matrixx Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har trådløst bredbånd hjemme. Jeg kobler meg opp via VPN. Jeg har et meget rart problem. Hvis jeg sitter på irc eller surfer så "små" sider går alt helt greit, men med en gang jeg begynner å laste ned blir jeg disconnected etter en liten stund. Noen som vet hva dette kan skyldes? Bredbånds levrandøren mener at det er noe internt på maskinen min. Har formatert og masse men det er fremdeles likt. Anyone? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 instilling på WLAN'et? sett ned packet size eller.no Lenke til kommentar
matrixx Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Noen som vet hvordan man gjør slikt da? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Access pointet ditt. Vet ikke om det er mulig på alle, men det går hvertfall på en del. Lenke til kommentar
hwgeir Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Det er veldig mulig at det er pakkestørrelsen som er problemet. Jeg hadde det samme problemet med å koble meg opp og hente vedlegg fra jobben. Alt gikk fint helt til jeg skulle laste ned noe med mye tekst/vedlegg. Nå har du ikke sagt om det er AP'en din som har en VPN-tunnel mot jobben eller om du har det rett fra PCen din, men jeg antar det siste. Hvis du bruker RASPPoE driveren for å koble deg opp er det veldig enkelt. Det du må gjøre er å sette ned pakkestørrelsen fra 1492 til 1460 (det burde holde). Dette gjøres på følgende måte: 1) start-> instillinger -> nettverk og eksterne tilkoblinger 2) velg den lokale tilkoblingen du bruker for å opprette kontakt med (trådløse kortet) 3) Høyreklikk, egenskaper 4)i egenskaper for "lokal tilkobling" markerer du PPP over Ethernet Protocol, og enten dobbeltklikker eller trykker egenskaper 5) Under general-tabben gjør du følgende: Huk av for "override maximum transfer unit". Sett den ned til 1460. 6) OK deg ut av vinduene. 7)enten start maskinen på nytt eller disable/enable den lokale tilkoblingen. 8.) verifiser at den har endret seg til 1460 9) Koble opp på nytt og VPN away.... Avhengig av hva slags oppsett du har kan du også velge "Force UDP encapsulation" (eller noe sånt) og da vil justere slike ting for deg automagisk. Men dette må i tilfelle brannmuren også støtte. -geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå