Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter blåskjerm

Anbefalte innlegg

I går blåskjermet maskinen min (for første gang) og nå vil den ikke starte skikkelig. Når jeg slår den på begynner den bra, men etter ca 1 sekund slår den seg av for å starte igjen av seg selv ca. 2 sekunder senere, men det kommer ikke noe "beep" eller noe på skjermen. Maskinen bare står der med viftene i gang uten at det skjer noe.

Harddiskene og DVD spinner opp som vanlig. Alle viftene fungerer og PSU ser normal ut.

Jeg har tatt ut alle kort/minne, sjekket alle koblinger, prøvd nytt skjermkort, latt maskinen stå uten strøm en time, resatt bios - ingen forskjell. Jeg rakk ikke å se hva slags blåskjerm det var.

Maskinen er 5 mnd gammel.

Det virker nesten som om maskinen ikke orker å komme igang på første forsøk. Jeg har ikke byttte noen komponenter den siste tiden.

Vet ikke helt hvordan jeg skal feilsøke videre - har ingen byttekomponenter liggende.

HW:

HK: Asus P5B DLX/WIFI-AP

CPU: Intel Core 2 Duo E6600

Minne: 2x Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 (4GB totalt)

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX

DVD Brenner:2x Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA

HD: 4x Western Digital Raptor 150GB SATA

4x Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

2x Seagate 400GB SATA

1x Seagate 500GB SATA

RAID kontroller: Promise SuperTrak EX8350 8P

PSU: Enermax Liberty 620W

Lydkort: Creative SB Audigy 4

Viftestyring: ZALMAN ZM-MFC1

CPU Kjøler: Thermaltake Big Typhoon VX 120 m/Papst 120mm vifte

Endret av etoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det skrudde seg av - hadde den begynt å laste Windows da? Hvis ikke høres det ikke ut som feilen ligger i Windows, så da burde du teste hardwaret. Dersom den har begynt å laste Windows ville jeg prøvd å startet den i Sikkerhetsmodus (ser du har Vista, vet ikke hvordan det er der, men i XP kunne det velges fra listen som kom når man trykket F8 i det Windows startet)..

Lenke til kommentar

Hei - takk for svar.

Skulle gjerne ha bootet både fra CD og safe modus, men maskinen booter altså ikke i det hele tatt - den står bare og surrer med viftene i gang - ingen aktivitet på skjerm.

Den blåskjermet mens jeg spilte - denne boksen har gått som en klokke i 5 mnd :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...