Herpeederpee Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hei, jeg leter etter filmer der vikinger er med i. Noen som har noen å anbefale? Har allerede sett den 13. krigeren... ^^ Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Vi har jo denne gamle klassikeren: The Viking. Men egentlig er hele vikingkonseptet overraskende ubrukt. De er jo tross alt et veldig omtalt og kjent folkeslag som burde ha fått mer omtale. Jeg tror det har noe med at vikinger alltid blir beskrevet som barbariske og onde, noe som gjør det vanskelig å gi dem hovedfokuset i en film. Man vil jo tross alt ha good-guys og helter borte i Hollywood. Endret 31. mai 2007 av AngryPolarBear Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Ja, og det skulle vært omvendt! =) Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Min personlige favoritt: Erik the Viking Lenke til kommentar
Njål Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Tidligere tråd med anbefalinger, og fremdeles tror jeg jeg kan si at islandske Hrafninn flýgur er den beste vikingfilmen, og det med god margin. Og oppfølgeren Í skugga hrafnsins er også vel verdt å se. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg har ikke sett altfor mange vikingfilmer, men Hrafninn flýgur falt absolutt ikke i smak. Musikken var riktignok til tider fengende, men det var stort sett det eneste positive. Den går jo for å være en av Islands største filmer, så du bør vel kanskje se den uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Tidligere tråd med anbefalinger, og fremdeles tror jeg jeg kan si at islandske Hrafninn flýgur er den beste vikingfilmen, og det med god margin. Og oppfølgeren Í skugga hrafnsins er også vel verdt å se. 8751772[/snapback] heh, den så jeg faktisk i går. Jeg ga et familiemedlem på tur til island i oppdrag om å finne den, og det var visst ikke helt lett. Jeg henger meg på anbefalingen i alle fall. Veldig god film, med et tøft soundtrack og sagahumor. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Tag: Viking ;-) Ikke se Sigurd Drakedreper! Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Takker for alle svar. =) Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Vi har jo denne gamle klassikeren: The Viking. Men egentlig er hele vikingkonseptet overraskende ubrukt. De er jo tross alt et veldig omtalt og kjent folkeslag som burde ha fått mer omtale. Jeg tror det har noe med at vikinger alltid blir beskrevet som barbariske og onde, noe som gjør det vanskelig å gi dem hovedfokuset i en film. Man vil jo tross alt ha good-guys og helter borte i Hollywood. 8751190[/snapback] Helt enig i dette. I forhold til andre sjangre har kanskje ikke vikingene fullt så stort potensiale, men fortsatt er det det meste ubrukt! Mon tro hvorfor ikke flere forfattere og regissører har tatt fatt i dette temaet? Amerikanere har kanskje ingen interesse for vikinger? Jeg har litt vanskelig for å tro det egentlig, men folk er jo forskjellig. En actionfilm basert i Las Vegas appellerer til stort sett alle og enhver. Vikinger i et nedsnødd nordisk landskap er kanskje for mer spesielt interesserte der "over fjorden". Endret 1. juni 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Skulle ikke Hollywood fikse Veiviseren om til en eller annen småharry, brutal vikingfilm? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Så "vikinglegenden" her om dagen. Flott svensk kulturfilm med mye natur og vikinger. Riktignok ikke den sjangeren du spurte om, men allikevel med vikinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå