencyen er jo 20-100 dårligere med shdsl linja enn det er med isdn linja mi.. fra linux servern min får jeg de merkeligste resultater.. prøvde å pinge www.hardware.no akkurat, pingen ligger på rundt 100, så går den plutselig nedover, og jeg får 8.8, så er den plutselig over 100 igjen, må jeg virkelig betale for dette? (catch har vel bindingstid på 12 mnd hvis jeg ikke husker feil. -WeeR- Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Les først godt gjennom Forbrukerkjøpsloven. Er fult mulig at det er nokk å ringe de og gjøre de oppmerksom på problemet. de kan ikke løse et problem hvis de ikke vet at det er et problem. Ellers så kan det gå som en reklamasjon. § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til B) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper § 16. Mangel Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 Er fult mulig at det er et problem som er fult mulig for de å fikse, hvis du bare viser fjeset ditt, og at du ikke er en fjomp som gir faen. Vet du rettighetene dine, så er det mer sansynlig at du får de oppfylt... Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Sendte ett par mailer til deres support for ca en måned siden, har ikke fått svar på disse overhodet. Men mail om at jeg ikke har betalt regninga det klarer de å sende meg.. jeg betaler værtfall ikke regningen før de fikser linja mi.. de må gjerne sperre linja, så kan jeg værtfall glemme dem og bestille fastlinje hos noen andre. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Mail funker ikke, den kan slettes :wink: . Du må nokk ringe, men når du først har mailt, pass på å ha kopi av all korespondanse. Skriv gjerne referat av tellefonsamtalene. Tror nokk det kan vere litt skummelt å bare droppe å betale regnignen, husk bindingstiden. Du må gi klar beskjed om hvorfor du ikke betaler, hva som skal tl for at du betaler, og at du ikke akter å vere deres kunde hvis det ikke blir fikset. Ellers så kan jeg tipse deg om furbrukerkontoret i ditt distrikt. har en tendens til at ting blir gjort når de blit nevn/kalt inn. Men de krever dokkumentasjon på at du har gjort noe, så ta vare på all korespondanse, som sagt før. men ville vert litt frampå nå, for jo mer de tror at du ikke bryr deg, jo steilere vil de bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå