Gå til innhold

Leter etter vikingfilmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har jo denne gamle klassikeren: The Viking. Men egentlig er hele vikingkonseptet overraskende ubrukt. De er jo tross alt et veldig omtalt og kjent folkeslag som burde ha fått mer omtale. Jeg tror det har noe med at vikinger alltid blir beskrevet som barbariske og onde, noe som gjør det vanskelig å gi dem hovedfokuset i en film. Man vil jo tross alt ha good-guys og helter borte i Hollywood.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett altfor mange vikingfilmer, men Hrafninn flýgur falt absolutt ikke i smak. Musikken var riktignok til tider fengende, men det var stort sett det eneste positive. Den går jo for å være en av Islands største filmer, så du bør vel kanskje se den uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Tidligere tråd med anbefalinger, og fremdeles tror jeg jeg kan si at islandske Hrafninn flýgur er den beste vikingfilmen, og det med god margin. Og oppfølgeren Í skugga hrafnsins er også vel verdt å se.

8751772[/snapback]

heh, den så jeg faktisk i går. Jeg ga et familiemedlem på tur til island i oppdrag om å finne den, og det var visst ikke helt lett. Jeg henger meg på anbefalingen i alle fall. Veldig god film, med et tøft soundtrack og sagahumor.

Lenke til kommentar
Vi har jo denne gamle klassikeren: The Viking. Men egentlig er hele vikingkonseptet overraskende ubrukt. De er jo tross alt et veldig omtalt og kjent folkeslag som burde ha fått mer omtale. Jeg tror det har noe med at vikinger alltid blir beskrevet som barbariske og onde, noe som gjør det vanskelig å gi dem hovedfokuset i en film. Man vil jo tross alt ha good-guys og helter borte i Hollywood.

8751190[/snapback]

 

Helt enig i dette. I forhold til andre sjangre har kanskje ikke vikingene fullt så stort potensiale, men fortsatt er det det meste ubrukt! Mon tro hvorfor ikke flere forfattere og regissører har tatt fatt i dette temaet? Amerikanere har kanskje ingen interesse for vikinger? Jeg har litt vanskelig for å tro det egentlig, men folk er jo forskjellig. En actionfilm basert i Las Vegas appellerer til stort sett alle og enhver. Vikinger i et nedsnødd nordisk landskap er kanskje for mer spesielt interesserte der "over fjorden".

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...