etoel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) I går blåskjermet maskinen min (for første gang) og nå vil den ikke starte skikkelig. Når jeg slår den på begynner den bra, men etter ca 1 sekund slår den seg av for å starte igjen av seg selv ca. 2 sekunder senere, men det kommer ikke noe "beep" eller noe på skjermen. Maskinen bare står der med viftene i gang uten at det skjer noe. Harddiskene og DVD spinner opp som vanlig. Alle viftene fungerer og PSU ser normal ut. Jeg har tatt ut alle kort/minne, sjekket alle koblinger, prøvd nytt skjermkort, latt maskinen stå uten strøm en time, resatt bios - ingen forskjell. Jeg rakk ikke å se hva slags blåskjerm det var. Maskinen er 5 mnd gammel. Det virker nesten som om maskinen ikke orker å komme igang på første forsøk. Jeg har ikke byttte noen komponenter den siste tiden. Vet ikke helt hvordan jeg skal feilsøke videre - har ingen byttekomponenter liggende. HW: HK: Asus P5B DLX/WIFI-AP CPU: Intel Core 2 Duo E6600 Minne: 2x Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 (4GB totalt) Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX DVD Brenner:2x Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA HD: 4x Western Digital Raptor 150GB SATA 4x Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 2x Seagate 400GB SATA 1x Seagate 500GB SATA RAID kontroller: Promise SuperTrak EX8350 8P PSU: Enermax Liberty 620W Lydkort: Creative SB Audigy 4 OS: Vista Home premium Viftestyring: ZALMAN ZM-MFC1 CPU Kjøler: Thermaltake Big Typhoon VX 120 m/Papst 120mm vifte Endret 31. mai 2007 av etoel Lenke til kommentar
joa92 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg tror du skal reformatere maskinen din, jeg! Eller kan du ikke bare sende den inn til de du kjøpte den med? Er ikke vanlig at slikt skal sje med så nye maskiner. MVH, Joachim! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Koble fra alt fra maskinen, så en "boot to basic" med hovedkort, CPU, MINNE, PSU og skjermkort. Så kobler du til en og en ting av gangen. Boot så opp med Windows Cd, kjør repperasjons console og kjør "Chkdsk /R" Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Når det skrudde seg av - hadde den begynt å laste Windows da? Hvis ikke høres det ikke ut som feilen ligger i Windows, så da burde du teste hardwaret. Dersom den har begynt å laste Windows ville jeg prøvd å startet den i Sikkerhetsmodus (ser du har Vista, vet ikke hvordan det er der, men i XP kunne det velges fra listen som kom når man trykket F8 i det Windows startet).. Lenke til kommentar
etoel Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Hei - takk for svar. Skulle gjerne ha bootet både fra CD og safe modus, men maskinen booter altså ikke i det hele tatt - den står bare og surrer med viftene i gang - ingen aktivitet på skjerm. Den blåskjermet mens jeg spilte - denne boksen har gått som en klokke i 5 mnd Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Høres ut som det er feil med en av komponentene dine da.. Hvis du har kjøpt den ferdig bør du sende den inn, hvis ikke kan må du nesten teste hvilken komponent som har skylden og klage på den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå